Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Voeding Mod] Heeft dit eigenlijk wel nut ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Zalman voeding en heb daarbij het draadje van de temp-sensor doorgeknipt zodat hij alleen nog maar langzaam draait. Maar hierdoor wordt hij toch wel redelijk warm.
Nou heb ik nog een 80x80 fan over en ik vroeg me af of het nut had om (vanuit de voeding gezien) een intake te maken die lucht vanuit de compu in de voeding blaast. Hij zit dan dus eigenlijk net naast m'n outtake bovenin.
Maar heeft dit nut, of kan ik het beter zo laten ?

p.s. De sensor er weer aanzetten is geen optie, want ik wil m'n pc heel stil hebben.

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:08
Sensor wel aanzetten en een paar 19db fans in je voeding plaatsen, lekkerstil en max. koeling

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
die 80x80 fan maakt waarschijnlijk meer herrie dan dat je je draadje weer doorverbind

- Systeem Specs -

Verwijderd

Topicstarter
Ik hang die 80x80 fan natuurlijk gewoon aan de andere fan in de voeding. Dan zal hij dus ook gewoon langzaam draaien.
Maar ik vroeg me dus af of het wel nut had om hem zo hoog bovenin m'n kast te hangen naast de outtake en hem dus in feite de warme lucht uit m'n compu aan te laten zuigen......

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

je geeft het antwoord zelf al

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Verwijderd

Zet er een stille fan in :)

Verwijderd

Of zet er een fan in die van buitenaf regelbaar is, heb ik ook met m'n cpu en 3 sys-fans gedaan, (welleswaar niet in de voeding maar toch) dan kun je de koeler gewoon erin houden en em zo hard\zacht zetten als je em zelf wil... of klets ik weer eens onzin?

• TwoR
  • Laatst online: 20:38

TwoR

Gekleurde stippen

Gewoon een stille fan en dan full speed laten draaien.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Laat je PC ff een tijdje draaien, trek de stekker eruit en voel (nadat je de voeding hebt ontladen) wat er echt heet wordt, misschien kan je daar een heatsinkje op modden, dan heb je minder kans op doorbranden iig. :)

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:34
Ja je hebt inderdaad 2 mogelijkheden:

* Stille fan erin plaatsen en dan zou ik wel weer dat draadje maken!
* Heatsink op het warme element plaatsen

Of je voeding waterkoelen!! :> :>

Verwijderd

Tja, en je kan natuurlijk die Zalman fan als intake gebruiken...

Even omdraaien dus. Dan wordt je voeding gekoeld met "buitenlucht". Wel moet je dan zorgen dat je outtake draait. Niet met een noodgang, er moet beweging zijn!
Ik heb ook tijden gedraaid met omgedraaide fan. Werkt echt goed hoor!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

sensor er weer opzetten, in serie met een 20 k potje, draait je fan _niet_ als de voeding koud is, en langzaam als je voeding warmer is... je zet de grens gewoon een stukje hoger, als ie bv 20C@1000 rpm origineel is, is ie nu 35C@1000 rpm

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
3lmowww schreef op 12 september 2002 @ 20:16:
sensor er weer opzetten, in serie met een 20 k potje, draait je fan _niet_ als de voeding koud is, en langzaam als je voeding warmer is... je zet de grens gewoon een stukje hoger, als ie bv 20C@1000 rpm origineel is, is ie nu 35C@1000 rpm
heey, das wel een goeie, kan het ook met een 10K of is dat te klein ? (keb er nog 1 liggen, hoef ik niet naar de electroboer ;) )

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

gewoon proberen...
Als je fan ipv zachter harder gaat draaien, heb je geen NTC, maar een PTC, dan moet je em parallel zetten...

dat van mij was gewoon eeen richtwaarde...

Electronics development

Pagina: 1