Tyan Tiger Mp2460

Pagina: 1
Acties:

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heeft iemand een irq table van dit mobo?
Mijn collega heeft niets in het boekje kunnen vinden nog op hun site en google...

Bvd. ;)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Euhm? wasda?

specs

• marshallq
  • Niet online
Ok wat meer info:
IRQ
Interrupt ReQuest. Ieder device heeft zijn eigen IRQ. Wanneer bijvoorbeeld een muis en een modem dezelfde IRQ hebben, weet een processor bij een interrupt wie er aan de bel getrokken heeft.

IRQ sharing
Het zogenaamde IRQ sharing bij PCI is bedoeld om de beperking van de ISA-kaarten te omzeilen door een beperkt aantal interrupt leidingen toe te passen. Hierbij delen meerdere PCI kaarten een elektrische signaalleiding. De diverse drivers moeten zelf uitzoeken wat voor apparaat de interrupt heeft vrijgegeven. Daarvoor moet de CPU na een interrupt in het ergste geval meerder routines na elkaar afwerken, tot de passende driver is gevonden. Deze procedure duurt iets langer dan wanneer de CPU direct in het stuurprogramma terecht zou kunnen.

http://marshall.gamepoint.net/irq.JPG

• maratropa
  • Niet online
Maar wat is het probleem van jouw collega?

specs

• marshallq
  • Niet online
Dat wij een machine voor daf aan het maken zijn en daar zit een dual mp xp 1500 in met dat mobo dus, het gebeurt vaker dat het beeld gewoon uitvalt, hij dacht dat dit mischien kwam doordat wij er 2 camera's 2 digital i/o's en nog wat in hebben zitten, dus hij wilde graag weten of onze agp niet in conflict kan treden met een ander apparaat dmv. irq sharing...

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

je kan toch in de BIOS zien welke IRQ de AGP kaart heeft.
en zodoende achterhalen of er nog meer op het zelfde IRQ staan

• marshallq
  • Niet online
windows is niet echt betrouwbaar met irq's en tijdens het opstarten gaat hij te snel en krijgen we dus geen irq scherm te zien, maar ik zou blij zijn als iemand een irq table hiervan had ;)

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Bij mij hebben mijn AGP en mijn NIC in PCI slot 3 allebei IRQ 18, misschien handig om te weten :)

• marshallq
  • Niet online
Gaat wel om dit mobo he...

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Die heb ik dus :P

• marshallq
  • Niet online
mooi ff opschrijven want we hebben er nu nog een nic in omdat het programma nog niet perfect draait maar straks gaat die eruit ;)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

marshallq schreef op 11 september 2002 @ 16:55:
windows is niet echt betrouwbaar met irq's en tijdens het opstarten gaat hij te snel en krijgen we dus geen irq scherm te zien, maar ik zou blij zijn als iemand een irq table hiervan had ;)
je kunt dan toch gewoon op de pauze toets duwen, of ben ik nou gek?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• maratropa
  • Niet online
Als alles wat er in zit ACPI compatible is (zon' beetje alle recente hardware) Dan is er nix mis met IRQ sharing. Windows 2000 override je bios IRQ settings..

Stop je kaarten er 1 voor 1 in, todat ie raar gaat doen, en test je geheugen. Ik had hier in mijn s2460 dat in bapaalde pci sloten mijn netwerk kaart het niet deed, nadat ik hem verzet had was het geen probleem.

specs

• marshallq
  • Niet online
Ok zal mijn collega morgen ff helpen en dan hoop ik maar dat het goed komt :+

bedankt voor de wijze raad ;)

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

ik had soort gelijk probleem met raidcontroller en vidkaart, hij wilde alleen booten met raid wanneer ik een pci vidkaart naast de agp-kaart stak...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
marshallq schreef op 11 september 2002 @ 16:55:
Pause Break knopje, op je tb, bovenaan...

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:19

Nessuno

io sono nessuno

je kan even kijken in windows hoe je irq's staan als daar niets dubbel tussen staat mag het niet echt een probleem zijn
verders zou je natuurlijk even de welbekende sisoft sandra dr op kunnen gooien en zo even al je irq's bekijken (als het goed is neemd sandra ze over uit je bios i.p.v windows )
en kan je zo dus zien of er iets dubbel tussen staat

Na rose e cient spin

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

zge ben ik nu van gisteren of is er in pricipe niet een irq standaard ?????

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

In SystemInfo in windows kan je de sharing en conflikten bekijken.
en moderne vooral Dual mobo's hebben Support voor APIC de opvolger van PIC maar dat meot je met 'n verse instal activeren door tijdens setup init met F5 er specifiek voor te kiezen vanaf W2KPro en hoger.

Heb ik dus gedaan heb nu 24 IRQ maar er wordt nog steed nogal geshared alleen is het meer verdeeld over de IRQ.

bij PIC 7 apparaten op één IRQ nu
IRQ met 3 devices nog een met 3 en nog een met 2.
IS ook wel met 'n nieuwe APIC mobo A7V133( PIC) <-> P4T533-C(APIC)

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• maratropa
  • Niet online
sharen van IRQ's is heel normaal als je een ACPI machine met een ACPI OS heb, daar is nix erg mee.

specs

Pagina: 1