Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Ik wil liever niets vastleggen in het programma, zodat bij een aanpassing van de databank, het programma niet aangepast hoeft te worden.
Waarom wil je ze dan uitlezen? Kijkt Access niet zelf naar die regels als je gegevens in een tabel invoerd?
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Omdat ik tijdens het invoeren in het programma, gelijk de user feedback wil kunnen geven over de waarden die hij invult.
Als een veld een getal tussen de 0 en 100 verwacht, wil ik de gebruiker daar gelijk toe dwingen, en niet erachterkomen dat ik zodra de insert wordt uitgevoerd, dat er een foutmelding terugkomt.
Als een veld een getal tussen de 0 en 100 verwacht, wil ik de gebruiker daar gelijk toe dwingen, en niet erachterkomen dat ik zodra de insert wordt uitgevoerd, dat er een foutmelding terugkomt.
Dus je doet de validatie wel aan de App kant. Je gegevens staan alleen in de DB. Dan kan je altijd nog gewoon een eigen tabel maken met de validatie regels erin.
Maar om je vraag te beantwoorden: Geen idee, maar ik zou het niet bij een SQL query zoeken. Access heeft niet alles op die manier beschikbaar bij mijn weten. Ik zou het eens via je DBMS API proberen (ADO of DAO waarschijnlijk?)
Maar om je vraag te beantwoorden: Geen idee, maar ik zou het niet bij een SQL query zoeken. Access heeft niet alles op die manier beschikbaar bij mijn weten. Ik zou het eens via je DBMS API proberen (ADO of DAO waarschijnlijk?)
Ik doe het al via ADO, en ik doe het ook niet via een Query.
OpenSchema laat je bepaalde karakterestieken van de databank zien ipv de gegevens. Zo kan ik wel de namen van attributen, het type, de hoeveelheid bytes, de beschrijving etc. eruit halen, maar niet de validatie...
OpenSchema laat je bepaalde karakterestieken van de databank zien ipv de gegevens. Zo kan ik wel de namen van attributen, het type, de hoeveelheid bytes, de beschrijving etc. eruit halen, maar niet de validatie...
Je hebt vast al op msdn.microsft.com gekeken? Of bij www.tamaracka.com? Of gewoon in de help van Access (DAO/JET)?
Ik wordt van MSDN niet echt wijzer. Staat het allemaal erg specifiek voor VB uitgelegd...
is 1 op 1 te vertalen meestal voor Delphi
Noujah, ik heb nu alle validation rulez in het progsel ingebakken, en als ze de databank aanpassen moeten ze het progsel maar aanpassen, of zelf zo slim zijn om geen domme waarden in te vullen
Pagina: 1