Toon posts:

Quantum Fireball AS 20Gb dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was GTA3 aan het spelen toen mijn PC om de 20 seconden ineens een paar tellen bleef hangen. Als de pc hing, ging me HDD als een gek te keer. Snel spel gesaved en ff gereboot.

Maar mijn harde schijf wordt niet meer herkend door de bios. Als ik 'm opstart begint me HDD wat lawaai te maken (LED'tje brand gewoon) en dan nog voor me bak klaar is met het tellen van mijn ram, tikt hij vier keer hard en valt het LED'tje uit.

Het tikken klinkt een beetje als een CD die moeilijk te lezen is, en je CD gaat hard spinnen en slaat dan in eenen dood. Maar nu klinkt het harder en is het sneller achterelkaar.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik 'm misschien nog een keer aan de praat kan krijgen zodat ik mijn data eraf kan halen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat ie echt dood is. Ik had zoiets ook een keer. Na de vakantie begint de HD ineens te tikken en wordt niet meer herkend. Dat ding was gewoon hartstikke dood.
Als je de data nog terug wilt hebben kun je data recovery laten doen, maar dat is heeeeeel duur.

moraal van dit verhaal: zorg altijd voor een goede backup

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Ik ben bang dat je je HDD dood is ....
harde tikken zijn meestal je lees- en schrijfkop die helemaal de weg kwijt zijn.
met een beetje mazzel kan je hem even laten rusten en dan nog een laatste keer opstarten en wat data over kopieren.
Die Fireballs zijn errug fijn ....totdat ze dood gaan ....want dan zijn ze ook echt dood !

Verwijderd

Ik weet bijna zeker dat de hdd stuk is maar je zou hem nog eens in een andere pc kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
K*t, dat is niet zo mooi... Ik zou net dit weekend 't spul weer eens backuppen. Had ff een 40Gb'tje erbij gehaald om wat gemakkelijker te shuffelen :(

Wat zijn de kosten van data recovery? 't was mijn main schijf. Veel belangrijke data etc :(

K*t

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de OM FAQ onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"
Het zal duidelijk zijn dat we niet veel meer voor je kunnen betekenen :/

Dicht dus.

Mijn twee 20GB Quantum Fireball AS'jes zullen deze verre familielid gaan missen ;( :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.