DVD Layer 2 Stuk

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Bij een vriend van me is van de DVD de 2de layer stuk. Geluid blijft haken, Vervormd beeld, etc... op een gegeven moment kan de dvd speler hem niet eens meer aan en slaat deze vast.

Ik heb het niet over krassen, want die zitten er niet op. Hij is er ontzettend zuinig op, en bewaard ze goed. (e.g. niet laten rondslingeren).

Hoe kan dit gebeuren, en gebeurt dit vaker? Hij kan nu namelijk de DVD weggooien, want veel heb je er niet meer aan. Ik dacht altijd dat DVD's een betere kwaliteit hadden.

DVD Speler is trouwens ook niets mis mee, hij heeft een Pioneer nogwat (nieuw model), en mijn dvdspeler geeft het zelfde. (Pioneer ouder model).

Verwijderd

Je kan natuurlijk proberen om de uitgever van de disc te raadplegen. Ik had laatst een probleem met Vidoque (franstalige film, errug mooi gemaakt) waarbij de layerbreak beschadigd was. Ik mailen met (in dit geval) Dutch Film Works. Binnen een maand een nieuwe persing in huis. Het kan namelijk voorkomen dat bij het plakken van de 2 layers, de lijm niet goed pakt, of gewoon verkeerd is gelijmd. Wil nog wel eens misgaan bij 'goedkope' replicators. IK zou het gewoon proberen... Succes!

[moraal modus]
(moet het natuurlijk niet een import DVD-tje zijn, want dan hang je. Is ook je eigen probleem dan, want importeren mag (officieel) niet).
[/moraal modus]

Verwijderd

Misschien wel handig om erbij te vertellen (het was dus mijn DVD..): het gaat hier om de Signature Edition van Gladiator (DTS ES 6.1 versie).

Nu heeft een andere bekende van me hetzelfde probleem gehad met zijn versie van The Rock (ook gedonder na de layer-switch). Het blijkt dus echt vaker voor te komen, aangezien ik toch een redelijke DVD-collectie heb (rond de 100stuks), ben ik toch wel heel benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem kennen.. want ik heb geen zin om alles over 3 jaar weg te moeten smijten!

Oow trouwens, het was niet de eerste keer dat ik deze DVD zag, ik heb hem al een jaar en hij heeft nog nooit eerder problemen opgeleverd..

edit:

Het ging hier idd om een import-versie.. weet ook niet meer waar ik um besteld heb, maar dat is niet zozeer het probleem, want er is toch alweer een nieuwe onderweg. Wil gewoon ff weten of dit regelmatig voorkomt..

Verwijderd

Raar probleem... Begint een beetje te klinken als 'DVD-ROT'. Moet je je niet al teveel zorgen over maken, maar dat houdt weer verband met de gebruikte lijm. Ik zou alsnog proberen of je de disc kunt ruilen (Universal in het geval van Gladiator, ik geloof in het geval van the Rock ook, maar dat weet ik niet zeker). Je kunt ze wel via de telefoongids vinden denk ik, anders probeer het via google of www.dvd-home.nl, die hebben nogal wat contacten en adressen...
Nogmaals: Succes..!

edit:

ouch! te vroeg geantwoord... Import he... Tja... >:) eigen probleem... Nee serieus. Word wel moeilijker om te ruilen in elk geval. Heb je de disc al op andere spelers uitgeprobeerd..? Misschien is je speler vuil ofzo, kan natuurlijk ook...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2002 16:05 . Reden: edit van replyer ]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

het kan ook aan de speler liggen. Doet die DVD het ook niet op een andere speler?

ps DVDs hebben een bewaartijd van 100 jaar oid

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:35
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 15:49:
[moraal modus]
(moet het natuurlijk niet een import DVD-tje zijn, want dan hang je. Is ook je eigen probleem dan, want importeren mag (officieel) niet).
[/moraal modus]
Importeren is hartstikke legaal (wettelijk gezien dan). De DVD-fabrikanten willen alleen dat je denkt dat't illegaal is, omdat ze dan meer winst kunnen opstrijken. Ze houden de mythe in stand mbv hun regiocodering.

Verwijderd

Judaz schreef op 11 september 2002 @ 16:04:
ps DVDs hebben een bewaartijd van 100 jaar oid
Hoe weet jij dat..? Het enige medium dat langer dan 100 jaar bestaat is film. DVD nog maar een jaar of 6-7, Moeten we nog even wachten of dat inderdaad zo is...

en daarbij: het probleem is niet zozeer de drager, maar het lijmen van de 2 lagen op elkaar. Hoelang die lijm meegaat is nu nog maar de vraag...

En: fabrikanten van DVD zijn mijn inkomen, dus ik moedig het een beetje aan (af..) :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2002 16:13 . Reden: Duits toetsenbord en verduidelijking antwoord. ]

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb het ook gehad met mijn creative dvd 6x (pc) en die gaf er na heel wat gekopieerwerkzaamheden toch mee op, na 3 jaar wou hij aleen met hoofdpijn (lees: er op slaan) nog naar de 2e laag.

ben nu overgestapt naar LG, ook mooi spul. :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Heb je de disc al op andere spelers uitgeprobeerd..? Misschien is je speler vuil ofzo, kan natuurlijk ook...
Ja, dus ook bij scorpion, hij heeft ook een pioneer maar heel ander type.. leen um binnenkort nog wel even aan een collega, maar het is overduidelijk dat het aan de dvd ligt, aangezien ik bij andere films totaal geen problemen heb..

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
en er zitten ook rare plekken op de dvd... ook niet geheel gezond imho :)

Verwijderd

Heb laatst een DVD uitgeleend, en die hield op het eind ook op met spelen, en de boel liep vast.

Toen in mijn eigen pc-DVD-speler; 1e keer bij dat stuk ging goed, 2e keer fout, 3e keer weer goed :?
Pagina: 1