Toon posts:

waar is een shockmount voor??

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat zag ik bij een microfoon die ik wil gaan aanschaffen

Behringer B1

Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/pix/behringer-b1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
daar zit een shockmount inclusief bij maar wtf is dat?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zo'n elastieken houdertje waar 'ie in hangt, vrij van de vloer dus. Da's om "rumble" tegen te gaan van schuifelende voeten, zwaar verkeer buiten etc. Eigenlijk is een Highpass filter op de mic of preamp voor hetzelfde doel.
Is eigenlijk alleen belangrijk bij zachte/gevoelige en/of vocale muziek waar je zulke storende geluiden wel zou kunnen horen.

Verwijderd

Topicstarter
weet je ook of dit een goede mic is?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ja dit is een heel goede

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

heb je wel phantom voeding?, en je kan misschien beter een samson kopen (75 euro bij peterverspuy.. die is ook heel goed en net iets mooier alleen daar zit geen shockmount bij :))

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

ga

zelf

luisteren

:)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 18:31:
heb je wel phantom voeding?, en je kan misschien beter een samson kopen (75 euro bij peterverspuy.. die is ook heel goed en net iets mooier alleen daar zit geen shockmount bij :))
voor 45 euro.. en nog mooier? :P (ik had btw dat foldertje ook in de bus vandaag :P )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Maar die samson is dat ook een condens mic???

want ik heb nu zo'n gare dynamische sony mic (toendertijd aangeschafd voor 189,-..wist ik veel...:?)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ja..die is wel condensator..
maar behringer is ook niet echt super..als je weet dat je voor een conds. mic. gaat.. moet je lekker voor een rode nt1000 gaan... kost je 300 ongeveer.. maar dan heb je wat beters... (vergeet neit dat een goeie pre-amp ook een handig iets is.. focusrite enzo)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1