Toon posts:

Red Hat 7.2 -> sendmail start traag..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruik Red Hat 7.2, standaard installatie en heb hierop een webserver draaien met Apache, PHP en MySQL. Tijdens het opstarten van de computer blijft hij bij de regel: Starting sendmail... ongeveer 3 minuten bezig, daarna boot het systeem gewoon verder.

Als ik via de console het mail commando gebruik dan gaat het verzenden van een mailtje normaal (lees niet traag). Wil ik nu een mail versturen die via een PHP-script aangeroepen wordt dan duurt het heel erg lang voordat dat script verwerkt is. Dit was eerder nooit zo.

Hoe kan ik dit oplossen, waar kunnen de fouten zitten?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien een probleem met het opzoeken van de hostname? Staan de goede hostnames/domeinen in /etc/hosts?

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

log files bekeken?

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Fatal-Error schreef op 11 september 2002 @ 19:34:
Misschien een probleem met het opzoeken van de hostname? Staan de goede hostnames/domeinen in /etc/hosts?
Dit is idd zeer waarschijnlijk het probleem. Bij RedHat 5.2, kan ik mij herinneren, was het standaard niet goed ingesteld op het systeem.

Waarschijnlijk heb je geen localhost in je /etc/hosts oid.

Verwijderd

Topicstarter
Fatal-Error schreef op 11 september 2002 @ 19:34:
inderdaad.. In mijn hosts file stond 127.0.0.1 in plaats van localhost. Nu ik het heb gewijzigd werkt alles prima! :9~ :*) Thanx!!!!