asus l3800s p4 proc

Pagina: 1
Acties:

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:24
hi,
ik heb deze laptop dus gekocht 2dagen geleden, 2ghz.
nou zeggen ze hier op het forum dat de l3800c beter is omdat die een mobile processor heeft. ja daar zou ik het mee eens zijn maar opde asus site staat de accu duur bij beide op 2uur.
en bij mij kan ik power4gear tootlje van asus installen en dan kan je de cpu ook op 3 snelheden instellen
100% = 2000Mhz
59% = 1180 Mhz
39% = 780Mhz

Zie ik dit goed of ben ik nou gek???
KLopt mijn berekening ook met processor snelheid of zitten daar weer gekke dingen bij in???

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:24
of moet ie in PMG

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik weet helaas het antwoord niet, maar ik ben ook wat aan het rondneuzen voor een laptop en kwam ook een ASUS L3 S tegen in mijn wishlist. Ik weet echter niet hoelang die accu echt meegaat (site specs zeggen me niks), hoelang gaat die van jou mee?

Flickr | Lego collectie

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
De mobiele processor is niet alleen mhz-jes terugschakelen maar is uitzichzelf gewoon zuiniger :)
Heb zelf de L3400S (1,6GHz) en heb ook Asus Power4Gear. Wat betreft die procenten, het gaat hier om de peformance en denk ik niet zo zeer om de MHz-en..
Alhoewel ik eerlijk gezegd het verschil niet weet tussen deze 2 dingen denk ik toch dat zon mobiele heus wel zuiniger is dan zon desktop gevaarte ;)

Mijn laptop gaat (zonder snoer :P) zonder Asus Power4Gear ongeveer 1 uur 45 minuten mee
Mét heb ik de 2:10 gehaald, oke, het beeld was donker en de peformance was brak, maar voor tekstverwerken heb je alle 2 deze dingen toch niet echt nodig :)

Verwijderd

Een mobile processor wordt minder warm, en heeft de SpeedStep technologie (Intel), dus hij schakelt vanzelf terug als de processorkracht niet volledig benut wordt. Bij de desktop-proc's moet je dat zelf instellen met dat power4gear-tooltje. Dus ik zou - als ik een Asus notebook zou kopen- voor de C serie gaan. Over de batterijtijden van Asus laptops worden veel verschillende getallen gegeven, dus wat het nou in praktijk is, moet je zelf (laten?) testen in de winkel.