ik ben op zoek naar de zwarte versie, waar is die te koop in nederland?
Anoniem: 19396
Wil je die wel? Ik heb de 505 voor EUR 235,- Wat biedt die meerprijs je?? Ik heb voor EUR 65,- een goede koptelefoon gekocht.
Aanvulling: de 707 en de mz1 zijn slecht verkrijgbaar in Nederland. Dat is synoniem voor duur. Ik adviseer je daarom even op het www te zoeken naar een goed(kop)e shop met gunstige leverings voorwaarden. Of de 505 zoals ik al schreef.
Hij is trouwens te koop in NL bij de volgende winkels (PriceWatch):
http://www.tweakers.net/pricewatch/32186
Hij is trouwens te koop in NL bij de volgende winkels (PriceWatch):
http://www.tweakers.net/pricewatch/32186
Die 707 is niet in het zwart hier te krijgen.
Die 707 heeft t.o.v. de 505 een Mic-ingang een LCD in de headphone-ab een dockingstation.
En hij is mooier, maar de MZN1 is nog steeds het beste en voor mij 316,- hehe. (en nee ik kan hem niet meerdere keren regelen mag niet van mijn baas)
Die 707 heeft t.o.v. de 505 een Mic-ingang een LCD in de headphone-ab een dockingstation.
En hij is mooier, maar de MZN1 is nog steeds het beste en voor mij 316,- hehe. (en nee ik kan hem niet meerdere keren regelen mag niet van mijn baas)
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Mic-ingang: ik kan niet zo mooi zingen en neem dus zelf niks op. 
Dockingstation: je hoeft alleen een usb-kabeltje aan te sluiten (opladen doe ik alleen als de accu leeg is, beter voor de accu).
Mooier: kwestie van smaak. Ok, hij is platter, maar ook breder.
LCD in AB:zit meestal op een plek die lastig is af te lezen.
Ik heb voor EUR 300,- de 505 met een super koptelefoon. Dat is een beter geluid dan de 707.
Dockingstation: je hoeft alleen een usb-kabeltje aan te sluiten (opladen doe ik alleen als de accu leeg is, beter voor de accu).
Ik heb voor EUR 300,- de 505 met een super koptelefoon. Dat is een beter geluid dan de 707.
Anoniem: 1795
Volgens mij zijn ze evengrootMooier: kwestie van smaak. Ok, hij is platter, maar ook breder.
En die dockingstation vind ik persoonlijk niet zo handig omdat mijn batterijen er toch niet mee opgeladen kunnen worden. Ik prop gewoon 1600 Mah in mijn N505.
Anoniem: 19396 schreef op 12 september 2002 @ 14:29:
Mic-ingang: ik kan niet zo mooi zingen en neem dus zelf niks op.
Voor concerten of iets anders leuk op te nemen buiten
Vaste plaats waar ie ook staat als ie niet in gebruik is (of dat ooit voorkomt is ook wel weer de vraag)
Ik vind het ook een kwestie van smaak maar daarom wil ik de MZN1
Is echt reuze handig als je het hebt
Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o
Tuurlijk, als ik zou barsten van het geld zou ik ook een MZN-1 nemen. Echter, uitgeven is voor mij altijd een kosten-baten afweging. Daarom voor mij de 505 en voor een ander de MZN-1.
die zwart/rode kleur is echt geil.. jammer dat ie niet in nl te krijgen valt, maar ik zal eens verder kijken
De 505 is intern precies hetzelfde als de 707. De verschillen zitten puur aan de buitenkant, (en dan bedoel ik ook de mic ingang en de GROTERE EN VEEEEEL DUIDELIJKERE lcd)
Op de 505 zit een prutserige kleine kut lcd die je erg gaat irriteren, want je kan bijvoorbeeld geen tracknummers zien als je tracks namen hebben. Lekker handig met forwarden. Ook is de vu meter gewoon veel te klein dus nauwkeurig instellen is niet mogelijk.
De meerprijs van de 707 is echter niet in verhouding met wat je er extra voor krijgt (vooral als je weet dat het stiekem hetzelfde budget apparaat is in een mooier jasje)
Op de 505 zit een prutserige kleine kut lcd die je erg gaat irriteren, want je kan bijvoorbeeld geen tracknummers zien als je tracks namen hebben. Lekker handig met forwarden. Ook is de vu meter gewoon veel te klein dus nauwkeurig instellen is niet mogelijk.
