Ja maar daarmee maakt hij mijn interne netwerk ip's onzichtbaar en ik wil dat als iemand mijn ip probeert te achter halen dat ie bij mijn interne ip komt en niet mijn isp ip.
Als ik NAT uitschakel kan ik niet meer internetten.
Snap er nix van
Eppie
Als ik NAT uitschakel kan ik niet meer internetten.
Snap er nix van
Eppie
da ken nie.
alleen de reden waarom ligt een beetje moeilijk. laten we 't erop houden dat de adressen van jouw interne netwerkje gewoon niet gerout worden over 't internet dus die kun je nooit gebruiken.
alleen de reden waarom ligt een beetje moeilijk. laten we 't erop houden dat de adressen van jouw interne netwerkje gewoon niet gerout worden over 't internet dus die kun je nooit gebruiken.
Kan het niet dat als iemand mijn ip achterhaald dat ie mijn ISP ip maar NIET ziet wat ie ziet boeit niet als het maar niet mijn ISP ip is.
eppie
eppie
Wat wil je precies?
Je hebt nu 1 ip, daarmee wil je op meerdere computers kunnen internetten. Daarvoor gebruik je private ip adressen. Dat zijn adressen die speciaal gereserveerd zijn voor lokale netwerken. Die kan niet gebruiken op internet. Wat NAT doet is je packetjes van naar internet, die een lokaal ip hebben, omzetten naar je isp (public) ip. (En omgekeerd bij pakketjes die terugkomen) Zonder NAT kan je in principe niet surfen op internet, omdat je gewoon niets kan met private ip's op internet.
'In principe' omdat je bij sommige providers (sommige ASDL-abbo's) meerdere public ip's krijgt, dan kan je op iedere pc een public ip zetten en dan zijn de aparte machines dus wel gewoon bereikbaar vanaf internet.
Ik weet niet waarom je perse wilt dat mensen bij een lokale machine moeten kunnen, maar als dat is omdat je bv een webserver op een lokale machine heb draaien, dan kan je gewoon de juiste poort (80 in dit vb) doorsturen van de server naar een interne machine, dan is je webserver gewoon bereikbaar via je isp ip.
Je hebt nu 1 ip, daarmee wil je op meerdere computers kunnen internetten. Daarvoor gebruik je private ip adressen. Dat zijn adressen die speciaal gereserveerd zijn voor lokale netwerken. Die kan niet gebruiken op internet. Wat NAT doet is je packetjes van naar internet, die een lokaal ip hebben, omzetten naar je isp (public) ip. (En omgekeerd bij pakketjes die terugkomen) Zonder NAT kan je in principe niet surfen op internet, omdat je gewoon niets kan met private ip's op internet.
'In principe' omdat je bij sommige providers (sommige ASDL-abbo's) meerdere public ip's krijgt, dan kan je op iedere pc een public ip zetten en dan zijn de aparte machines dus wel gewoon bereikbaar vanaf internet.
Ik weet niet waarom je perse wilt dat mensen bij een lokale machine moeten kunnen, maar als dat is omdat je bv een webserver op een lokale machine heb draaien, dan kan je gewoon de juiste poort (80 in dit vb) doorsturen van de server naar een interne machine, dan is je webserver gewoon bereikbaar via je isp ip.
En waarom is het zo belangrijk dat mensen je ip niet kunnen zien? De enige manier om je ip totaal afgeschermd te maken is de netwerkkabel eruit trekken
maar op het moment dat jij het internet opgaat en een webpage opvraagt wordt je ip meegestuurd met dat verzoek. das ook logisch, anders weet de server niet waar de pagina naartoe moet. Ook als je surft via een anonymous proxy is het mogelijk om je ip te zien, op de route tussen jou en de proxy, maar evt. ook via de environment variabele HTTP_FORWARDED_FOR die sommige proxies doorgeven.
Eppie, sorry maar wat je wil slaat nergens op
lees eerst wat meer over TCP/IP.
Als je een verbinding naar bijvoorbeeld een website maakt ziet die site wat jou IP is. Dan weet hij waar hij de informatie naar terug moet sturen. Als je dan een vals IP opgeeft krijg je dus nix terug
Niet erg handig dus.
[edit]
Hm, ik moet niet 5 minuten wachten voor ik reply.. alles is al gezegd zie ik
Als je een verbinding naar bijvoorbeeld een website maakt ziet die site wat jou IP is. Dan weet hij waar hij de informatie naar terug moet sturen. Als je dan een vals IP opgeeft krijg je dus nix terug
[edit]
Hm, ik moet niet 5 minuten wachten voor ik reply.. alles is al gezegd zie ik
Verwijderd
Ken niet... kweenie wat je wilt, maar internet zonder ip bestaat gewoon niet... er wordt niet voor nix het tcp/IP protocol gebruikt hoor! Wat jij wilt doen is zeker een gozer hacken... tis goed met je
VENI, VIDI, VICI COMPUTERI... IK KWAM, ZAG EN OVERWON DE COMPUTER
VENI, VIDI, VICI COMPUTERI... IK KWAM, ZAG EN OVERWON DE COMPUTER
Nee andersom zodat ze bijvoorbeeld niet via icq mijn ip kunnen achterhalen en zodoende mij niet kunnen hacken.
Eppie
Eppie
Verwijderd
Oops, sorry :-)
Met winroute kun je je bak redelijk goed dichtzetten. Zolang je alle sample zut van IIS maar weggooid. Om te doen wat jij wilt kun je wel een public proxy gebruiken, ik heb hier geen lijst helaas maar als ik vanavond thuiskom zal ik wat adressen posten.
Groets,
HC
Met winroute kun je je bak redelijk goed dichtzetten. Zolang je alle sample zut van IIS maar weggooid. Om te doen wat jij wilt kun je wel een public proxy gebruiken, ik heb hier geen lijst helaas maar als ik vanavond thuiskom zal ik wat adressen posten.
Groets,
HC
Ik heb hier winroute draaien en het werkt super. Als je bijvoorbeeld naar grc.com gaat met een client, dan zie je het IP van de server. Verder zitten alle poorten dicht, ze zijn zelfs STEALTH. Dit komt door het NAT protocol wat je aan de netwerkkaart die aan je kabelmodem zit moet toewijzen. Het is handig dat je over 1 IP netwerk omdat bijvoorbeeld @home eist dat je maar met 1 computer op internet zit. Als ze een 2e IP zien, dan gaan ze zitten zeuren. Als je nog vragen hebt mail je maar naar: hansklomp@hotmail.com
Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]
Pagina: 1