Een vriend van mij had bij Gistron een 256 SDRam PC 133 module besteld, paar dagen later in huis, hij doet het in zijn computer, zwart beeld, en 2x piepen, dus op het eerste gezicht dacht ik; module kapot. Maar het was zo'n 32*4 module, dus ff bij iemand anders proberen, doet het daar wel.
Toen dacht ik dus dat het gewoon aan de chipset lag, hij gaf aan toch wel de VIA chipset te hebben, dus hij zou het moeten doen, want bij de andere PC zat ook gewoon een via chipset.
Nu komt het leuke, die vriend neemt bij die andere vriend geheugen mee, en die doe het de ene keer wel, de andere keer niet. Ik begin nu dus sterk te twijfelen aan het moederbord. Andere geheugenbanken proberen hielp dus niet.
Ik begin sterk de indruk krijgen dat het moederbord aan't dood gaan is. Zijn eigen geheugen doet het nog wel, moet het wel standalone zijn.
Dus laten we zeggen:
Persoon 1: 256 sdram reepje gekocht
Persoon 2: die helpt mee, en brengt een 128 sdram reepje mee.
Bijden doen het niet, alleen die van 128 deed het 1x, en daarna niet meer.
Ik ben nu ook een beetje einde raad, ik denk zelf dat het moederbord een beetje dood aan't gaan is, dus ik denk, misschien dat jullie er raad mee weten
Aanvullende informatie:
Bij die 256 zegt ie ECSD Update not success , en bij 2*128 wel, maar dan loopt ie vast bij laden windhoos.
Toen dacht ik dus dat het gewoon aan de chipset lag, hij gaf aan toch wel de VIA chipset te hebben, dus hij zou het moeten doen, want bij de andere PC zat ook gewoon een via chipset.
Nu komt het leuke, die vriend neemt bij die andere vriend geheugen mee, en die doe het de ene keer wel, de andere keer niet. Ik begin nu dus sterk te twijfelen aan het moederbord. Andere geheugenbanken proberen hielp dus niet.
Ik begin sterk de indruk krijgen dat het moederbord aan't dood gaan is. Zijn eigen geheugen doet het nog wel, moet het wel standalone zijn.
Dus laten we zeggen:
Persoon 1: 256 sdram reepje gekocht
Persoon 2: die helpt mee, en brengt een 128 sdram reepje mee.
Bijden doen het niet, alleen die van 128 deed het 1x, en daarna niet meer.
Ik ben nu ook een beetje einde raad, ik denk zelf dat het moederbord een beetje dood aan't gaan is, dus ik denk, misschien dat jullie er raad mee weten
edit:
Of het geheugen is een beetje allergisch
Of het geheugen is een beetje allergisch
Aanvullende informatie:
Bij die 256 zegt ie ECSD Update not success , en bij 2*128 wel, maar dan loopt ie vast bij laden windhoos.