Toon posts:

PDA fujitsu-siemens pocket loox 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd van plan om een PDA te kopen, en nou kwam ik laatst de pocket loox 600 tegen. Ik heb er alleen wel een paar vraagjes over.

1)Ik heb een laptop, en daar zou ik hem natuurlijk graag aan koppelen (om te internetten, email binnen te halen etc.) Als ik dit via bleutooth zou doen, wat zijn dan de snelheden die ik daarmee kan halen? En welke afstanden haal je ermee?

2)Ik heb een dell inspiron 8100, wat kost een bluetooth-module daarvoor?

3)Ik ga hem gebruiken als agenda, misschien voor aantekeningen op school, en verder om een beetje met mp3's en divxen te patsen enzo :7. Nou ben ik maar een arm studentje, en ik vraag me dus wel af of dat ding EUR 700 waard is. Is er hier misschien al iemand die er al een heeft?

Ben benieuwd!

Verwijderd

1- 10meter, 720Kbps

2-
http://www.blueunplugged....oductGroupID=85&deptID=10

http://www.busybits.com.a...a072e1c7ed4db8482ded38fa7

http://www.redcorp.com/products/72_1627.asp

3-Persoonlijk vind ik hem te groot... Maar performance zou best wel goed zijn (vanaf dat er optimized software uitkomt voor Xscale)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 08:33
700Euro voor een PDA, mmmm

Je wilt hem gebruiken voor:
- aantekeningen
- agenda
- mp3
Zoveel geld zou ik er als arme student ;) zeker niet voor over hebben. Heb zelf pas voor 149,- een HP Jornada pocket pc gekocht. Daar kan je ook mee wat jij noemt, alleen divx kan ik wel vergeten. En synchroniseren kan ook via irda of usb, bluetooth voegt daar eigenlijk weinig aan toe.

Het is en blijft natuurlijk wel cool speelgoed, maar het geld is het natuurlijk zeker niet waard.

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Het nut van dergelijke dingen is inderdaad nooit die honderden euro's waard, maar het gaat bij Gadgets echt om de Gadgetfactor, en terecht, want het is niet voor niets een gadget. Bij gadgets moet je je niet af gaan vragen of de functionaliteit het geld waard is, maar meer of jij het geld voor de desbetreffende gadget over hebt imho.

De mensen die praatjes gaan verzinnen over het daadwerkelijke nut van dure T68i telefoons, PDA's en MP3 bleutoothpods, zijn niet goed bezig en praten zichzelf tegen. Ze zijn wel goed bezig als ze gewoon durven zeggen dat ze het leuk vinden om dergelijke apparaatjes te hebben.

En die laatste groep hoor ik ook bij. Ik ben ook van plan een PDA te kopen, maar om nou te zeggen dat het sneller of handiger werkt dan mijn papieren V&D agenda en mijn Compaq Laptop met een 56k modem, nee.

Tot zover mijn anti-gadget-afkraak preek :).

Die LOOX ziet er goed uit btw, maar is qua functies toch niet uniek t.o.v. de Ipaq's. En Compaq is altijd erg goed met de garantie (tenminste, dat is mijn ervaring), dus kies ik toch liever een Ipaq.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
Mozin schreef op 12 september 2002 @ 12:27:

De mensen die praatjes gaan verzinnen over het daadwerkelijke nut van dure T68i telefoons, PDA's en MP3 bleutoothpods, zijn niet goed bezig en praten zichzelf tegen. Ze zijn wel goed bezig als ze gewoon durven zeggen dat ze het leuk vinden om dergelijke apparaatjes te hebben.
Dit is wel een beetje onzin he?! Ik gebruik m'n ipaq en Nokia 6310 om mijn mail op te halen als ik geen vaste/inbel internetverbinding bij de hand heb. En als ik dan gewoon m'n telefoon in m'n zak kan houden en dat dat de verbinding via bleutooth loopt is gewoon makkelijk, geen geklooi zoals met infrarood, op 1 lijn leggen.

Synchronizeren is ook voor de tel. en de Ipaq een stuk makkelijker, als ik nu in de buurt van m'n laptop kom dat wordt automatisch niewe mail opgehaald/verstuurd, ik kan nu regelmatiig makkelijk m'n 6310 syncen. Deed ik eerder haast nooit van wege het feit, datakabel pakken enz enz. Nu is het met 2 muisklikken gebeurd!

Tuurlijk het is ook best wel leuk hoor, maar het zijn toch echt wel nuttig functies'dat jij daar niks aan vindt of er geen geld voor hebt betekent niet autpomatisch dat mensen die dat wel vinden niet goed bezig zijn.
Pagina: 1