De meerprijs van de 707 is echter niet in verhouding met wat je er extra voor krijgt (vooral als je weet dat het stiekem hetzelfde budget apparaat is in een mooier jasje)
707 heeft ook een mic-ingang die op de 505 er niet op zitAidix schreef op 12 september 2002 @ 22:02:
De 505 is intern precies hetzelfde als de 707. De verschillen zitten puur aan de buitenkant, (en dan bedoel ik ook de mic ingang en de GROTERE EN VEEEEEL DUIDELIJKERE lcd)
Anoniem: 35979
dat zei die toch ook? ("en dan bedoel ik ook de mic ingang...")
en anyway, dat duurdere jasje om hetzelfde apparaat is wat alle merken zo'n beetje doen. soms even anders afstellen (minder power voor de koptelefoon en zo voor meer batterijtijd). en dan teveel extra vragen. niet per se een 505 vs 707 verschijnsel.
en anyway, dat duurdere jasje om hetzelfde apparaat is wat alle merken zo'n beetje doen. soms even anders afstellen (minder power voor de koptelefoon en zo voor meer batterijtijd). en dan teveel extra vragen. niet per se een 505 vs 707 verschijnsel.
Anoniem: 13022
Die 505 en 707 zijn beiden budget MD's.. Koop gewoon deze
of mensen die een player willen

of mensen die een player willen

Anoniem: 12637
Je kan ze bij Sony zelf kopen, in Badhoevedorp hoofdkantoor, of in amsterdam ergens weet ff niet de straat en mischien in nog andere sony winkels
Anoniem: 1795
Anoniem: 13022 schreef op 15 september 2002 @ 00:32:
Die 505 en 707 zijn beiden budget MD's.. Koop gewoon deze [afbeelding]![]()
of mensen die een player willen [afbeelding]
Dat vraagt de topicstarter niet. Je gaat iemand toch ook geen Ferrari aansmeren als hij eerst aankomt met een golf, astra en focus?
Anoniem: 19009
ik heb de zilveren 707, maar die is volgens mij alleen in blauw of zilver
verder vind ik heb dikker (lijken) dan mijn mz-r700
verder vind ik heb dikker (lijken) dan mijn mz-r700
zijn geen netmd en ze kunenn niet opnemenAnoniem: 13022 schreef op 15 september 2002 @ 00:32:
Die 505 en 707 zijn beiden budget MD's.. Koop gewoon deze [afbeelding]![]()
of mensen die een player willen [afbeelding]
Anoniem: 13022
Ja tja ik wou alleen nieuwe modellen laten zien..Anoniem: 1795 schreef op 15 september 2002 @ 18:14:
[...]
Dat vraagt de topicstarter niet. Je gaat iemand toch ook geen Ferrari aansmeren als hij eerst aankomt met een golf, astra en focus?
Zeker wel dat die bovenste Netmd is..!!Anoniem: 19009 schreef op 15 September 2002 @ 19:09:
[...]
zijn geen netmd en ze kunenn niet opnemen
Anoniem: 11457
InderdaadAnoniem: 1795 schreef op 15 september 2002 @ 18:14:
[...]
mja.. ik zoek alleen maar een player.. dus.. misschien dat ik die wel koop
Anoniem: 49895
Ik vind hem wel echt super geil, ultra plat en licht, dat mag ik wel
Alleen hoe krijg je de muziek er nou op, moet je het dat eerst erop zetten met een MD recorder? (beetje cassette bandjes achtig idee)
Ik wil aan 't eind van deze maand een MD recorder kopen, ik twijfel tussen de MZ-N707 en de MZ-N505, voor mij is het verschil (zo'n 50 euro) niet het grootste probleem. Ik zit wel met een paar vragen;
1. Hoe lang duurt het opnemen van een 80 min MD ? (en met de verschillende LP's ?)
2. Die beveiliging, geldt dat ook als je de MD weer leeg maakt ?
3. Hoe wordt de batterij van die 505 opgeladen ? Bij die 707 in die houder, vinnik best grappig
1. Hoe lang duurt het opnemen van een 80 min MD ? (en met de verschillende LP's ?)
2. Die beveiliging, geldt dat ook als je de MD weer leeg maakt ?
3. Hoe wordt de batterij van die 505 opgeladen ? Bij die 707 in die houder, vinnik best grappig
Hmmm, vreemde nickname heb je. Maar, ok:
1.) Het opnemen van een MD via USB is afhankelijk van de snelheid van je PC. Als je een cd gebruikt moet ie eerst geript worden (naar wav), bij mij duurt dat een minuut of 2-3. Dan worden de wavs geconverteerd naar het bestandssysteem van de MD en worden ze op de MD gezet. Alles bij elkaar schat ik 5 tot 10 minuten op een snelle PC.
