W2K DNS registry conf -> named.conf

Pagina: 1
Acties:

• criticaljoe
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 00:02
Het is mogelijk om een W2K DNS server te starten met de configuratie in een named.conf file in plaats van dat hij de registry uitleest voor de configuratie. Helaas is dat one way: van file naar reg.
Nu zou ik graag de configuratie vanuit een bestaande W2K server waarvan de configuratie in de registry staat naar een named.conf poorten. Ik kan natuurlijk de regkey saven en handmatig gaan overkloppen maar weet iemand een tool hiervoor?

wat nou, sig..........

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Ja kan gewoon de DNS files gebruiken en in winnt\system32\dns aanpassen.
De zone files zijn bijna gelijk de conf file is BIND 4 bij win2k (zie bind 4)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• criticaljoe
Predator: ik weet dat ik de DNS files kan blijven gebruken. Ik wil juist de huidige info die in de registry staat op een named.boot (inderdaad, het is BIND 4 config) achtige wijze exporteren. Voor 1 server is dat wel handmatig te doen maar voor tig ( in het kader van een wereldwijde inhaalslag) niet. Dus zoek ik een tool daarvoor.

wat nou, sig..........

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Dan script je toch gewoon ff een omzet scriptje :?
BIND 8.2.2 offers a bind-bootconf shell script in the src/bin/namedbootconf directory to convert named.boot to named.conf without a manual modification.
en dat zit zelfs bij Bind :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• criticaljoe
We leven in een wegwerp maatschappij, maar ik dacht hergebruik kan geen kwaad. Dus, als iemand al 's wat geschreven had, kan ik me de moeite besparen. Maar evengoed bedankt voor je snelle reactie.

Edit: ook dat zoek ik niet. Ik ben denk ik niet duidelijk genoeg. Ik zoek een tool (of script) die de conf van een W2K DNS server uit de registry trekt en die omzet in een config.named of config.boot (maaktr mij niet uit).

[ Voor 0% gewijzigd door criticaljoe op 12-09-2002 09:14 . Reden: jouw edit ]

wat nou, sig..........