[flash] loadMovie & attachMovie

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Situatie:

Ik heb een movieclip, waarin een andere movie wordt geladen:
myClip.loadMovie('ding.swf');

Als deze klaar is met laden, moeten er nog een aantal andere clips hieraan worden geplakt:

myClip.attachMovie('id1', 'name1', 1);
myClip.attachMovie('id2', 'name2', 2);

Probleem:

Dit werkt niet. :(
De 2 clips die attached worden, verschijnen niet. Ze bestaan niet (een trace geeft 'undefined'). Als ding.swf niet eerst geladen wordt, dan werken de attaches wel.

Oplossing:

Die wil ik dus weten... Kan dit wel? Zo nee, hoe moet het dan? Zo ja: wat doe ik dan verkeerd?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Wil je het eens andersom proberen? Ik ben wel benieuwd of het volgende gebeurt: Als je eerst de 2 mc's attached, worden deze dan vervangen door de ingeladen mc? Dat zou suggereren dat een ingeladen mc zijn parent niet kan "delen" met andere content. Dat zou de reden zijn voor jouw probleem. Eventueel moet je dus een 2e parent aanmaken...

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Omgekeerd werkt zowieso niet, dat hoef ik niet te proberen: de loadMovie vervangt alle content van de clip waarin de swf geladen wordt. Ik had zelf het idee opgevat om een lege mc te maken onder 'myClip' en daar de movie in te laden. De 2 attachements hangen dan nog steeds aan myClip. In een testje werkte dit natuurlijk prima. Maar in 't project waar ik mee bezig ben weigert dit dienst... Ik ga 't verder uitzoeken...

Beetje weinig reply's trouwens. Stel ik dan zulke ingewikkelde vragen?

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Hm, onderaan deze pagina staat waarom dit niet werkt. De mensen van Macromedia waren blijkbaar vergeten dit cruciaal feit te vermelden in hun handleidingen... :(