Toon posts:

Kale PC post niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een plexiglas case bouwen en nou heb ik al de voeding en het moederbord op twee plexiglaszijden geschroefd en voordat ik de case dichtlijm, wilde ik eerst nog even testen of de pc het zo doet.

Heb voeding op mobo aangesloten met P8 en P9 stekkers van de voeding, verder zit er een onboard GPU op, 64MB RAM, toetsenbord is aangesloten. Ik druk op de on-knop van de voeding, voedingsfan gaat draaien, CPU-fan gaat draaien, maar verder gebeurd er niets. Ik zie niets op het scherm (beeld krijgt geen input) en als we een pc-speaker aansluiten horen we ook niets |:(

Wat kan er mis zijn :?

Verwijderd

tja, wat kan er niet mis zijn?
• voeding kapot
• moederbord kapot
• geheugen kapot

begint het moederbord te piepen? Start eens met alleen vga mem cpu op?
piept hij dan, zo nee, haal geheugen er eens uit, piept hij dan? nee --> moederbord kapot...

Gewoon stap voor stap ff uitzoeken dus :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Trek alle memory er uit, kijk of je een piepje krijgt.
Zo nee: Proc uit socket halen dan weer aanduwen.
Ook PSU kabel even loshalen en weer vastduwen.
CMOS Clear uitvoeren.

Forget your fears...
...and want to know more...

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:02

WhiteDog

met zwarte hond

draai de connector van je powerknop eens om (die aan je moederbord), had net hetrzelfde voor...

dus draadje dat van je KNOP naar MOBO loopt (niet voedingkabel ofsow)

Verwijderd

Topicstarter
WhiteDog schreef op 11 september 2002 @ 18:53:
draai de connector van je powerknop eens op (die aan je moederbord), had net hetrzelfde voor...
'opdraaien' :?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

typo!

omdraaie :p

Verwijderd

Topicstarter
Uh.. ik hoor net van flatgenoot (doet HBO inf) dat je daarmee je mobo kunt opblazen :?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:01:
[...]

Uh.. ik hoor net van flatgenoot (doet HBO inf) dat je daarmee je mobo kunt opblazen :?
Denk zelf even na: als je er je mobo mee kon opblzazen, hadden ze vast wel een groefje ofzo gemaakt zoals bij je voedingsconnector. Ik bedoel gewoon het kabeltje van je KNOP naar je moederbord, de 1 en 0 zitten vast verkeerd. Even omdraaien dus. Het ergste dat kan gebeuren is dat hij niet aangaat.

Just try!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:10

PnD

like in Pinda ^_^

[...]

Niet waar, ik had hetzelfde prob met mijn mobo, stekkertje met text naar boven en hij deed het

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
WhiteDog schreef op 11 september 2002 @ 18:53:
draai de connector van je powerknop eens om (die aan je moederbord), had net hetrzelfde voor...

dus draadje dat van je KNOP naar MOBO loopt (niet voedingkabel ofsow)
Dat maakt helemaal niets uit, omdat de powerknop alleen de 2 pinnetjes kortsluit zodat de PC aangaat. Alleen bij een LEDje maakt de volgorde uit.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

[...]

Iemand gaat blijven zitten volgend jaar :p

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
is zo'n stuk plexiglas niet gigantisch statisch geladen? en daar schroef jij je mobo op??

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14
[...]

1. hbo inf is programmeren en dus zegt dat niets over zijn computerkennis
2. de aanknop omdraaien is geen probleem, en zou zelfs gewoon moeten werken

suc6 met verderzoeken naar je probleem

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Wou net zeggen, een moederbord moet altijd geaard zijn

"Maar hij is geaard via voeding!!"

Kan wel zijn maar nog steeds moet het moederbord geaard zijn, meestal via koperen busjes

En dat statische zijn kan ook nog wel eens het probleem zijn....

ps met zo'n knopje omdraaien blaas je niks op, ja tenzij het het knopje is van een exploffings apperaat!

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm.. hier de hbo inf. Ik zei tegen jasper dat als je de 2 conn. van de voeding omdraaid dat je daarmee je mobo op kan blazen :-D

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:18:
Uhmm.. hier de hbo inf. Ik zei tegen jasper dat als je de 2 conn. van de voeding omdraaid dat je daarmee je mobo op kan blazen :-D
Dat zou ik ook niet proberen, maar dan nog. Wat je aan en uit knop eigenlijk doet is de groene draad in je atx connector met een aarde draad verbinden. Dan gaat ie aan. Als je 2 aarde draden met elkaar verbind moet er weinig mis kunnen gaan dacht ik. Maar als je dus 2 andere verbind, tja.. foutje bedankt!

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
aan en uit knop kan het niet zijn. Deze zit in de voeding zelf

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel heel vervelend, mensen ideeën :?

Verwijderd

Bios batterij eruit halen en pc aanzetten :S

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:24:
aan en uit knop kan het niet zijn. Deze zit in de voeding zelf
Ik heb ook een aan/uit knop acherop mijn voeding.. maar daar reageert de pc echt niet op. Die is meer om je voeding geheel van stroom te halen.

Als er een aansluiting op je moederbord zit voor een aan/uit knop, dan zou iik die toch zeker proberen te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
sun.dace schreef op 11 september 2002 @ 23:30:
[...]

Ik heb ook een aan/uit knop acherop mijn voeding.. maar daar reageert de pc echt niet op. Die is meer om je voeding geheel van stroom te halen.

Als er een aansluiting op je moederbord zit voor een aan/uit knop, dan zou iik die toch zeker proberen te gebruiken
op het moederbord zit bij de ledjes aansluitingen wel 2 pinnetjes met erbij pwbt (powerbutton :?).. maar die 2 verbinden helpt ook net ;(

Verwijderd

deze moeten toch niet constant contact maken??

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf erbij, wat kan er nou mis zijn: alleen voeding, moederbord + onboard video... lijkt er steeds meer op dat onboard video of mobo kapot is :(

ps. ik ga nog pci videokaart proberen vandaag!

Verwijderd

Topicstarter
Een bijzonder probleem, maar tis opgelost:

Ik heb een pci videokaart erin gedaan, toen opgestart. Dit keer kreeg ik wel beeld en bios gaf Wrong CPU settings aan. Ik naar bios en CPU settings kijken bleek de AMDK-6 300Mhz op 120Mhz te lopen :o Snel weer op 3x 100Mhz: 300Mhz gezet en daarna deed de onboard GPU het ook weer (:?) :D

Probleem opgelost, iig bedankt lui!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
offtopic:
specs & pics please :P

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Pagina: 1