[alcatel modem] firewalling + defserver mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik ben bezig mijn netwerk te optimaliseren en nou ben ik een beetje met mijn router(s) aan het klooien. Mijn situatie:

alcatel pro --- router --- PC's

Omdat ik de laatste tijd nogal eens tegen het probleem aanloop dat bepaalde programma's niet helemaal werken en ik geen zin heb om alle poorten te gaan forwarden in 2 routers dacht ik handig te zijn en in mijn adsl modem een defserver naar mijn router te maken zodat ik alleen in de router de poorten nog hoef te mappen.
Echter ik heb de firewall van het modem ook aan staan.

Mijn vraag is: kan dit beiden (dus firewalling enabled en een defserver) of zitten die twee dingen elkaar in de weg ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.... er zit een router in de pro ingebakken volgens mij .. dat is het "pro"

houd je je alcatel pro (lees)een router/modem over ... en je standalone router die geef je aan mij

Iperf

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 19:40
fish schreef op 11 september 2002 @ 20:39:
.... er zit een router in de pro ingebakken volgens mij .. dat is het "pro"

houd je je alcatel pro (lees)een router/modem over ... en je standalone router die geef je aan mij
Klopt, waarom 2 routers?

(je mag hem ook aan mij geven hoor, Chemist ;))

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
*zucht* hier zit ik natuurlijk niet echt op te wachten he ...

maar toch even ter uitleg:
de router die ik heb kan meer dan het adsl modem kan. Ik kwam er echter iets te laat achter dat hij niet goed met PPTP overweg kan. Ik had de keus tussen mijn router verkopen en een nieuwe te kopen of mijn modem te tweaken en gebruik te maken van een PPP verbinding. Dit laatste heb ik dus gedaan ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[b][message=15116306,noline]Chemist schreef op 11 september 2002 @

Mijn vraag is: kan dit beiden (dus firewalling enabled en een defserver) of zitten die twee dingen elkaar in de weg ?
dat zit mekaar dus in de weg .........
gebruik de firewal van je 2e router (zal er toch wel opzitten)

Als een paketje gedenied wordt dor het alcatel ding dan kan hij nooit meer aankomen bij het 2e router ding .....

Iperf

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
je kan t wel doen, maar t is nutteloos. De firewall in je modem valt niet te configureren, en blockt dus alles. De defserver is daardoor nutteloos. Firewall in je modem uit zetten, defserver zetten en een softwarematige firewall installeren op de pc waar de defserver naar verwijst.

iRacing Profiel

Pagina: 1