Baal. Bij Tweakers.net zag ik onder Techforums staan dat iemand een opstartdiskette zocht voor Windows 9x. Omdat ik ergens op een cd-rom eentje had staan voor Windows 95 - deze moet dus naar een diskette gekopieerd worden, voor alle duidelijkheid, het is dus geen opstartbare cd-rom - die ook een stuurprogramma bevat voor de cd-romspeler, dacht ik: Even opzoeken en uitproberen.
Onder Windows 9x kan ik gewoon een diskette formateren en de inhoud van de betreffende map op de diskette zetten. Ik heb dan een prima werkende opstartdiskette. Bij Windows XP ging die vlieger echter niet op. MAAR.... het is me toch gelukt.
Ik wou dus antwoord geven op die topic, maar nu ben ik 'm kwijt.
Omdat ik via een telefoonlijn werk en toch wel antwoord wou geven, maar op deze manier.
Formateer onder XP een diskette, waarbij je aanvinkt: Een msdosdiskette maken.
Nu wordt er een WinME diskette gemaakt die ook onder Win9x werkt. Ten heb ik het stuurprogramma voor de cd-romspeler gekopieerd naar de diskette samen met andere benodige bestanden en de diskette nog een keer geprobeerd. Het werkte prima.
De overige bestanden kan ik je evt. wel mailen als zip, als ik maar weet waarheen.
Onder Windows 9x kan ik gewoon een diskette formateren en de inhoud van de betreffende map op de diskette zetten. Ik heb dan een prima werkende opstartdiskette. Bij Windows XP ging die vlieger echter niet op. MAAR.... het is me toch gelukt.
Ik wou dus antwoord geven op die topic, maar nu ben ik 'm kwijt.
Formateer onder XP een diskette, waarbij je aanvinkt: Een msdosdiskette maken.
Nu wordt er een WinME diskette gemaakt die ook onder Win9x werkt. Ten heb ik het stuurprogramma voor de cd-romspeler gekopieerd naar de diskette samen met andere benodige bestanden en de diskette nog een keer geprobeerd. Het werkte prima.
De overige bestanden kan ik je evt. wel mailen als zip, als ik maar weet waarheen.