[frustratie topic] k*t msi bord :(

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik ben er zojuist achter gekomen dat er voor de 2e keer een MSI bord van me dood is :(

het is een k7t turbo RAID, en hij heeft naar z'n graf ook nog effe een GF2 mx meegenomen :(

Het zit zo:

Een jaar terug ofzo had ik al problemen met dit type bord. De voeding van de koeling was uitgevallen. gevolg: een aantal SMD's totaal weggesmolten van de hitte, en mn processor ( tb 1.2 ghz) was zwartgeblakerd.

De hele zwik incl. voeding processor en videokaart teruggstuurd naar Gistron voor controle.

Resultaat:
Voeding: Werkt
Videokaart : Werkt
Moederbord: Werkt niet
Processor: Werkt niet

Nieuw moederbord teruggekregen, geimplanteerd in mn computer, en toen moest ik dus nog sparen voor een nieuwe proc :(

De oude processor had ik al helemaal schoongeboend met schuursponsje, water etcetera ( niet echt voorzichtig dus :P ) maar met mn eigenwijze hoofd kwam ik toch nog op het idee om hem nog één keer te testen in het nieuwe bord.

Resultaat: hij doet het nog tot op de dag van vandaag! _/-\o_ prutz0rs @ gistron :r denk je dan wel ff

Afijn. nieuwe bord loopt als een zonnetje.

Maar nu, een week geleden: Ik start mn pc op, zitten er inene een aantal kolommen tekst blokken door de graphics heen! allemaal wazige ASCII tekentjes in allerlei kleuren en half knipperend.

Een onderzoek van het videokaartje (mn eerste gedachte) leverde dit op:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/geforce.jpg
een beetje doorgefikt dus..

Gelukkig is het niet mijn gf2 mx met tv out, maar heb ik gewisseld met de niet-tvout kaart (een DELL ding) van mn huisgenoot (tv-out in de huiskamer is toch beter :P )

Met een gewone pci kaart loopt mn pc wel, alleen reboot hij af en toe spontaan :(

Afijn, DELL RMA, nieuwe videokaart gister binnengekregen, en vandaag getest.
Precies dezelfde strepen over het beeldscherm, zij het wat minder breed. :(

Conclusie: dit K*T moederbord is ook kapot :(

Tijd voor een ander merk dus. voor mij geen M :r S :r I meer :(

[ Voor 0% gewijzigd door SchizoDuckie op 11-09-2002 14:13 . Reden: ik hoop dat het een beetje te lezen is. best een lap text zo :o ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

whaahahah zoek is op MSI merk je wel wat voor problemen er zijn :r

MSI :r

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nooit problemen gehad met msi, was vooral blij met m'n 2mx...

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ok, gigabyte it is.

Ik heb al zoveel problemen over MSI voorbij zien komen, en over Gigabyte is het enige wat je hoort: goede geluiden. Ze zijn vaak de eersten met nieuwe chipsets en ondersteuning van de snelste componenten en dat dan zonder kinderziektes te introduceren. Ik ben al geruime tijd trotse bezitter van een gigabyte en ik ben er bijzonder blij mee. :)

Maar goed, natuurlijk wil ik je niet een merk-keuze opleggen, zie het als een aanbeveling, de keuze laat ik aan jou over natuurlijk. Succes verder met het verwerken van je MSI trauma ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Tja msi problemen hoor ik bijna alleen maar bij AMD moederborden... zelf heb ik geen probs met MSI ik heb een dual plankje die draait heel stabiel en nu een pIV plankje en dat draait ook als een tiet nooit problemen gehad....

dus dat wou ik ffies kwijt

• pagani
  • Niet online
Misschien dat msi niet met amd-temperaturen overweg kan, geen idee, maar heb echt nog niemand over msi i.c.m. intel horen klagen...

• SchizoDuckie
mOrPhie schreef op 11 september 2002 @ 14:21:
Ok, gigabyte it is.

Ik heb al zoveel problemen over MSI voorbij zien komen, en over Gigabyte is het enige wat je hoort: goede geluiden. Ze zijn vaak de eersten met nieuwe chipsets en ondersteuning van de snelste componenten en dat dan zonder kinderziektes te introduceren. Ik ben al geruime tijd trotse bezitter van een gigabyte en ik ben er bijzonder blij mee. :)

Maar goed, natuurlijk wil ik je niet een merk-keuze opleggen, zie het als een aanbeveling, de keuze laat ik aan jou over natuurlijk. Succes verder met het verwerken van je MSI trauma ;)
mjah ik zal inderdaad eens gaan rondkijken naar andere merken... * SchizoDuckie gaat eens even zoeken op gigabyte problemen in de search :P

• SchizoDuckie
*uitgezocht*

Ik denk dat deze het wordt...

http://www.giga-byte.com/products/7zx_h.htm
Requirements:
• moet UDMA 100 ondersteunen
• Moet PC133 SDRAM ondersteunen
• Audio onboard is meegenomen

Deze kost 109 pleuro'tjes in de pricewatch.
Iemand tips / opmerkingen / aanmerkingen?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Papa eend, als jij niet zorgt voor een deugdelijke koeler op je AMD, dan gaat inderdaad je processor stuk, en is de kans groot dat die je moederbord mee het graf in neemt. Dit ligt dus niet aan je moederbord, maar puur en alleen aan je koeler. Ik zie het bij ons op de zaak vaak genoeg met moederborden van diverse merken.

