Toon posts:

[XP] Na een tijdje spelen start ie op nieuw op?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje Windows XP op mijn machine geinstalleerd, en waar ik met win98 nog goed spellen kon spelen, gaat dat nu niet.
Het spel start nog wel gewoon op, maar na een tijdje gespeeld te hebben (tijd varieert) gaat het beeld op zwart en start de PC opnieuw op. Hier wordt ik dus een beetje moe van, het lijkt net of de PC oververhit is ofzo. Ik heb een tijdje geleden 128 mb extra geheugen erbij geprikt, maar dat was in de tijd van win98, dus ik denk niet dat dat het probleem is.
Kan iemand mij helpen?

Athlon 700
256 mb intern@100mhz
win XP Professional
Geforce 2 MX 32 mb

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Cotroleer de temperatuur van je systeem, het kan zijn dat je CPU te warm wordt. Test in ieder geval dat geheugen even, WinXP is gevoeliger voor brak geheugen dan Win98..

Memtest

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik heb hetzelfde probleem gehad met xp. Ik ben even naar een kameraad gelopen en die heeft alle XP updates op een cd gefikt. Sinsdien geen problemen meer.

Wat de xp patches waren, weet ik niet meer. ik zie immers alleen maar vage nummertjes als Q306676_WXPetcetc.exe

-

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Ook ik heb dit probleem gehad onder Xp en je kan als eerste proberen om de kaarten in je pci sloten eens te verwisselen .
Als dit niet goed werkt dan kan je ook nog proberen om eens wat nieuwe drivers te installeren voor je videokaart dat wil ook wel eens werken het hoed\ft niet speciaal een nieuwe driver te zijn maar je moet dit gewoon even uit proberen met welke dat hij goed werkt.

Gadget Freak

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 01:30
Zet bij Control Panel->System->advanced->startup & recovery->automatically restart eens uit. Nu zal je waarschijnlijk ipv de reboot een blauw scherm krijgen, maar d.m.v. foutmeldingen die daarin gegeven worden kan je wellicht erachter komen wat de fout veroorzaakt.

Mijn fotografie en videografie