Toon posts:

[W2k?] Windows Update Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of het win2k is, volgens mij ondersteunt alleen win2k en (de toekomstige) win.net mijn vraag.

We hebben hier een netwerk met 65 computers en 5 servers.

Nu ben ik een beetje een up-to-date "freak" en wil graag dat op alle computers de recenste updates staan.

Om nou elke keer via internet alle patches en progupdates te downen dat vindt a. onze provider niet leuk en b. wij niet omdat onze bandbreedte eraan gaat.

Dus ik heb weleens wat gelezen hier dat je het op een eigen server kan zetten, dat wil ik nu dus gaan doen.

We hebben nl. 1 server over, een P3-600 1024MB, genoeg lijkt me voor win update ;)

Maar nu mijn probleem, ik kan geen guides of iets dergelijks vinden, als ik zoek op windows update server bij MS krijg ik alleen maar bagger van de online versie, en met google ook gezocht, geen guides gevonden.

Misschien zoek ik verkeerd, of heet het anders als je een eigen server gebruikt.

Goed, ik ben dus op zoek naar een guide en als iemand hier ervaring mee heeft of commentaar is dat zeer welkom, mijn collega moet nl. ook nog overtuigd worden van het nut, ik heb hem bovenstaande al verteld van de bandbreedte en de up-to-date beveiligingslekken enz.

Ons netwerk bestaat dus uit 65 clients (55 win '98, 7 win '95, 3 win xp pro) en 5 servers (Win NT 4.0)

Ik denk dus dat ik die ene die over is een Win 2000 (advanced) server van moet maken.

De win '95 systemen hoeven niet geupdate te worden, deze worden binnenkort omgezet naar '98 door mij.

Als ik nog belangrijke info vergeten ben just ask and ill post :)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een 100mbps netwerk als dat nog van belang is, en de gemiddelde computer is een Celeron 500 (verschilt van 400 tot 1300) met 64 mb, de zware gebruikers hebben 128mb en wij sysadmins natuurlijk de 1300 met 256mb

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 20:15
Wat jij zoekt heet volgens mij Windows Update Corporate Edition

Ik heb wat gezocht met google en dan stond er ook :

Windows Update Corporate Edition leverages the successful public Microsoft Windows Update service first available in Windows Millennium Edition (Windows Me), and allows information technology professionals to configure Windows Update servers in their own Windows-based intranets to service corporate servers and clients.

This paper is intended for information technology managers and system administrators who want to automatically and securely keep the Windows computers in their network up-to-date with security patches and other updates."

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad wat ik zoek, maar ik heb nu nog steeds geen guide kunnen vinden

is er niet iemand die hier ervaring mee heeft?
SUS enables administrators to quickly and reliably deploy critical updates to their Windows 2000-based servers as well as desktop computers running Windows 2000 Professional or Windows XP Professional.
kan ik uit bovenstaande nu opmaken dat het niet voor win '98 is???

ik weet zeker dat er dan nog een ander proggel moet zijn van MS die dat wel kan.

Verwijderd

Topicstarter
http://corporate.windowsupdate.microsoft.com/en/default.asp

retired :'( (windows update corporate edition that is)

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

Verwijderd

Topicstarter
ja maar SUS is alleen voor Win xp en 2000 zoals ik hierboven aangeef in een quote :(

ik moet voor win '98 kunnen updaten omdat we daar allemaal op draaien

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 14:51

ArCadE

No banana available

eeeehh, SMS 2.0 implementeren en de updates via SMS doen???

|:(

Verwijderd

Topicstarter
euh, dat zou de mooiste oplossing zijn, maar het geld groeit niet op de rug (kost zo een 10.000 euro aan licenties)

Windows update daarentegen is gratis, en daar was ook een prog voor, maar dat is stil gezet (geen idee waarom)

nu is er SUS, maar das alleen voor xp en 2000 clients

SMS 2.0 is misschien in de toekomst een optie, maar op dit moment zeker niet, we hebben net een paar Cisco switches mogen bestellen, dat is voorlopig duur genoeg, ook is onze website vol in ontwikkeling, die kost ook heel veel geld

dus dit moet echt gratis met SUS maar dan voor win '98

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 14:51

ArCadE

No banana available

Vanuit het loginscript een batchfile aanroepen die kijkt of er in een bepaalde folder op de server een update klaarstaat? Zo ja, dan die update uitvoeren. Met de juiste parameters moet dat toch te doen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten hoe dat moet, en dan nog als er een programma voor is waarom zou ik dan het wiel opnieuw uitvinden?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Pseudo code:

Als er een CHK file bestaat doe niets
voer de update uit
Update OK -> plaats chk file
Update mislukt -> loggen en evt. volgende update

Krijg je alleen nog het probleem dat na bepaalde fixes een reboot vereist is...

[edit]
Zie trouwens ook locale windows update server, miscchien heeft die topicstarter ondertussen een oplossing..
Pagina: 1