Jongens ik heb een stageopdracht gekregen om een bestaand intranet project aan te passen en uitbreiden, alleen intranet is door prof. programmeurs in elkaar gezet , dus niveua is iets hoger dan 3e klas HIO 
nu spreaken ze de databases aan via SOAP , en volgens mij gebruiken ze VB om dit doe doen en gebruiken ze ook XML erbij en dit in ASP . ik vind de code beetje zooitje en kan er weinig uithalen, enige wat ik begrijp is Vb en ASP dat er in zit.
hier voorbeeldje van code :
weet iemand een leuke site om meer over SOAP en databases te leren?
W3 heb ik alleen combinatie van SOAP en XML gevonden maar niks over SOAP eb databases!
alle hulp is welkom
nu spreaken ze de databases aan via SOAP , en volgens mij gebruiken ze VB om dit doe doen en gebruiken ze ook XML erbij en dit in ASP . ik vind de code beetje zooitje en kan er weinig uithalen, enige wat ik begrijp is Vb en ASP dat er in zit.
hier voorbeeldje van code :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| ' Build SOAP Envelope
Set xmlActivitys = SOAPMethod("passwordname", "List")
Call SOAPMethodParameter("StartName", StartName, xmlActivitys)
Call SOAPMethodParameter("LogonPassword", LogonPassword, xmlActivitys)
' Send SOAP to middle tier, return SOAP Results
xmlActivitys.loadXML oSOAP.Process(xmlActivitys.xml)
' Check for error
strTemp = SOAPFault(xmlActivitys)
If strTemp <> "" Then
strMessage = strTemp
Exit Sub
End If
' Good data, display message, build list
strMessagec = xmlActivitys.selectSingleNode("SOAP:Envelope/SOAP:Body/passwordname:List/Response/Pass").text
strMessage = xmlActivitys.selectSingleNode("SOAP:Envelope/SOAP:Body/passwordname:List/Response/Message").text
strMessageN = xmlActivitys.selectSingleNode("SOAP:Envelope/SOAP:Body/passwordname:List/Response/MessageN").text
if strMessage <> "" then
session("status") = strMessagec
session("access") = "Yes"
session("EmpName") = strMessageN
session("EmployeeID") = strMessage
session("EmpID") = strMessage
'SDG default ActivityLogs.asp displayen
Response.Redirect("ActivityLogs.asp") |
weet iemand een leuke site om meer over SOAP en databases te leren?
W3 heb ik alleen combinatie van SOAP en XML gevonden maar niks over SOAP eb databases!
alle hulp is welkom