Toon posts:

Wat te vragen??

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje.. Ik ben gevraagd om een programma waar ze de source van hebben gestuurd aan te passen. Het aanpassen is een klein beetje de code zelf en de layout en ik moet het programma vertalen. Maar nu is mijn vraag wat zou ik er voor moeten vragen. Deze persoon vraagd een vaste prijs om af te spreken. Ik denk zelf dat het zo'n 3 uurtjes gaat kosten. Wat kan ik daar voor vragen?

Bedankt alvast

Verwijderd

je moet het vertalen? nou aan je spelling te zien...... zou ik niks durven vragen misschien 1 euro ;)

edit:
voor dat ik met iedereen ruzie krijg....... ff serieus antwoord erbij.
er vanuitgaande dat die spellingsfout van vraagd in de snelheid van het typen erin geslopen is :)

is het freelance? in dat geval weet je wel wat je moet vragen etc denk ik.
dus ik ga er vanuit dat het gewoon extratje is.
Dan zou ik voor 3 uurtjes gewoon eurotje of 75 vragen ofzo.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Uurloon voor een programmeur/webscripter ligt tussen 15 en de 30 euro (ruwe schatting). Was laatst al een topic over (zoek daar ook even op).
Iets tussen de 40 en de 100 euro is redelijk dan.

woeitje: Wat is dat nou voor domme reply... :(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Waar je altijd mee moet rekening houden is de inschattingstijd... Je denkt dat het 3 uur werk zal vergen, maar het kunnen er evengoed 10 zijn...

Als ik een planning moet maken, dan doe ik m'n geschatte tijd uiteindelijk nog eens x2 of x3.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 11 september 2002 @ 20:13:
Waar je altijd mee moet rekening houden is de inschattingstijd... Je denkt dat het 3 uur werk zal vergen, maar het kunnen er evengoed 10 zijn...

Als ik een planning moet maken, dan doe ik m'n geschatte tijd uiteindelijk nog eens x2 of x3.
Dit is zeker een goeie tip.

Bedankt

Verwijderd

Let wel fff op: je legt je vast op een prestatieverplichting (vaste prijs, vooraf afgesproken oplevering). Een andere vorm is een inspanningsverplichting (zeg maar: op basis van nacalculatie). Met FPP ( Fixed Price Projects) is het ABSOLUUT noodzakelijk dat je dit project (verplichtingen) op papier vastlegd, ondertekend door jezelf en de opdrachtgever. Bij de laatste vorm (inspanningsverplichting) geef je een indicatie (ca. 3 uur) met een evt. uitloop tot bijv. 6 uur (x2). Als de klant hiermee accoord gaat, dek je jezelf in tegen tegenvallers maar als het meevalt factureer je de klant voor de effectief geprogrammeerde uren (ervaart de klant als positief).
Uit ervaring weet ik dat klanten altijd zeuren om functionele wijzigingen die NIET vooraf waren besproken (ze hebben een vaste prijs met je afgesproken en proberen binnen die prijs extra functionaliteit te proppen).
Wat kan je vragen: 40 euro per uur is niet slecht, zeker als je de code al aangeleverd krijgt :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hmz, het ligt denk ik aan mij, maar als ze zoiets aan mij vragen zou ik het gratis doen. Het lijkt me nou niet een supergroot bedrijf dat dit aan je vraagt maar waarschijnlijk een kennis? een vriend? Najah, das net zoiets als iemand je om een kopietje van een prog of spel vraagt en je meteen 20 euro in rekening brengt.

MechWarrior || Monsters Game

• KinkyClown
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:54:
Dan zou ik voor 3 uurtjes gewoon eurotje of 75 vragen ofzo.
Dat was mijn uurprijs toen ik freelancer was... :D

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
GambitRS schreef op 11 september 2002 @ 22:53:
Hmz, het ligt denk ik aan mij, maar als ze zoiets aan mij vragen zou ik het gratis doen. Het lijkt me nou niet een supergroot bedrijf dat dit aan je vraagt maar waarschijnlijk een kennis? een vriend? Najah, das net zoiets als iemand je om een kopietje van een prog of spel vraagt en je meteen 20 euro in rekening brengt.

Je steekt er toch ook je (vrije) tijd in. Een kopietje van een spel of programma vragen is heel wat anders. Daar kruipt zoveel tijd niet in en vergt niet zoveel inspanning van je (en eigenlijk mag het niet).
Een applicatie ontwikkelen of aanpassen, daar kruipt veel tijd in en vergt een grote inspanning. Dat mag (moet) verloond worden imho.

https://fgheysels.github.io/

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

GambitRS schreef op 11 september 2002 @ 22:53:
waarschijnlijk is het geen vriend of kennis, anders wist ie het wel...

40 euro per uur klinkt redelijk, maar zoals gezegd, leg het vast op papier, voordat je ok maar 1 ding veranderd

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52
Het leuke aan dit soort zaken is altijd dat het bedrijf/ de persoon waarvoor je dit 'klusje' hebt uitgevoerd weer bij je zal komen met problemen en zo. Je blijft dus support geven, en dat kost een hoop tijd. Leg dat ook vantevoren vast zodat je niet nog eens tien uur extra kwijt bent.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Pagina: 1