Toon posts:

Rare mappen en files

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kom thuis,monitor op standby (gebeurd auto na 5 min.) en wilt er niet meer uit. PC opnieuwgestart.
Heb nu rare mappen en files op mijn HD (Maxtor 80 GB) met de raarste tekens. Ik kan ze ook niet verwijderren.
Ik draai trouwens WInXP SP1. Wou error-checking draaien op die schijf, als ik dat doe dan geeft windows aan dat ie opniew gaat starten en vervolgens de check uitvoert. Zodra de check wilt beginnen krijg ik een melding het het geen Winsdows XP disk is en voert de check ook niet uit
Snap er nix van.Heb met MCafee een scan uitgevoerd, die vind nix. Windows geeft aan dat de files samen iets van 229 GB zijn (kan nooit). De mappen kan ik ook niet openen.
Er staat veel belangrijke data op die schijf :'(

Help!!!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 09:05
klinkt als een gare FAT tabel, zelf meerdere keren gehad met mn laptop, zelf heb ik niet de moeite genomen om te recoveren. Of het dus mogelijk om te recoveren weet ik niet, maar je zou eens kunnen zoeken naar tooltjes daarvoor

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je fat tabel beschadigt is, heb je misschien de mogelijkheid om fdisk /mbr te doen, helpt dat niet, dan heb je een corrupted fat en daz meestal fataal

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12
Tip: als je monitor niet meer wil aanspringen zet hem dan een paar keer aan en uit dat wil wel eens helpen bij mij. (Ben dr nu te laat mee sorry).

Verwijderd

Zet iig alles in het werk om je backups voor elkaar te krijgen. Als dat gebeurt is kan je aan de grootscheepse schoonmaakbeurt beginnen. ;)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:04

TwoR

Gekleurde stippen

Oke probeer alles te backuppen en dan probeer je je fat tabel te fixen lukt dat niet opnieuw partitioneren en dan ben je in iedergeval niet je data kwijt.

Verwijderd

Dit is het gevolg van een FAT tabel die gemold is.
Het beste wat je kan doen is niet meer er mee werken en iemand vinden die Norton heeft.
Ik gebruik dat ook als mijn FAT gaar is en dan kan ik meestal toch 70% van de data terug halen, het vereist wel heel veel tijd ;)
Als je 2 partities hebt dan moet je Norton installeren op de partitie die niet beschadigt is of als er een extra hd aan kan of in zit, daarop.
Draai Discdoctor en laat dat de FAT repareren. Als het goed is moet je dan bij je data weer kunnen. Sommige data kan echt verloren zijn gegaan, in dat geval is het pech hebben en kan je opnieuw gaan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Guys voor jullie reacties.
Na een aantal scans is het gerepareerd.
Mijn data is ongedeerd gebleven _/-\o_ .
Alles lijkt normaal te functioneren.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:23

Marc H

- - Is wakker - -

En nu wel regelmatig backuppen :)

(verbaast me trouwens wel, hoe vaak ik hier lees dat mensen geen backups maken)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

En hoe moeilijk is dat nou...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom plaats je zo'n nutteloze en betweterige opmerking op een afgehandeld draadje :?

Deze gaat iig dicht om zulke reacties te voorkomen :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.