Ik ben een klasse aan het maken die een login van een persoon bijhoudt.
Hierin zitten de variabelen $login_name, $login_pass, $login_id en $sql.
nou wil ik binnen functie 2 van deze vars aanpassen, maar als ik dan doe:
wat het bijvoorbeeld zou moeten zijn is:
$this->$login_name = "Henk"
$this->$login_id = "12234"
maar met voorbeeld 1 krijg ik:
$this->$login_name = $this->$login_id = "12234"
als ik het de toewijzingen in voorbeeld 1 echter omdraai, dus zo:
dan krijg ik:
$this->$login_name = $this->$login_id = "Henk"
met andere woorden, beide vars krijgen de waarde van de laatste toewijzing aan èèn variabele
Het relevante stuk code is:
Hierin zitten de variabelen $login_name, $login_pass, $login_id en $sql.
nou wil ik binnen functie 2 van deze vars aanpassen, maar als ik dan doe:
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php // voorbeeld 1 $this->$login_name = $row["naam"]; $this->$login_id = $CookieValue; ?> |
wat het bijvoorbeeld zou moeten zijn is:
$this->$login_name = "Henk"
$this->$login_id = "12234"
maar met voorbeeld 1 krijg ik:
$this->$login_name = $this->$login_id = "12234"
als ik het de toewijzingen in voorbeeld 1 echter omdraai, dus zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php // voorbeeld 2 $this->$login_id = $CookieValue; $this->$login_name = $row["naam"]; // toewijzingen omgedraaid tov voorbeeld 1 ?> |
dan krijg ik:
$this->$login_name = $this->$login_id = "Henk"
met andere woorden, beide vars krijgen de waarde van de laatste toewijzing aan èèn variabele
Het relevante stuk code is:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| <?php class LogIn { var $login_name; var $login_pass; var $login_id; var $sql; function LogIn() { $this->$sql = mysql_connect("212.54.50.104", "hvz", "hvz"); mysql_select_db("hvz", $this->$sql); } function checkUserLogin($CookieValue) { if (isset($CookieValue)) { $result = mysql_query("SELECT count(*) FROM logins WHERE LID=\"$CookieValue\"", $this->$sql); $row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC); if ($row["count(*)"] >= 1) { $result = mysql_query("SELECT u.naam, u.UID, l.UID FROM users u, logins l WHERE u.UID = l.UID AND l.LID=\"$CookieValue\"", $this->$sql); $row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC); $this->$login_name = $row["naam"]; $this->$login_id = $CookieValue; return true; } else { setCookie("LoginID"); return false; } } } function getUserName() { return "\"".$this->$login_name."\""; } function getUserLID() { return "\"".$this->$login_id."\""; } } ?> |