Ik heb gegevens staan in een database, nu is het heel eenvoudig om deze gegevens in een grid te krijgen. Echter wil ik handmatig gegevens in een grid toevoegen omdat ik eerst de gegevens wil bewerken voordat deze in de grid mogen komen. Hoe kan ik gegevens toevoegen aan een grid?
Datagrid1.add bestaat niet, datagrid1.AddNewMode wel, maar dat is heel wat anders lijkt mij. Ik heb de MSDN troep al meerdere malen doorzocht maar ik vind er gewoon nix over. Ze hebben het alleen maar over direct uit een database naar een grid.Sinedia schreef op 11 september 2002 @ 14:57:
datagrid.Add (Zie MSDN)
Verwijderd
dat kan niet . .. je grid reflecteert je database . .dus als je er wat bij in wilt zetten . . moet je dat in je database doen
via het grid bvVerwijderd schreef op 11 september 2002 @ 18:26:
dat kan niet . .. je grid reflecteert je database . .dus als je er wat bij in wilt zetten . . moet je dat in je database doen
oogjes open, snaveltjes dicht
Wat is dan een goede manier om data weer te geven. Het zijn een vast aantal velden, maar ik weet nooi van te worden hoeveel "records" er zijn. De gegevens komen wel een een datebase maar daar moet eerst mee geknoeid worden voordat ze weergegeven kunnen worden. Ik heb al gekeken naar een DataRepeater control, maar dat werkt ook met een database.
Je hebt ongelijk... via een andere bron ben ik er achter gekomen dat het wel degelijk mogelijk is om een grid te vullen, dit is zelfs zeer eenvoudig om te toen. Hieronder een stukkie code om dit te doen:Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 18:26:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Fg2.ColWidth(0) = "500"
Fg2.ColWidth(1) = "1200"
Fg2.ColWidth(2) = "1000"
Fg2.ColWidth(3) = "1000"
Fg2.ColWidth(4) = "3000"
For teller = 1 To 10
Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 0: Fg2 = teller
Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 1: Fg2 = "9:00 - 10:00"
Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 2: Fg2 = "Eendje"
Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 3: Fg2 = "Lok. 404"
Fg2.Row = teller: Fg2.Col = 4: Fg2 = "Robotica & Engeniring"
Next teller |
Verwijderd
aan iedere kolom hangt een veld uit je DB. . .hoe wou je daar dan externe NIET_DB gegevens in stoppen ?
dit kan als je een record toevoegt, en dat van prima via een grid
oogjes open, snaveltjes dicht
Er zijn twee mogelijkheden:
1. Je gebruikt een FlexGrid, die kun je wel handmatig vullen zoals Donzig Eendje bedoeld.
2. Je kunt ook de query zo maken dat de datagrid de gewenste gegevens laat zien.
1. Je gebruikt een FlexGrid, die kun je wel handmatig vullen zoals Donzig Eendje bedoeld.
2. Je kunt ook de query zo maken dat de datagrid de gewenste gegevens laat zien.
Verwijderd
Vb slaat de recordset in het geheugen op en wijzigt die pas in het bestand als je daar opdracht toe geeft, dus als je de recordset in het geheugen wijzigt zou je gewoon je eigen gegevens daarin moeten kunnen zetten
Gewoon lekker een flexgrid gebruiken, ik heb zelf een file viewer gemaakt in excel style met een flexgrid voor text vaste lengte adressen bestanden en kon de data lekker bewerken enzo voor ik de tabellen ging vullen, als je ff op google zoekt naar flexgrid dan krijg je wel wat leuke resultaten
Pagina: 1