Toon posts:

kent iemand Freesco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

kwam net het programmaatje 'freesco' tegen, da's een router/mailhost/printserver ineen, kan 3 netwerkkaarten aan en 2 modems. Past ook nog eens op een diskette. vraag echter: heeft iemand hier slechte/goede ervaringen mee??????

Paz.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het wel eens een dagje ofzo op een oude bak gedraaid, zag er wel geinig uit. Als je alleen internet wilt delen over een netwerk of je machine als router wilt gebruiken dan is het best aardig.

Verwijderd

Het werkt redelijk goed,
ondersteunt portforwarding, ingebouwde firewall. Het voldoet aan de eisen voor jou denk ik.
Ik gebruik zelf Red Hat 6.2 als router.

Verwijderd

Heb al een paar maanden FreeSco draaien, bevalt me prima. Internet delen met het netwerk op een simpele manier was mijn idee en dat gaat prima.

Verwijderd

werkt zeker niet met mxstream??

zowel wil ik het graag weten

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>werkt zeker niet met mxstream??[/quote]Ik denk het wel hoor, het werkt ook met modems en alles wat over een netwerkkaart binnenkomt. Zelf gebruik ik freesco als printserver en bridge van het 10/100 utp huisnetwerkje naar de oude coax kabel, just in case als ik nog eens iets aan de coax wil hangen.

Kijk eens rond op www.freesco.org , de info is niet zeer uitgebreid maar freesco is dan ook vrij simpel in gebruik. Vooral het forum bevat veel nuttige extra info.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:23
Ik draai al een tijdje Freesco en dat werkt perfect.
Heel makkelijk in te stellen enzo.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

FreeSCO werkt bij mij perfect op een 486/40 met 8mb.
Ik heb het alleen po een hd gezet die ik nog over had.
Alleen had ik het vermoeden dat m'n download snelheid trager werd, dit heb ik echter niet getest/gebenchmarkt, dus kan ik dit niet met zekerheid zeggen.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Pagina: 1