Toon posts:

Alpha PAL8045T Heatsink werkt nie goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.
Ik heb al een week of 2 mijn Alpha Pal 8045T heatsink op mijn AMD athlon XP 1800+ gedaan, Artic silver 3 en al dat zooi, goed uitgesmeert (boterham zakje vinger methode).. En hij zit nu op 42/3c idle en 46/7c stressed. Het is wel stabiel geen probleemen ofzo maar dan denk ik bij me zelf.. een alpha pal8045T kan toch veel better? :? Mijn vriend (slechte ziekheid aka EviL Siqness) vindt dat ook.
Nou mijn vraag is.. deed ik iets fout?? (lijkt me niet) Kan ik die temp naar beneden haalen?? want ik wil ook wel eens Oc-en. :D
Kan et ook door mijn core komen?? "AROGA" Worden die warmer dan andere?
duss.. moet ik me nu druk maaken of is die temp normaal voor een alpha 8045?

BTW er zit een enermax UC-8FAB-B fan die gaat op zijn max 3800 RPM dus dat is wel genoeg lijkt me :)

oh ben wat vergeten op te zetten.. mijn kastje is altijd open.. en er zitten 3 fans op.. dus wel airflow :)

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Soms kan het zijn dat ie niet goed tegen de core zit en een beetje schuin erop staat. In de handleiding van het monster staat hoe je dit kan oplossen. Was iets met ringetjes klooien.

Ook kan de laag ArCtic Silver alsnog te dik zijn. Gebruik es een scheermesje (zo'n plat geval) om de boel uit te smeren. Dit geeft een redelijk dun resultaat

Verwijderd

Topicstarter
arctic silver is wel goed hoor.. er zit echt.. enorm weinig ;)
maar met die ringetjes.. hmmz moet ik nog even eens uitzoeken.. bedankt voor de tip! :D

Verwijderd

en trouwens alles onder de 50 graden met een AMD is stabiel te noemen,
mcht er enige stabiliteits problemen optreden datn heefd dit meer te maken met de MoBo en geheugen dan met de proc, gewoon niet te ver overclocken is het wondermiddel in een systeem van een tweaker.

PS ik houd mijn XP 1800 @ 2000 met een spire wisperrock ll op een temp van 47graadjes en dit onder een fullload van rc5-64

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 17:24:
en trouwens alles onder de 50 graden met een AMD is stabiel te noemen,
mcht er enige stabiliteits problemen optreden datn heefd dit meer te maken met de MoBo en geheugen dan met de proc, gewoon niet te ver overclocken is het wondermiddel in een systeem van een tweaker.

PS ik houd mijn XP 1800 @ 2000 met een spire wisperrock ll op een temp van 47graadjes en dit onder een fullload van rc5-64
Dat heeft er toch niets mee te maken, dat hij daar wel tegen kan dat vraagt hij toch niet!!! Steeds dat gezeur van dat amd zoveel en zoveel kan hebben *zucht*

50 graden is idd wel wat warm, je moet je core eens schoonmaken en opnieuw artic silver3 er op doen.

En voel eens een keer aan je heatsink, is die warm??

Verwijderd

het is idd wel warm jah heb je de schroefjes vast genoeg gedraaid?

dat kan ook wel uitmaken,als je je koeler eraf haalt kan je zien of hij wel overal contact heeft gemaakt.
dat gebeurt soms ook, werkt dan ook niet echt goed dan.

en ja net wat soldier2000 zij voel eens ff of je koeblok wel warm is

als je proc 47a48 graden is moet je koelblok ook wel goedwarm zijn

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Een alpha 8045 komt eigenlijk pas tot zijn recht als je er een hoop hitte in pompt, Bij een proc op standaard snelheid heb je niet zo erg lage temps, maar als je gaat oc'en zullen je temps niet zoveel omhoog schieten.

Btw je hebt een asus a7v333, heb je die bios al geupdate?
Met de originele bios geeft ie de temp veel te hoog aan, een xp1800 met een volcan0 6 72 graden stressed, na bios update 55 graden stressed, scheelt nogal wat.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 18:57:
het is idd wel warm jah heb je de schroefjes vast genoeg gedraaid?

dat kan ook wel uitmaken,als je je koeler eraf haalt kan je zien of hij wel overal contact heeft gemaakt.
dat gebeurt soms ook, werkt dan ook niet echt goed dan.

en ja net wat soldier2000 zij voel eens ff of je koeblok wel warm is

als je proc 47a48 graden is moet je koelblok ook wel goedwarm zijn
De schroefjes kunnen niet meer verder vast, je kan dan wel doordraaien maar dat heeft geen effect :(
en ja hij is wel warm.. niet super heet ofzo maar gewoon warm :)
En ik had mijn core ervoor met Nagel lak remover (aceton) en spiritus shoon gemaakt (met watte staafjes).. hij maakt ook wel contact met die core lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 11 september 2002 @ 19:22:
Een alpha 8045 komt eigenlijk pas tot zijn recht als je er een hoop hitte in pompt, Bij een proc op standaard snelheid heb je niet zo erg lage temps, maar als je gaat oc'en zullen je temps niet zoveel omhoog schieten.

