Toon posts:

W2kServer: niet mailen en posten over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een netwerk aangelegd. De server is Windows 2000 server. De werkstations zijn Windows ME, Windows 2000, Windows XP en naar de rest ligt het kabeltje nog niet naar toe (UTP-Kabel), maar er komen er nog een paar bij.
Op de server komt dus het internet binnen en er hangt een 10 mbit hub aan. (zodra ik mijn auto heb verkocht haal ik wel een 100 mbit switch).
Iedereen ziet elkaar wel in het netwerk, ik kan iedereen pingen. Het internet doet het ook. Al heb ik soms het idee dat het wel eens wat sneller mag zijn, lijkt wel alsof het netwerk eerst even 2 seconde wakker moet worden als ik een URL intik, maargoed.
Maar nu het probleem!:
In msn kan ik geen bestanden verzenden. Dit is nog niet zo heel erg, want dat heb ik van achter een server nog nooit gekund.
Maar in hotmail kan ik bij geen enkel werkstation een mailtje openen. Op de server kan ik dit wel.
Bovendien kan ik in outlook en in outlook express op geen enkel werkstation en account een mailtje versturen.
Dat ik op msn geen bestanden kan verzenden vind ik niet echt een ramp, maar dat ik zowel op outlook als in hotmail geen mail kan versturen, en in hotmail niet eens kan openen wordt toch wel wat ernstiger. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ok, het probleem wordt nog veel serieuzer. Ik kan op een werkstation niet in tweakers posten. Bij plaats het bericht zegt hij dat hij de site niet kan vinden. Dat zegt hij overigens ook bij het openen van een mail bij hotmail.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb overigens nog niet zo heel veel ervaring met netwerkjes bouwen, maar kzal proberen geen domme vragen te stellen en nog veel te google-len.

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat extra informatie. De server staat dus in verbinding met internet. Dit doet hij met van die inbel software van Wanadoo casema. Ik kreeg het niet voor elkaar om zonder die software verbinding te krijgen. Bij wanadoo moet je blijkbaar je kabelmodem nog een keer laten inbellen. Misschien dat dit het probleem is, maar weet iemand dan hoe je die kabelmodem kan laten inbellen zonder die software, of moet dat het probleem niet zijn.
Overigens, als je een e-mail opent, krijg je na een uur wachten, pagina kan niet gevonden worden. Klik je daar echter nog een keer op "detect networksettings" doet hij het soms opeens wel...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mail via outlook werkt. Ik moest natuurlijk de SMTP server van casema wanadoo ingeven. Stom. Maar hotmail wil nog steeds geen mailtjes openen vanaf een werkstation. En hotmail via outlook express wil over het netwerk ook niet werken (het verzenden van mail dan). Bovendien kan ik nog steeds niet over het netwerk posten op tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hotmail werkt. Je moet, als de werkgroepnaam goed staat ingesteld, even de cookies verwijderen. Daarna werkt hotmail perfect. Ik zat het allemaal weer veels te ingewikkeld te maken. Het enige wat nog niet werkt, is hotmail in outlook express over het netwerk. Misschien iemand hier ervaringen mee?

Verwijderd

Topicstarter
en tot slot heb ik ook outlook werkend. Beetje via een omweg, maar wel met creativiteit. Mail wordt gewoon op het HTTP account bij hotmail opgehaald, en het wordt via een nieuw account verzonden over de smtp server van wanadoo.
Alleen dat cookies verwijderen werkte dus wel op het Windows XP en Windows 2000 werkstation. Alleen niet op het Windows ME station. Maar ik ga morgen wel verder kijken...

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 05:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

self service thread? :+

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Verwijderd

Topic naam veranderen in "En zo kreeg ik m'n netwerk aan de praat" >:)

Maar moet je echt inbel software gebruiken? Kan dat niet met RASPOEE?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het leek goed te gaan, maar het gaat nog steeds voor geen meter. Ik kan in outlook wel mail versturen, maar niet als ze een attachment hebben. Ik kan in hotmail wel mail openen, maar niet replyen. Bovendien kan ik ook iets van 5 procent van de websites niet openen. Ik heb het idee dat ik gewoon niet kan uploaden.
En ja, ik ben er nog niet achter hoe ik verbinding kan maken met casema kabel zonder die debiele inbelsoftware van hun.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
kleine hint : je kan iig iets uploaden, anders zou je NIETS kunnen doen :+

Surfen is niet alleen downloaden hoor, na elk tcp/ip-pakketje stuurt jouw bak een pakkettje terug met daarin het bericht dat hij het pakketje goed heeft ontvangen.

Hoe deel je eigenlijk je internet ?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet dat ik wel kan uploaden, maar zodra je iets meer gaat uploaden, attachments wil mailen enzo, ging het bagger. Kijk, onder outlook kon ik bijvoorbeeld wel mail versturen, maar geen mails met attachments, of asociaal grote mails.
Maar ik heb nu gewoon sygate geïnstalleerd, op mijn windows 2000 server. Het moet alleen zonder sygate kunnen. Ik had eerst gewoon ip server 192.168.0.1 en dat bij de rest als gateway en de rest ip-adressen van 192.168.0.2 en .3 enzovoorts. Subnetmask op 255.255.255.0. Maargoed, nu draait sygate maar :S Want anders kom ik helemaal achter te liggen met school.
Pagina: 1