[Mandrake 8.2]Is CD-1 genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik wilde ook wel eens linux proberen, mandrake is een mooie beginnersdistro heb ik begrepen. Ik wilde weten of je met alleen cd 1 install kan

-surfen (konqueror of mozilla)
-een grafische interface kan gebruiken (kde 3.0, een gnome)

En kan het wel, gewoon 1 cd installeren, en kan je er later als ik wat meer tijd heb dan de volgende 2 cd's er bij gooien?

en ik heb begrepen dat mandrake linux wel van zichzelf een dual boot maakt met win xp?

Ik heb wel ff gesearched, maar vooral over die cd's ben ik geen specifieke antwoorden tegen gekomen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik had ook eerst maar een cd gedownload, maar had al snel de volgende cd nodig :( Beetje extra installeren omdat je iets nodig hebt en gelijk de prompt: Insert cd 2...

https://powershellisfun.com

Verwijderd

helaas pindakaas zelfs voor de minimale install moet cd 2 er even in

Verwijderd

Kijk anders of je 'm niet bij een linux magazine kan krijgen, die hebben vaak de enkele cd versie die in principe genoeg is om te webbrowsen enzo, krijg je dan alleen geen OpenOffice bij en dergelijke zaken (tsja, op 1 cd past minder dan op 3..).

Over een maandje of zo zal je bij veel (of weinig) magazines wel mandrake9.0 kunnen verwachten, dus als je er niet al te veel haast mee hebt....

Verder kan ik je aanraden om toch de hele downloadversie te regelen, of een distro te kopen (in dat geval zeker wachten op 9.0) ("kopen, hoezo alles met linux is toch gratis?" ;) )

En inderdaad, veel software die leuk is om uit te proberen staat op de 2 extra cd-tjes.

Verwijderd

Met name als je aan de slag wilt gaat met webservert en/of ftpservertjes (apache,php en mysql modules staan niet allemaal op CD1)...

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hmm, bij 8.1 kon ik web/ftp/nieuws/sql/netwerkserver/firewall allemaal vanaf cd 1 installeren, maarja, dat is ook 8.1

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Klopt, dat kan nog steeds, maar "speciale" modules voor apache tref je niet aan op cd 1.

Op http://www.linux-download...?pg=products/mandrake-cds vind je een overzicht van de inhoud van de 3 CD's.

Verwijderd

hmz, kde 3.0 zit niet bij mandrake 8.2 maar kun je wel zo downloaden

• thettes
ja daar kwam ik net achter toen ik deze thread opende :)

mja eerst maar kde 2.x of gnome.. Dan kde3.0 proberen te installen... dat moet wel lukken? ik weet nu alleen dat ik de .rpm moet hebben, verder * thettes is n00b nog.

heb ook al gecheckt op www.kde.org

Nog een vraag: Ik heb in partitionmagic al een ext partitie aangemaakt, (12 gb) maar in windows krijgt die geen letter mee (zou g:\ moeten zijn. Ziet mandrake hem wel bij de installatie? Het is wel al een opstartpartitie.

Verwijderd

Wil je kde 3.03 downloaden dan zul je die 32 rpms moeten downloaden en installeren lijkt me een leuk werkje als je niks te doen hebt :P

hier kun je ze downen ftp://ftp.uni-kl.de/pub/linux/kde/stable/3.0.3/Mandrake/8.2/

windows ziet geen linux partities dus logisch dat je g: niet ziet. Als je je schijfruimte onder linux wil gebruiken dan moet je samba installeren :)

• thettes
ja maar ik wil linux daarop juist installeren! dat kan dus niet.... wat voor partitie moet ik dan maken? fat32 ofzo?

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:36
Linux gaat die ext partitie bij het installeren dus wel gewoon zien.

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 15:41

FCA

Je moet een CD maken, en dan vanaf daar booten. In principe kun je met 1 CD toe, daar zit een windowmanager enzo bij, en kun je de rest van internet downloaden, maar ik weet niet of dat precies de bedoeling is.

Ik zou eerst eens de installatie instructies op de Mandrake site maar eens goed bekijken, dat scheelt een hoop vragen denk ik.
http://www.linux-mandrake...82/en/user.html/p468.html

Verandert z'n sig te weinig.

Pagina: 1