Toon posts:

[XP] kan niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer met WinXP wil opstarten komt hij niet verder dan het bootscherm. Daarna reboot hij vanzelf weer. Ook bij het opstarten in veilige modus gebeurt dit. Ik heb het volgende al geprobeerd om dit probleem proberen te verhelpen:

- Laatste goede configuratie terugzetten
- Met behulp van de Recovery Console de ntldr en ntdetect.com bestanden nieuw van cd op schijf zetten om een eventueel beschadigde bootsector te verhelpen

Dit heeft helaas dus niet geholpen. Nu kan ik natuurlijk een nieuwe WinXP installatie over de oude heenzetten, maar heeft iemand nog andere tips van wat ik nog kan proberen?

Verwijderd

boot van cd en kies repair
dan met tick help in de console voor een lijst met repair funkties.
probeer
fix mbr en fix boot etc

Verwijderd

Format c: Das DE oplossing!!

Meestal heeft het weinig tot geen zin een vastgelopen install van windows weer proberen te fixen om dat dit in de meeste gevallen toch niet leukt!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: het is geen vastgelopen install van windows, het was een gewoon werkend systeem dat nu niet meer kan booten. Format C: is dus niet een goede oplossing aangezien er dan diverse programma's en bestanden verloren gaan.

Ik heb zojuist met de Recovery Console een nieuwe mbr en br naar de schijf laten schrijven, maar het probleem blijft :(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 14:18:
Format c: Das DE oplossing!!

Meestal heeft het weinig tot geen zin een vastgelopen install van windows weer proberen te fixen om dat dit in de meeste gevallen toch niet leukt!
Bedankt voor deze heldere woorden :?

In principe hoef je Windows nooit opnieuw te installen, XP al helemaal niet. Je kunt kiezen voor repair en wanneer XP weer kan booten gewoon het systeem terugzetten naar het laatste herstelpunt (gebruikers onderschatten vaak de waarde van deze herstelpunten) Formateren is echt de laatste optie (denk alleen al aan de verloren informatie) en is eigenlijk, in mijn ogen, tweakers oneigen. Een echte tweaker probeert natuurlijk zijn OS weer op de rails te krijgen zonder te gaan formateren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.