[Win2K]Shares: hoe aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik ben bezig met het installeren en configureren van een netwerk met een Win2K Server-server en een stel Win2K Pro-clients. Er zijn twee mappen op de server die voor alle user automatisch bij het aanmelden naar een drive gemapt moeten worden. Een aantal users heeft toegang tot een speciale map, die ook bij het aanmelden (onder die account natuurlijk) aan een driveletter gekoppeld moeten worden. Hoe kan ik dit in Win2K server het beste aanpakken? Er zijn nog wel wat WinNT4-scripts beschikbaar die in principe werken, maar volgens mij moet dit in Win2K beter kunnen.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Dato DUO synth voor twee

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56
Kan je toch gewoon met Net use in het login script?

• David
Archie_T schreef op 11 september 2002 @ 19:57:
Kan je toch gewoon met Net use in het login script?
Kan dit niet op een of andere manier met Active Directory? Die scripts zijn zo ontzettend omslachtig om te beheren.

Dato DUO synth voor twee

• Archie_T
1x Net use :? 1 script? Misschien iets met GPO's maar dat lijkt mij omslachtiger als één keer een login script met net use blah die blah aanmaken eigenlijk.

• David
Archie_T schreef op 11 september 2002 @ 20:01:
1x Net use :? 1 script? Misschien iets met GPO's maar dat lijkt mij omslachtiger als één keer een login script met net use blah die blah aanmaken eigenlijk.
Maar ik wil liever van dat script gebeuren af. Het is toch ondenkbaar dat je in Win2K met het geavanceerde Active Directory nog steeds aanmeldscripts moet gebruiken?

Dato DUO synth voor twee

• Archie_T
Mmm.. Wij doen eigenlijk ook gewoon scriptje, vind ik zelf nog steeds erg makkelijk, maar volgens mij kan je gewoon bij de GPO's aangeven welke drives er gemapt moeten worden.. Ik heb hier even geen 2k server, dus kan het even niet opzoeken..

• David
Ach, met profiles werkt het ook (ben ik net achter gekomen). Er zijn maar iets van 3 verschillende gebruikersgroepen aanwezig, dus het is best te doen om de instelling 'opnieuw verbinden bij aanmelden' met de hand in te stellen.

Dato DUO synth voor twee

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Aanmeld scripts kunnen heel flexibel zijn. Zeker als je een goede manager hebt, zoals hier te vinden is http://kixtart.org

• Archie_T
DiMension schreef op 11 september 2002 @ 20:55:
Ach, met profiles werkt het ook (ben ik net achter gekomen). Er zijn maar iets van 3 verschillende gebruikersgroepen aanwezig, dus het is best te doen om de instelling 'opnieuw verbinden bij aanmelden' met de hand in te stellen.
Dan heb je dus helemaal geen beheer meer! Je laat het namelijk bij de gebruiker liggen en dat wil je zeker niet. Maak dan een script. Ik bedoel je timmert je workstations dicht en zorgt dat gebruikers nooit kunnen mappen lijkt mij. Ik zou inderdaad even kijken www.kixtart.org. Is echt perfect hiervoor (of met Visual Basic Scripts).

• Archie_T
Oeps.... Dubbelpost. :(

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ik zou met active directory en win2k niet meer met kix gaan werken. Je kant je dan beter gaan verdiepen in ADSI en VBS. Kix is voor NT4 misschien nog wel leuk maar je kan er nu veel minder mee.

There is no art to find the minds construction in the face

• David
Archie_T schreef op 12 september 2002 @ 10:45:
[...]

Dan heb je dus helemaal geen beheer meer! Je laat het namelijk bij de gebruiker liggen en dat wil je zeker niet.

(...)
Heb je helemaal gelijk in. Maar het is zo even tijdelijk opgelost (ik heb nog maar twee users, de rest komt nog). Ik ga me wel even verdiepen in Active Directory.

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1