Toon posts:

[apt] hoe pakketten uit tekstfile installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tekstfile waarin een stuk of 600 debian namen van pakketen onder elkaar staan.

Maar het lukt me niet om deze te installeren met apt-get install uit die text file. En om nu die 600 namen met de hand over te gaan tiken :) vindt ik een beetje heel erg veel werk.

Ik heb al met omleidingen en pipes geprobeerd maar dat lukt steeds niet. Weet iemand een manier om de pakketten te installen met apt-get uit die tekst file?

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik neem aan dat je via een batch script alle pakketten wil installeren ?
Dan moet je als eerste regel declareren: '#!/bin/sh' (zonder de quotes) en het bestand uitvoerbaar maken via chmod +x 'bestandsnaam' en dan uitvoeren met './bestandsnaam'.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Iets met een for-loopje :?

code:
1
for i in `cat tekstbestand`; do apt get install $i ; done

Dit moet het zijn volgens mij

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:47

Sjonny

Fratser

code:
1
apt-get install `cat bestand`

werkt ook wel .. misschien dat er dan teveel params zijn, en dat ie er dan geen zin in heeft, dan moet je idd die manier van imdos gebruiken, maar start ie wel 600x die apt-get op en dus ook 600 die database bouwen/sorten/whatever ... beetje traag dan :o

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.