Toon posts:

ASUS 7700 Deluxe & TVOUT :Hoe moet dat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Folks!

Ik heb dit weekend een Asus 770 deluxe videokaart gekocht en ingebouwd.
ik heb dit kaartje ook gekocht vanwege
de TV-Out. Mijn vrgaa is nu ? Hoe moet ik het (Het Beste) aansluiten ? Precies Au.b. !
Welke kabel waar en welke kabel moet ik nog anschaffen (als ik op scart wil) ?
Please HELP !!

Verwijderd

Links:
1x stereojack (in je geluidskaart)
1x Tulp (geel)

Rechts:
1x Scart

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Okee, oude topic, maar anders moest ik een nieuwe beginnen....

Dus : Ik heb dat stekkertje dat plug ik in me kaart, dan een andere kabel van 25meter lang in me tulp uitgang van dat kabeltje en dan scart in de tv :?:?:? of ook tulp, ik wil de beste kwaliteit en de tv is nieuw (sony fd trinitron wega)

• Cartman!
  • Niet online
En heo gaat datmet geluid?

Verwijderd

25meter? Dat is echt te lang, dan heb je zoveel kwaliteitsverlies..
je moet gewoon een svhs kabeltje hebben met aan de ene kant een svideo stekkertje en aan de andere kant een scart.
Met geluid kan ook, maar alleen als je de composiet ingang gebruikt van je tv (bij mij dan)
Je gebruikt dan een kabeltje dat aan de ene kant een 3,5mm jackplug heeft (walkmangeval, wel stereo!) en aan de andere kant twee chinch kabeltjes die je in de ingangen van je tv stopt (vaak vooraan, voor camcorders enzo)

Verwijderd

Of gewoon S-Video aan beide kanten, vooropgesteld dat je TV ook S-Video in heeft (is een nieuwe TV, dus dat zal wel)..

Ik had tot voor kort een S-Video kabel van 7 meter, was geen enkel probleem. Ik denk dat je gewoon moet uitproberen tot hoever je kunt gaan met die lengte. Tegen mij zei de verkoper ook dat 7 meter vEEl te lang was ivm. kwaliteitsverlies, nix van gemerkt....

• Cartman!
  • Niet online
Ik koop denk ik gewoon een kabeltje van een paar meter (lekker goedkoop ;)) en dan zet ik me computer ff beneden neer en dan heb ik en geen kwaliteits verlies en bespaar ik geld voor een lange kable en ik heb mooi geluid, wat wil je nog meer?! Okee, je moet sjouwen, dus?! Dat ding is toch in 1 minuut boven en aangesloten.

Dus welke beeldkabel kan ik het beste nemen, er stond, svhs, s-video :?:?:? ik weet ut niet, graag globale prijzen.....

• Cartman!
  • Niet online
[update]
Ik heb net de plaatselijke electronica boer gebeld. Die heeft een svideo kabel van 2 meter voor 14,95 (hmm, redelijk vind ik :)).
En hij had het over een scart verloopstukje. Klopt dit?

Verwijderd

Scart is een soort grabbelbak, bijna alles wat je kan bedenken qua IO zit er wel in. Dus, audio in/uit, composite in/uit (gele tulpstekker), s-video in/uit (mislukte PS/2 plug).
Als je TV dus geen losse s-video aansluiting heeft maar wel scart, dan kan je toch s-video gebruiken met een verloopstekker.

Pas op: omdat een TV (of video) scart heeft betekend nog niet dat alle pinnetjes gebruikt worden. Kijk even in je handleiding.

• Cartman!
  • Niet online
Ok, maar ik heb net ff de aansluitingen van de tv bekeken (dat had ik eigenlijk beter eerst kunnen doen ;)) : 3x SCART, 1 gele, 1 rode en een witte tulp ingang. Een koptelefoon uitgang en een s-video ingang :) Hij ziet er precies hetzelfde uit als me tvout aansluiting tenminste (dat is toch een s-video uitgang :?), dus ik hoef alleen een kabeltje van een paar meter en dan met 2 omgedraaide uitgangen van die aansluitingen?

En kan ik dat ook (veilig, onder rembours dus) op internet kopen zodat ik hem morgen al heb? Snel reageren plz, het is bijna 4 uur en dan stoppen veel bedrijven met het inmnemen van bestellingen voor de volgende dag. Ik heb het morgen nl. nodig.....

Verwijderd

Gewoon die s-video-kabel van je elektro boer doen.
En een audiokabel, van je geluidskaart naar TV, danwel versterker. S-video is, zoals de naam al zegt, alleen video.

• Cartman!
  • Niet online
Maar de kabels van de elktonica boer zijn uitverkocht ;( net nu ik er een nodig heb :'(

Maar ik heb voor het geluid al een kabel zodat ik het leuister op de stereo, van een jackplug naar 2 tulpstekkers, is erg mooi geluid hoor.

• Cartman!
  • Niet online
Okee! Het is gelukt! ik had ff gebeld wanneer ze er weer zouden zijn, zijn ze er gewoon! :) beterzzz, dus ik erheen, kabelt van 2,5 meter voor 32,50 (zo'n dikke, dunnetjes waren 19,50, ik koos voor de dikke) dus ikke aansluiten en instellingen wijzigen, geen beeld : FOK! Okay, ikke verder op tv wat proberen het signaal te pakken, naja, in het menu met 1001 opties zoeken en een kanaal aangemaakt met de juiste opties en opeens werkte het! Eureka :);), maar het valt ff tegen, o, ff ntsc in pal wijzigen : hee! beter beeld ineens, wat ander opties nog wijzigen en het is weer ok, mooi. Maar ik zie nu niet het hele scherm, nog een randje, das jammer, ik had ergens gelezen dat daar een tooltje voor is, welke en waar downwen? Ik heb een Hercules 3D Prohpet II GTS Pro 64 (:9).
Maar tnx for the support!
Pagina: 1