email versturen via smtp

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Een aantal vrienden van mij hebben een account op mijn linux (red hat 7.2) server. Ze kunnen hier hun email ophalen via pop3. Mijn poort 25 zit dicht, dus ze kunnen alleen ophalen, niet versturen.
Een paar van hun gebruiken een hotmail addres. Voorheen maakte zij gebruik van de pop3 binnenhaal service van hotmail om zo hun mail van mijn server af te halen. Maar hotmail een tijdje geleden gestopt met het aanbieden van die service :( Nu kunnen zij wel met een apart mail progje hun email van mijn server halen, maarja dat doen ze eenvoudigweg niet omdat ze hotmail gebruiken.
Dus ik dacht dat ik misschien wel die email kan doorsturen naar hun hotmail addres. Zoals gezegt zit poort 25 dicht dus gewoon met sendmail zal niet lukken. Ik dacht eraan om een apart email addres op te starten bij gmx ofzo en hun (smtp) mail server te gebruiken om het door te sturen.

Lang verhaal, maar even samenvatten:

Nu is de vraag hoe ik dit moet aanpakken, met welk programma kan ik ervoor zorgen dat alle email van een user wordt doorgestuurt via een andere smtp email server (bv die van gmx) naar een ander email addres?

...

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Kan het niet gewoon op een andere poort ????

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• Haranaka
Nee, was dat maar waar.

...

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 00:52

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Als jij zegt dat je poort 25 dicht zit, neem ik aan de je de inkomende poort bedoelt?
Als dan dus de uitgaande poort 25 openstaat kun je gewoon mail versturen....

• Haranaka
De in en uit staan dicht. Men is bang dat ik heel makkelijk kan gaan spammen in grote getalen. Dat is de reden dat hij dicht zit.

...

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 12:58
Als je uitgaande poort 25 dicht zit, dan zul ook jij nooit e-mail kunnen versturen met bijvoorbeeld Outlook, via SMTP. Dit lijkt mij sterk, geen enkele ISP zou die dichtgooien.

https://www.hansvaneijsden.com

• Haranaka
Hmm, ja dat klink wel logisch |:(

Maar dat betekend dus dat ik zelf voor mijn "probleem" gewoon sendmail kan gebruiken?

...

• Hans van Eijsden
Jazeker :)

• Haranaka
jeeeeeeh :), iemand dan een idee hoe ik het moet aanpakken dat sendmail voor een bepaalde user zijn email moet doorsturen?

...

• Hans van Eijsden
Ik doe dat zelf niet met Sendmail, maar met QMail i.c.m. vpopmail
Meer info: www.lifewithqmail.org
Verder heb ik alles gevonden met behulp van dit forum.

• Haranaka
Het is me al gelukt 8)
Ik wilde een zo omslachtiche weg volgen |:( Dom dom dom....

Het zat namelijk zo, ik heb een heel goedkoop hosting paket, email die naar mijn domein wordt verstuurd wordt geforward naar 1 email adres. Die laat ik sturen naar een pop adres, ik haal vervolgens alles op met fetchmail. En met procmail filterde ik de boel dat iedere user zijn eigen email kreeg. In de procmail regels stond dan dat als het emailtje ontvangen was dat hij hem moest deponeren naar user@localhost.

Maar wie had gedacht dat als ik daar gewoon een email adres invulde dat dat ook werkt :o

...

• Hans van Eijsden
Perfecte oplossing toch? :) Ik heb ipv procmail QMail draaien, werkt ook grandioos. En ook ik laat Fetchmail elke 5 minuten popmail ophalen, ik zit met hetzelfde probleem ;)

Pagina: 1