Btw je hebt een asus a7v333, heb je die bios al geupdate?
Met de originele bios geeft ie de temp veel te hoog aan, een xp1800 met een volcan0 6 72 graden stressed, na bios update 55 graden stressed, scheelt nogal wat.
Ooh ja.. dat heb je wel eens met asus mobo's. Maar omdat ik zo'n n00b ben heeft mijn neef (de dork, je wilt niet weten waarom.. anders vraag je et :P) mijn bios geflasched.. een maand of 2 geleden dus.. ik weet niet welke versie ik nu heb :(

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:42:
[...]

Ooh ja.. dat heb je wel eens met asus mobo's. Maar omdat ik zo'n n00b ben heeft mijn neef (de dork, je wilt niet weten waarom.. anders vraag je et :P) mijn bios geflasched.. een maand of 2 geleden dus.. ik weet niet welke versie ik nu heb :(
De nieuwste versie is 1011

En waarom is hij een dork? :P

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Meer ringetjes tussen de bout en de veer doen.. Werkt.. Er zitten ook wat dikkere bij, die heb ik gebruikt toen ik mn Alpha er nog op had.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 11 september 2002 @ 19:49:
[...]

De nieuwste versie is 1011

En waarom is hij een dork? :P
Je moest et vraagen he..
ok.. eerste keer toen mijn neef koelpasta aan zijn handjes kreeg en een procc waar een koeler op moest doen.. oei... die gast d8 van.. hoe meer koelpasta hoe beter dus hij bijna heel die proc onder de pasta (heel dat tubetje op d8 ik). En toen vroeg die zich af waarom zijn pc elke 5 min uitviel.. LOL!! (voordat ik er AS 3 op mijn core deed heeft hij die heatsink erop gedaan erop gedaan _BIG MISTAKE_ mijn proc was toen 62c idle |:()
De tweede keer leende hij mijn oude comp (p3, MSI mobo, doos en voeding erbij)
hij had et nodig om zijn nieuwe mobo + P4 in te doen om et uit te testen. doet tie al die zooi in mijn kast.. stekker erin.. etc etc. BOEM!!.. voeding kapot.. hij stond op 150w.. |:(

Zo zijn er nog wat verhaalen maar ach :p

Verwijderd

Hmm ik heb ook laatst een alpha 8045T met papst NGM gehaald. Idle is ie ongeveer 47 C en 52 C stressed. Mijn 1800+ is wel overgeclocked naar 1667 mhz (2000+) met een voltmod van 1.775 (1 setting hoger). Is dit redelijk voor deze koeler en fan combo?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14
110 volt neem ik aan 8)7

Verwijderd

kan wel ik moet ff in mijn bios kijken. Ik had voorheen een whisperrock en daar was mijn proc zo een 54 C en stressed wel 65 C

Ik dacht dat ik toch wel een goeie temp had maar als ik dit dus lees kan ik wel lager?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 20:56:
kan wel ik moet ff in mijn bios kijken. Ik had voorheen een whisperrock en daar was mijn proc zo een 54 C en stressed wel 65 C

Ik dacht dat ik toch wel een goeie temp had maar als ik dit dus lees kan ik wel lager?
dat hangt heel erg van het mobo af!

Ik heb zelf ook een alpha8045T maar dan met een delta80x80x38mm fan, die blaast er geloof ik iets van 80cfm overheen op 12v. op 7v haal ik op 2,1v en 1800hmz zo'n 52 graden, afhankelijk van de temperatuur van mijn kamer. Boven de 58 is me nog niet gelukt, dat was op 1860mhz met een voltage van 2,2v.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ter vergelijking, ik heb een AX-7 met Delta 80 "Naar Hard" op 7 volt :) op een 2000+ @ 167* 10.5, 1756 mHz dus en voltage@1.85. En die is Idle 39 graden e n op full load 50 ofzo. En d at is echt niet te heet, hoor, zeker als je een bios hebt dat t hoger geeft. Ik gebruik dus 1011, die is lager dan die van jou prob, wat temps aangeven betreft.
Maar gebruik maar niet de 1012 bios, want die is minder stabiel en wat vaag enzo. :)
Maar de temp is echt neti zo belangrijk, hoor, alsie maar stabiel is, he :)
Dus maak je amar geen zorgen over je temps :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zou heel goed kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Shit.. heb bios versie 1007 nu :(
Ik moet em flashen dus.. misschien met een beetje hoop zie ik na het flashen mijn temp onder de 40 :D
Moet wel ff mijn vriend "slechte ziekheid" bijroepen.. want hij is 1337 in dit soort zaaken :p

Verwijderd

Een andere leuke bijkomstigheid ... hoe is de airflow in je kast. Ik had een xp1800+ of xp2000+ hier draaien maar niet stabiel op een aopen mobo. Ik heb zelf flink wat airflow dmv extra fans in me kast. Ik hield dat apparaat met een coolermaster blokkie stressed op 47.
Een maat van me heeft dat apparaat nu op z''n asus mobo met nieuweste bios staan en komt niet onder de 60 stressed....hij heeft geen airflow en je voelt de warmte gewoon van z'n gf2 GTS afkomen. Niet eens van z''n proc dus maar die warmte blijft wel allemaal hangen.
Dus effe 2 8cm fans erin en je wint alweer een graad of tig als je geluk hebt.
Ik heb zelf momenteel een TB1400@1533 stressed op 46.
Pagina: 1