Packardbell na flash dood

Pagina: 1
Acties:

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Mijn mening over PB is tot een dieptepunt gezakt.

Ik mijn biosje flashen van een pb ixtreme met

Internal name: Saturn (MS-6309)
Marketing name: Phoenix+
Type: ATX motherboard
Manufacturer: MSI
mobo

dus ik de bios 3.7 versie die op de pb site staat. uploaden naar de eprom werkt allemaal. computer zegt computer opniew opstarten en nix meer doen hd probeert iedere keer op te spinnen. Ik zowat alle hardware ff vervangen door spare hw nog niet.

conclusie licht aan de bios.

Jullie nog adviezen. bv hoe ik die bios weer werkent krijg.

Specs

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Heb j'm al eens gereset? Gewoon met clear cmos?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

heb je je bios al gereset (dmv jumpertje of batterij eruithalen) ?

dit moet je nl wel even doen na het flashen van je bios.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• venomous
Volgens mij gedaan ja batterij heb ik er al een minuutje uitgehaald. Maar als ik op cmos reset zet dan boot ie niet maar dat zal ook niet nodig zijn zeker

Specs

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
toen je die batt uit de pc haalde, was het ding toen afgekoppeld of zaten alle stekkers er toen nog gewoon in?

• venomous
afgekoppeld

Specs

Verwijderd

ik heb het ook gehad, ik had gelukkig nog garantie en heb het toen weer vergoed gekregen, gewoon een of ander l*l verhaal opgehangen, maar bij mij ging de monitor niet meer aan, en deed verder ook helemaal niets, Je moet anders kijken of je ergens een Cmos chip kan krijgen en die er dan op zetten, moet je even naar zoeken,

• venomous
cmos word besteld door maat van me (via computer shop) dus dan is het wachten.

Specs

Verwijderd

venomous schreef op 11 september 2002 @ 20:47:
Volgens mij gedaan ja batterij heb ik er al een minuutje uitgehaald. Maar als ik op cmos reset zet dan boot ie niet maar dat zal ook niet nodig zijn zeker
Stekker eruit, op cmos clear zetten, stekker erin, stekker eruit, cmos op normal zetten, stekker erin en aanzetten.

Edit: reset --> clear

Verwijderd

koop dan ook geen packard bell!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

Typies Packard Hell. Weer een rede om zo'n ding nooit te kopen.

Maar goed als je je PC opstart zonder dat die batterij op je moederbord zit laad ie dan niet automatisch de standaart bios ??

Verwijderd

TwoR schreef op 12 september 2002 @ 14:04:
Typies Packard Hell. Weer een rede om zo'n ding nooit te kopen.

Maar goed als je je PC opstart zonder dat die batterij op je moederbord zit laad ie dan niet automatisch de standaart bios ??
Ja de default settings maar je kunt niks opslaan.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Kort samengevat, je hebt geprobeerd een MSI moederbord te flashen.
Na deze flash start de computer niet meer op (op de compu zit een sticker van Packard Bell)

Je beschrijft dat bij het opstarten de HD opspint, is dat het enige wat er gebeurd, geen scherm of wat.?

Als je namelijk geen scherm krijgt kan je het CMOS clearen ook wel vergeten.
De vraag is dan ook of je wel de JUISTE bios hebt geflashed, met de JUISTE tool.

Met het flashen van een bios geld altijd het feit dat als je geen problemen hebt met het systeem, dan moet je NIET gaan flashen...(ikzelf heb een ECS K7s5a, en ik BLIJF flashen :( )

Dus eigenlijk wat ik betoog, dat het een beetje je eigen fout is en niet de fout van de compu maker (die nu toevallig PB heet)

Wat nu te doen?
1. Bel de PB helpdesk (ze zijn beter dan je denkt)
2. Er is een gast in Nederland die voor je de bios kan flashen. Wat te doen, je haalt de bios uit de socket en stuurt het naar hem op... klaar! linkje

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alientrader schreef op 12 september 2002 @ 20:36:
Kort samengevat, je hebt geprobeerd een MSI moederbord te flashen.
Na deze flash start de computer niet meer op (op de compu zit een sticker van Packard Bell)

Je beschrijft dat bij het opstarten de HD opspint, is dat het enige wat er gebeurd, geen scherm of wat.?

Als je namelijk geen scherm krijgt kan je het CMOS clearen ook wel vergeten.
De vraag is dan ook of je wel de JUISTE bios hebt geflashed, met de JUISTE tool.
My thoughts exactly :)
Met het flashen van een bios geld altijd het feit dat als je geen problemen hebt met het systeem, dan moet je NIET gaan flashen...
Dit zouden ze met KOEIELETTERS op iedere site met BIOSsen erop moeten plaatsen :X
(ikzelf heb een ECS K7s5a, en ik BLIJF flashen :( )
Off-topic: waarom? De mijne is na een flash om de Win2K/XP floppy bug te verhelpen zo stabiel als een rots met een venster erop..
Dus eigenlijk wat ik betoog, dat het een beetje je eigen fout is en niet de fout van de compu maker (die nu toevallig PB heet)

Wat nu te doen?
1. Bel de PB helpdesk (ze zijn beter dan je denkt)
Hangt ervan af wie je aan de lijn krijgt en of ze mijn mobolijstje (nog) hebben hangen :+

Ik denk dat ik de oorzaak wel weet: jij hebt een Phoenix (MSI-6199) BIOS over een Phoenix+/Saturn (MSI-6309) geprobeerd te flashen. Dat haal ik uit het feit dat je r.3.7 hebt zitten flashen, wat de nieuwste is voor de 6199 terwijl de 6309 pas bij r.2.32 is :o

Oftewel ga nou niet zeiken over kutPB of zo. JIJ hebt een erg domme fout begaan, namelijk niet op de '+' in de naam letten. Hier heeft ie'm vandaan, zie de Phoenix direct boven de Satrun (Phoenix+) staan :z

Maar hoe dan ook, BIOS verkeerd flashen is USER ERROR en terecht en wordt dus niet door garantie gedekt. Losse BIOS chips worden niet verkocht door PB (ze verkopen alleen user-serviceable onderdelen en daar valt een BIOS chip niet onder). Wat ze voor je kunnen doen is een uit-garantie reparatie aanbieden, maar die gaat DUUR zijn.

Wat ze wel zouden kunnen doen is je informeel het volgende zeggen:
2. Er is een gast in Nederland die voor je de bios kan flashen. Wat te doen, je haalt de bios uit de socket en stuurt het naar hem op... klaar! linkje
Precies. Slechts één tipje: niet de PB Saturn BIOS meegeven maar de MSI-6309 v.1.0 BIOS van de MSI site- werkt perfect en heeft veel meer controle over de timings dan de OEM BIOS, plus dat je dan firmwarematig kunt OCen :D

Oslik blyat! Oslik!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Zo dan is dat ook weer even duidelijk, je weet wat je te doen staat....

[off-Topic mode 1] Als iedereen eens zo goed zou antwoorden als Dion hierboven, dan zou GOT eindelijk wat diepgang bereiken, dus... Dion._b.. _/-\o_

[off-Topic mode 2] K7s5a is een leuk bord maar pas na de laatste Cheapobios heb ik hem pas echt stabiel gekregen (dat is dus 5x flashen geweest in het verleden :/ )

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Pagina: 1