2048x1536 op een 17"?

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb een LG Flatron 795FT. Die komt volgens de site tot 1600x1200 op 75hz. Maar ik had 'em gister dus op 2048x1536. Dan wel op 60hz, maar hij stond wel op een hogere res dan LG zelf zegt dat ie aankan.

Is dit slecht voor de monitor ofzo ? Of waarom kan dat terwijl LG zegt dat het niet kan?

Beetje krom omschreven allemaal geloof ik, maar het moet duidelijk zijn zo

Mother, will they like this song?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

offtopic:
Kan jij het nog wel lezen dan? Ik zie alleen nog maar streepjes dan :P

Buiten de specificaties om gebruiken leidt altijd tot het verlies van de garantie, tenzij je goed kan liegen >:)

Verder wordt 1600 genoemd als max omdat die nog op 75 Hz kan draaien wat nog net ergonomisch verantwoord is :) (en wat dus inhoudt dat hogere resoluties slechter voor je lichaam zijn!!)

[ Voor 0% gewijzigd door AaroN op 11-09-2002 15:50 . Reden: uitleg ergonomisch ]

JayGTeam (213177)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 13:49

TwoR

Gekleurde stippen

Je monitor gaat in iedergeval niet langer mee als je hem op zo'n hoge resolutie zet. en volgens mij is het ook nog eens heel slecht voor je ogen

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Moet kunnen, als ik te hoog zit zegt ie signal out of range.
Tenzij ik met powerstrip ga zitten kloten.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Zodra je boven de maximale resolutie of herz zit ben je eigenlijk je monitor aan het 'overklokken' :P

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
AaroN schreef op 11 september 2002 @ 15:44:
offtopic:
Kan jij het nog wel lezen dan? Ik zie alleen nog maar streepjes dan :P

Buiten de specificaties om gebruiken leidt altijd tot het verlies van de garantie, tenzij je goed kan liegen >:)

Verder wordt 1600 genoemd als max omdat die nog op 75 Hz kan draaien wat nog net ergonomisch verantwoord is :) (en wat dus inhoudt dat hogere resoluties slechter voor je lichaam zijn!!)
dat is totale onzin

je mag zo hoog gaan als in de PNP instellingen van je monitor / driver inf file van LG staat aangegeven ...en digitale monitoren die gaan geen pixel hoger in resolutie dan dat hun fabrikant toestaat dat jij als gebruiker gaat. Alleen met de Hz valt te spelen, een paar hz meer op een gegeven resolutie doet hij meestal niet moeilijk over (maar merk je ook nouwelijks dus, behalve dat t beeld beetje verschuift of verkleurt bijv..no use)

maar garantieverlies? fabels! ;)

• David
  • Laatst online: 05-07 11:19
Zolang je binnen de specificaties van de horizontale frequentie blijft is het prima. De Flatron kan tot 96kHz. Deel dit door het aantal lijnen (1536 in jouw geval) en trek er iets van 5% af voor de marge en je krijgt de maximale verticale frequentie.
Rekensom:
96.000/1536=62,5
62,5-5%=59,nogwat
Die 60Hz is dus gewoon nog binnen de specs. Alleen je ogen zullen het niet zo leuk vinden.

Dato DUO synth voor twee

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TheLunatic schreef op 11 september 2002 @ 15:39:
Of waarom kan dat terwijl LG zegt dat het niet kan?
Ik denk dat LG dat doet omdat 2048x1536@60Hz niet echt ergonomisch en niet echt werkbaar is op een 17". Wat dacht nu eigenlijk zelf? ;)

1600x1200 is al niet prettig werken op een 17", veel te klein enzo. Het is leuk dat het kan maar in de praktijk gebruik je het nauwelijks :+

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 15:57:
Zodra je boven de maximale resolutie of herz zit ben je eigenlijk je monitor aan het 'overklokken' :P
Vrijwel alle moderne monitoren zijn daar tegen beveiligd, m.a.w. die laten dan netjes iets zien in de trand van "out of scan range".

Kapot gaan ze er dus niet van (door die beveiliging).

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
warp schreef op 11 september 2002 @ 16:09:
[...]

Vrijwel alle moderne monitoren zijn daar tegen beveiligd, m.a.w. die laten dan netjes iets zien in de trand van "out of scan range".

Kapot gaan ze er dus niet van (door die beveiliging).
Lees post van topicstarter, blijkbaar deze monitor dus niet, dus nutteloze reaktie...

• David
Ik heb het zelf even uitgetest (kheb ook zown 795FT): zodra de horizontale frequentie te hoog is, geeft 'ie een melding (freq. out of range). Op 2048x1536@60Hz zetten is dus 100% veilig en tast de levensduur/garantie niet aan (de horizontale freq. blijft immers onder het maximum)

Dato DUO synth voor twee

• warp
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 11 september 2002 @ 16:21:
Lees post van topicstarter, blijkbaar deze monitor dus niet, dus nutteloze reaktie...
Nee jouw reactie is nuttig.

Die reply was gericht aan iemand anders (genaamd Masera) dan de topicstarter.

Dus zet voortaan eerst ff je bril op voordat je dom gaat lopen flamen!

• warp
  • Niet online
dubbel

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Jammer dat 'ie het nu niet meer doet :( Heb gereset en nu is 1600x1200 weer max... weird hoor, vreemd ...

Mother, will they like this song?

• David
Wat voor videokaart heb je? Ik heb zelf een Radeon 8500. Bij 'weergaves' moet je de resolutie van je monitor op maximaal 2048x1536 zetten.

Dato DUO synth voor twee

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij kan het ook :) Gebruiken doe ik het niet, ik vind 1280x960@85Hz prettig werken. 1600 soms, maar alleen als ik heel veel ruimte nodig heb. Verder is het natuurlijk compleet waanzin om die reso te draaien en slecht voor je monitor is het niet, maar dat was al duidelijk dacht ik zo.

Verwijderd

TheLunatic schreef op 11 september 2002 @ 15:39:
Ik heb een LG Flatron 795FT. Die komt volgens de site tot 1600x1200 op 75hz. Maar ik had 'em gister dus op 2048x1536. Dan wel op 60hz, maar hij stond wel op een hogere res dan LG zelf zegt dat ie aankan.

Is dit slecht voor de monitor ofzo ? Of waarom kan dat terwijl LG zegt dat het niet kan?

Beetje krom omschreven allemaal geloof ik, maar het moet duidelijk zijn zo
het moet eigenlijk niet mogelijk zijn nee, gewoon raar dat het werkt

ik zou het in ieder geval niet doen aangezien het nogal riskant is, de monitor wordt er in ieder geval niet beter van. mijn 19" iiyama gaat al piepen bij een res. van 1600x12000, terwijl ie dat wel aan zou moeten kunnen volgens de site... :(

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
warp schreef op 11 september 2002 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat LG dat doet omdat 2048x1536@60Hz niet echt ergonomisch en niet echt werkbaar is op een 17". Wat dacht nu eigenlijk zelf? ;)

1600x1200 is al niet prettig werken op een 17", veel te klein enzo. Het is leuk dat het kan maar in de praktijk gebruik je het nauwelijks :+
1600x1200 lijkt mij erg fijn werken aangezien ik 1280 op een 17" al f*cking groot vind. Hij draait nu op 1152 i.v.m. het aantal herz, de monitor kan niet meer aan :'( 1280 is alleen fijn op een 15" monitor. (ik heb graag veel om te zien, lettertjes kunnen dan ook weer op normaal, ze staan nu overal op kleinste...)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1