Ik heb net mijn AT voeding omgebouwd in mijn PC. Alleen nu wil mijn floppy drive het niet meer doen. Ik krijg elke keer bij het opstarten een foutmelding 'Floppy Disk(s) Fail (40)' . Ik heb de floppy drive al verwisselt met een andere. Zouden ze nou toevallig beide kapot zijn of heb ik per ongeluk de floppy controller gemolt. Of zou het nog aan de voeding kunnen liggen. Dat zou mij vreemd lijken aangezien als ik de kabel verkeerd aansluit het lampje dan wel brand. Dus hij krijgt wel stroom
zet de f-drive aan het einde van de flatcable.... werkt het niet.. draai dan de kabel ff...... let op pin1
Als het goed is moet het dan nog gewoon werken
Als het goed is moet het dan nog gewoon werken
hij zat al aan het einde van de connector maakte geen verschil uit. Ik heb ook de kabel al verwisselt zonder succes. Als ik bij het bios gewoon continue kies na die foutmelding dan krijg ik onder een DOS-prompt (Win95 start niet eens) gewoon dat 'not ready' is. Terwijl hij niet eens kijkt op de floppy (tenminste, het lampje brand niet)
Heb ook zo'n probleem gehad met floppy drive.
Ik had toen de schroefjes te diep ingedraaid aan de zijkant van de floppy drive.
Ik had toen de schroefjes te diep ingedraaid aan de zijkant van de floppy drive.
Thy will see the light...
tuurlijk zitten de kabels goed!
Ik krijg morgen van iemand even een andere floppy drive die het zeker doet dus daar maar even mee testen.
Ik krijg morgen van iemand even een andere floppy drive die het zeker doet dus daar maar even mee testen.
Pagina: 1