Toon posts:

Red Alert 1 installatie op XP

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van onder het stof nog een origineel pakketje Red Alert tevoorschijn getoverd. Leuk om over het netwerk te gaan spelen.

Het probleem is alleen dat ik Windows XP PRO NL heb. Installeren doet ie dus niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik het wel kan installeren? Ik heb al op de sites van Westwood gekeken, maar daar kon ik zo snel niks vinden.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Krijg je nog een foutmelding ofzo?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Dat wordt knap lastig want red alert1 starte namelijk op via dos, en in xp is dat niet meer mogelijk of het moet lukken via de dos prompt.
Maar even tussendoor,(waarom ra1 en niet ra2 of ra2YR, is toch veel mooier

Verwijderd

Topicstarter
Whoops, ondertussen nog even gezocht en toch gevonden. :) Maar toch bedankt.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Probeer even te patchen naar de laatste versie, hier te vinden: Westwood FTP.

Edit: volgens mij had ik gelezen dat je deze XP patch moet gebruiken, dat weet ik alleen niet zeker. Wel weet ik zeker dat deze vraag al eens voorbij is gekomen, probeer de search eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 15:04:
Dat wordt knap lastig want red alert1 starte namelijk op via dos, en in xp is dat niet meer mogelijk of het moet lukken via de dos prompt.
Maar even tussendoor,(waarom ra1 en niet ra2 of ra2YR, is toch veel mooier
Zeker is dat mooier, maar ja. Nostalgie he. Ik weet nog dat ik jaren terug door de regen fietste (10 km) om dat spel te halen. Daar spijbelde ik voor. :)

Oplossing was dat je bij de eigenschappen in XP de Windows 95 compatibiliteit aan moet zetten. :)

Verwijderd

Mooie verhalen van vroeger en dan zeker lekker tot diep in de nacht doorspelen en maar knallen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 15:09:
Mooie verhalen van vroeger en dan zeker lekker tot diep in de nacht doorspelen en maar knallen
Ja dat van compatibiliteit was ik vergeten te melden

oeps verkeerde knopje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 15:09:
En dan die prachtige filmpjes. Niet te geloven hoe grafisch hoogstaand die toen waren. :D

Verwijderd

In die tijd wel, maar toen had ik nog maar een 486 met 4mb videogehuegen. Maar inderdaad een spel om niet te vergeten.
succes ermee

Verwijderd

dicht :)
probeer bovenstaande dingen even ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.