[Win XP] Icoontje met uitroepteken bij starten IE

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Een half uurtje geleden ging mijn computer onderuit. Ik heb de PC toen opnieuw laten opstarten en nu krijg ik opeens een geel icoontje met uitroepteken in mijn system tray als ik IE opstart:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bad/icoontje.jpg

IE Werkt verder normaal en als ik op het icoontje klik gaat het weg. Ik krijg geen uitleg, er zitten geen opties bij, nada.

Wat voor icoontje is dit, wat betekent het en wat kan ik er aan doen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
rechtermuisklik mischien ?
of anders in taakbeheer eens de naam opzoeken en dan in de help (F1) naar die naam zoeken

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nee, het icoontje verdwijnt meteen na een muisklik - of het nou de linker of rechter is. En in taakbeheer is niets aparts te zien...

Wel erg raar is trouwens dat ik nu zojuist trouwens alweer een crash had. Ik heb met deze XP-installatie nog nooit crashes gehad, en nu vandaag opeens twee. Zonder aanwijsbare reden trouwens! :(

En Norton Disk Doctor, die voorheen altijd goed werkte onder XP, begint nu te zeiken dat het besturingssysteem momenteel toegang heeft tot de harddisk en dat 'ie dus niets kan fixen...

Weird, weird, weird... :(

--UPDATE--
Hmmm, als ik FS-Raid start (een programma om PAR-files te maken en gebruiken) krijg ik het icoontje ook...
--UPDATE--

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb nu bij het opstarten schijfcontrole laten werken, en nu is het icoon-probleem verdwenen.

Ik ga nu in de gaten houden of 'ie nu nog blijft crashen, want dat was toch erg raar...

--edit--
En zojuist ging de PC dus weer onderuit. Het valt me op dat alle keren dat 'ie crashte Newsbin Pro actief was... normaal nooit problemen mee, ik draai de huidige versie (4.04) probleemloos sinds de release, maar het zal dan wel iets te maken hebben met een bug waar ik dan tegenaan ben gelopen... :(
--edit--

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
En tot nu toe houdt de PC het weer goed uit... toch wel raar.

Maar wat zou dat icoontje in godsnaam zijn geweest??? :?

Verwijderd

De volgende keer (hopelijk komt die niet :p) zweef daar eens boven misschien komt er zo een helptekstje die iets nuttigs zegt. Moest je dat nog niet geprobeerd hebben.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 21:51:
De volgende keer (hopelijk komt die niet :p) zweef daar eens boven misschien komt er zo een helptekstje die iets nuttigs zegt. Moest je dat nog niet geprobeerd hebben.
Dat was het eerste wat ik deed toen bleek dat een linker- of rechtermuisklik het icoontje deed verdwenen. Maar er verschijnt dus ook geen helptekstje ofzo.

Kortom, het icoontje schijnt ergens voor te waarschuwen maar waarvoor is absoluut onduidelijk...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 07:31
Wildfire schreef op 11 september 2002 @ 17:03:
Het valt me op dat alle keren dat 'ie crashte Newsbin Pro actief was... normaal nooit problemen mee, ik draai de huidige versie (4.04) probleemloos sinds de release, maar het zal dan wel iets te maken hebben met een bug waar ik dan tegenaan ben gelopen... :(
--edit--
Beveiliging van Bill Gates, komt tevoorschijn als je warez binnenhaalt >:)

Verwijderd

Dat ! icoon geeft aan dat er een corrupte file wordt benaderd. (in dit geval waarschijnlijk een bestandje waar IE gebruik van maakt)
Ja ik heb dat icoon ook wel eens gehad en heb er ook naar moeten zoeken. Het probleem is makkelijk op te lossen door scandisk te laten draaien.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 14:46:
Dat ! icoon geeft aan dat er een corrupte file wordt benaderd. (in dit geval waarschijnlijk een bestandje waar IE gebruik van maakt)
Ja ik heb dat icoon ook wel eens gehad en heb er ook naar moeten zoeken. Het probleem is makkelijk op te lossen door scandisk te laten draaien.
Hmmm, klinkt erg logisch ja. Want na een scandisk bij het opnieuw opstarten was het probleem foetsie.

De hamvraag is: waarom staat er dan nergens in Windows XP uitleg over dit icoontje? Het icoontje bood verder zelf ook geen enkele hulp betreffende z'n betekenis...

Verwijderd

Dat is volgens mij het teken van de noodvoeding(UPS)
Zie schermbeveiliging.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 22:41

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat lijkt sprekend op het icoontje van NT die je krijgt als je de opslaglimiet hebt overschreden binnen een useraccount.

Maak je gebruik van policy's op die machine?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
bazs2000 schreef op 12 september 2002 @ 23:07:
Dat lijkt sprekend op het icoontje van NT die je krijgt als je de opslaglimiet hebt overschreden binnen een useraccount.

Maak je gebruik van policy's op die machine?
Nah, zoals al eerder opgemerkt is het een indicatie dat er een corrupt bestand wordt aangesproken - hetgeen zeer wel mogelijk was.

Verder ben ik de enige user op deze PC, als administrator, geen beperkingen dus.
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 23:04:
Dat is volgens mij het teken van de noodvoeding(UPS)
Zie schermbeveiliging.
Ik heb geen UPS. En ook geen schermbeveiliging... maar de oorzaak van het icoontje is dus al bekend, ik vraag me alleen of waarom dit nergens staat uitgelegd. Tenminste, ik kan zo 1-2-3 niets erover vinden.

Pagina: 1