2.) Beveiliging? Wat bedoel je?? Je kunt een MD natuurlijk altijd leegmaken.
3.) De accu van de 505 wordt via een adapterkabeltje opgeladen. Net als je mobieltje. Ik adviseer je dat te doen als je accu echt helemaal leeg is. Als backup kun je een reserve AA meenemen.
1.) Het opnemen van een MD via USB is afhankelijk van de snelheid van je PC. Als je een cd gebruikt moet ie eerst geript worden (naar wav), bij mij duurt dat een minuut of 2-3. Dan worden de wavs geconverteerd naar het bestandssysteem van de MD en worden ze op de MD gezet. Alles bij elkaar schat ik 5 tot 10 minuten op een snelle PC.
2.) Beveiliging? Wat bedoel je?? Je kunt een MD natuurlijk altijd leegmaken.
3.) De accu van de 505 wordt via een adapterkabeltje opgeladen. Net als je mobieltje. Ik adviseer je dat te doen als je accu echt helemaal leeg is. Als backup kun je een reserve AA meenemen.
Als je de beste opnames wilt, dus digitaal via de recorder, dan is het realtime.Huurmoordenaars schreef op 15 september 2002 @ 22:24:
Ik wil aan 't eind van deze maand een MD recorder kopen, ik twijfel tussen de MZ-N707 en de MZ-N505, voor mij is het verschil (zo'n 50 euro) niet het grootste probleem. Ik zit wel met een paar vragen;
Via NetMD gaat het enorm snel, de maximaal haalbare transfer speed is 16xrealtime op LP2 en de eventuele conversietijd van mp3 naar atrac komt daar nog bij. Maar dat is echt niet zoveel.
Zaken die je met OpenMG op je MD zet kan je niet met de hand weghalen of bewerken en zul je via de software weer moeten deleten.2. Die beveiliging, geldt dat ook als je de MD weer leeg maakt ?
Je kan met de recorder een aa batterij opladen. De 707 werkt PRECIES ZO alleen zet je de recorder in die cradle ipv dat je direct het stekkertje van de adapter in de recorder steekt. Je schiet dus niets op met die cradle.3. Hoe wordt de batterij van die 505 opgeladen ? Bij die 707 in die houder, vinnik best grappig
Via USB is niet de beste kwaliteit! De muziekbestanden worden dan altijd minimaal tot LP2 gecodeerd, zelfs als je voor SP kiest! De beste, originele cd-kwaliteit krijg je alleen als je via een optische uitgang van je cd-speler opneemt, en dat gebeurt gewoon op 1X.Aidix schreef op 16 september 2002 @ 06:32:
[...]
Als je de beste opnames wilt, dus digitaal via de recorder, dan is het realtime.
Via NetMD gaat het enorm snel, de maximaal haalbare transfer speed is 16xrealtime op LP2 en de eventuele conversietijd van mp3 naar atrac komt daar nog bij. Maar dat is echt niet zoveel.
Kijk op http://www.minidisc.org/NetMD_faq.html voor een oplossing voor dit probleem. Het Sony-programma Simple Burner zet muziek vanaf cd's of cd-images (die je mount met bijv. ImageDrive) ook snel over, maar heeft geen kopieerbeveiliging!Zaken die je met OpenMG op je MD zet kan je niet met de hand weghalen of bewerken en zul je via de software weer moeten deleten.
Tanx iedereen, ik denk dat ik toch maar voor de N505 ga, het kleinere display neem ik dan maar voor lief 
Trouwens die Simple Burner is op last van Sony verwijdert, gelukkig staat er een manier bij om het wel te verkrijgen
Trouwens die Simple Burner is op last van Sony verwijdert, gelukkig staat er een manier bij om het wel te verkrijgen
Pagina: 1