Toon posts:

[VB6] Gegevens aan een GRID toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gegevens staan in een database, nu is het heel eenvoudig om deze gegevens in een grid te krijgen. Echter wil ik handmatig gegevens in een grid toevoegen omdat ik eerst de gegevens wil bewerken voordat deze in de grid mogen komen. Hoe kan ik gegevens toevoegen aan een grid?

• Sinedia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-07 13:50
datagrid.Add (Zie MSDN)

Verwijderd

Topicstarter
Datagrid1.add bestaat niet, datagrid1.AddNewMode wel, maar dat is heel wat anders lijkt mij. Ik heb de MSDN troep al meerdere malen doorzocht maar ik vind er gewoon nix over. Ze hebben het alleen maar over direct uit een database naar een grid.

Verwijderd

dat kan niet . .. je grid reflecteert je database . .dus als je er wat bij in wilt zetten . . moet je dat in je database doen :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 18:26:
dat kan niet . .. je grid reflecteert je database . .dus als je er wat bij in wilt zetten . . moet je dat in je database doen :)
via het grid bv

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan een goede manier om data weer te geven. Het zijn een vast aantal velden, maar ik weet nooi van te worden hoeveel "records" er zijn. De gegevens komen wel een een datebase maar daar moet eerst mee geknoeid worden voordat ze weergegeven kunnen worden. Ik heb al gekeken naar een DataRepeater control, maar dat werkt ook met een database.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 18:26:
Je hebt ongelijk... via een andere bron ben ik er achter gekomen dat het wel degelijk mogelijk is om een grid te vullen, dit is zelfs zeer eenvoudig om te toen. Hieronder een stukkie code om dit te doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  Fg2.ColWidth(0) = "500"
  Fg2.ColWidth(1) = "1200"
  Fg2.ColWidth(2) = "1000"
  Fg2.ColWidth(3) = "1000"
  Fg2.ColWidth(4) = "3000"

For teller = 1 To 10
             Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 0:  Fg2 = teller
             Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 1:  Fg2 = "9:00 - 10:00"
             Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 2:  Fg2 = "Eendje"
             Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 3:  Fg2 = "Lok. 404"
             Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 4:  Fg2 = "Robotica & Engeniring"
  Next teller

Verwijderd

aan iedere kolom hangt een veld uit je DB. . .hoe wou je daar dan externe NIET_DB gegevens in stoppen ?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

dit kan als je een record toevoegt, en dat van prima via een grid

oogjes open, snaveltjes dicht

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Er zijn twee mogelijkheden:

1. Je gebruikt een FlexGrid, die kun je wel handmatig vullen zoals Donzig Eendje bedoeld.
2. Je kunt ook de query zo maken dat de datagrid de gewenste gegevens laat zien.

Verwijderd

Vb slaat de recordset in het geheugen op en wijzigt die pas in het bestand als je daar opdracht toe geeft, dus als je de recordset in het geheugen wijzigt zou je gewoon je eigen gegevens daarin moeten kunnen zetten

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:38
Gewoon lekker een flexgrid gebruiken, ik heb zelf een file viewer gemaakt in excel style met een flexgrid voor text vaste lengte adressen bestanden en kon de data lekker bewerken enzo voor ik de tabellen ging vullen, als je ff op google zoekt naar flexgrid dan krijg je wel wat leuke resultaten
Pagina: 1