replacement Scsi HDD RIP, doe ik iets fout?

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Had een Maxtor Atlas IV 9gb. Die begon moeilijk te doen. Soms was die spontaan verdwenen en hoorde je een schijf in je kast zitten die probeerde op te starten.
Eventviewer bevestigde dat dan...

Gebeld met Maxtor in Ierland en kreeg vrij vlot een "nieuwe" binnen.

Alleen.... vanmiddag copieerde ik wat MP3's naar die schijf, hooguit 20 mb, en opeens TIK!. Zo'n heerlijk metaal op metaal klank. Hoop gespin om weer op gang te komen en daarna crashde m'n server.

Met veel pijn en moeite werde de scsi ID nog gevonden en daarna was het over.

Chkdksk /r gedaan maar direct de melding gekregen dat een aantal adressen niet leesbaar waren en de boel stopte.

Nu vraag ik jullie. IK heb hier 8 maxtors IDE draaien (740 serie) nooit een probleem. Andere scsi disk van IBM, nema problema..

Ze worden zeer goed gekoeld ( 80mm fan) en worden nog net lauw.

Doe ik hier nu iets verkeerd of is dit bittere pech ?

Volgens de brief krijg j evan maxtor bij vervangen altijd een revisie model en als dat binnen 30 dagen ook sterft dan een gloed nieuwe...

Das leuk, maar ik wil liever weten of het nu aan mij ligt of....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

dan heb je denk ik gewoon pech gehad.
het heet trouwens refurbished, dat zijn schijven die kapot zijn gegaan .... weer opgeknapt worden en dan weer opgestuurd worden.
Niet echt ideaal, maar heel vaak is het genoeg.
Ik denk dat je Maxtor maar weer moet bellen. En dat is beter ....want dan krijg je een nieuwe.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
ik hoop maar dat maxtor er ook zo over denkt... maar ff tussendoor, ik zie in j esig dat jij maxtor atlasV modelletjes in je kast hebt draaien. Zit daar nu eigelijk nog veel verschil tussen ? versie IV & V?

• Talon

Talon

Booooom !

niet veel , wat verschil in access tijd en iets stillere constructie.
Hoe nieuwer hoe beter !
maar om heel eerlijk te zijn doet geluid er voor mij niet zo toe... als ze maar stabiel zijn.
Ik ben erg tevreden met de V-tjes en verzamel ze nu. Begon er met 1 en hoop te eindigen met 10. ookal zijn ze maar 9,1 Gb.
Ik heb overigens orgineel Quantum Atlas schijven, dus nog voor maxtor de tent overnam. Ik heb geen idee wat dat met kwaliteit heeft gedaan.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb nu een altlas V 18 gieg draaien, veeeel fijner dan een IDE schijfje, beter acces time, meer cache, en als het goed is ook betrouwbaarder. Maarja das altijd maar afwachten, maar ik heb op dit moment meer vertrouwen in scsi dan in ide.

Talon, heb je ze los draaien of in raid ofzo?

specs

• Talon

Talon

Booooom !

Ik heb ze los draaien ... totdat ik een leuk raid 5 controllertje kan kopen.
maar gewoon los doen ze het ook leuk. heb helaas een U2W controller .... misschien eerst een 160 controller kopen en dan daarna nog eens upgraden naar raid.
Maar 1 ding waarschuw ik iedere SCSI gebruiker voor : Die Schijven worden HEET ! Dus zorg voor goede koeling. Dat komt echt ten goede van je prestaties en de betrouwbaarheid van je disks.

• Gompy58

Gompy58

Topicstarter
Talon schreef op 11 september 2002 @ 16:55:

Maar 1 ding waarschuw ik iedere SCSI gebruiker voor : Die Schijven worden HEET ! Dus zorg voor goede koeling. Dat komt echt ten goede van je prestaties en de betrouwbaarheid van je disks.
dat zou ik wel denken ja, maar die scsi schijven die nu naar de hardware hemel zijn, die werden gewoon ECHT niet heet. Ik kon rustig voor zo'n 7 hb aan muziek heen en weer pompen. Niet warm te krijgen....

Pagina: 1