In je tweede gevalletje kapot moederbord: Wie zegt dat het niet de VGA kaart is, die doorgebrand is en daardoor je moederbord vernielt heeft? Ook daar ken ik een aantal gevallen van. Je moet wel even iets verder denken voordat je gelijk gaat afgeven op MSI. We hebben namelijk bij Gigabyte net zoveel of meer uitval dan bij MSI, om over Soltek nog maar niet te spreken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• SchizoDuckie
DaRoot schreef op 11 september 2002 @ 16:00:
Papa eend, als jij niet zorgt voor een deugdelijke koeler op je AMD, dan gaat inderdaad je processor stuk, en is de kans groot dat die je moederbord mee het graf in neemt. Dit ligt dus niet aan je moederbord, maar puur en alleen aan je koeler. Ik zie het bij ons op de zaak vaak genoeg met moederborden van diverse merken.
Ik ben niet zomaar de eerste de beste prutser hoor :P die processor van mij wordt écht wel goed gekoeld.
In je tweede gevalletje kapot moederbord: Wie zegt dat het niet de VGA kaart is, die doorgebrand is en daardoor je moederbord vernielt heeft? Ook daar ken ik een aantal gevallen van. Je moet wel even iets verder denken voordat je gelijk gaat afgeven op MSI. We hebben namelijk bij Gigabyte net zoveel of meer uitval dan bij MSI, om over Soltek nog maar niet te spreken.
dat zou ook nog kunnen. maar het blijft gewoon k*t en erg onlogisch dat dit voor de 2e keer gebeurd bij een zelfde type mobo.
maar goed. wat raad je me dan wel aan met bovenstaande req's ?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Ik zou niet zo snel voor Soltek gaan, maar Gigabyte is best goed hoor. Ik wilde alleen zeggen dat ze in principe een vergelijkbaar uitvalpercentage als MSI hebben. Ik heb hier thuis bijv. een MSI K7T266 en een MSI K7T Turbo lite. Zijn zeer stabiele borden. Ik heb er geen problemen mee.

Gigabyte lijkt me zeker geen slechte keus voor je, maar als ik jou was, zou ik gelijk een board met DDR kopen, en dus uiteraard DDR geheugen.

Dan heb je bijv. ook keus uit een 7VTXE+, waar we ook goede ervaringen mee hebben. No-nonsense moederbord, werkt altijd goed. Een 7VKML is ook erg leuk, heeft VGA, sound, LAN, en een AGP-slot. Alleen hij is mini-ATX. Echt leuk is een 7VRXP. Deze heeft onboard RAID, sound, LAN, ondersteuning voor DDR333. Hier heb ik ook zeer goede ervaringen mee. Zorg wel dat je een revisie 2.0 te pakken krijgt.

• SchizoDuckie
DaRoot schreef op 11 september 2002 @ 16:53:
Ik zou niet zo snel voor Soltek gaan, maar Gigabyte is best goed hoor. Ik wilde alleen zeggen dat ze in principe een vergelijkbaar uitvalpercentage als MSI hebben. Ik heb hier thuis bijv. een MSI K7T266 en een MSI K7T Turbo lite. Zijn zeer stabiele borden. Ik heb er geen problemen mee.

Gigabyte lijkt me zeker geen slechte keus voor je, maar als ik jou was, zou ik gelijk een board met DDR kopen, en dus uiteraard DDR geheugen.

Dan heb je bijv. ook keus uit een 7VTXE+, waar we ook goede ervaringen mee hebben. No-nonsense moederbord, werkt altijd goed. Een 7VKML is ook erg leuk, heeft VGA, sound, LAN, en een AGP-slot. Alleen hij is mini-ATX. Echt leuk is een 7VRXP. Deze heeft onboard RAID, sound, LAN, ondersteuning voor DDR333. Hier heb ik ook zeer goede ervaringen mee. Zorg wel dat je een revisie 2.0 te pakken krijgt.
mjah... ik wil eigenlijk nog geen ddr kopen. heb nu 512 mb pc 133 sdram, en ik heb ff geen geld (verhuizing) om ook nog ddr geheugen er bij te kopen :P

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Vette lol, fftjes een ding, alle boarden hebben wel is problemen! Dus ook Msi, Epox, Gigabyte, Aopen, Soltek.....
Check gewoon fftjes dalujk goed van te voren wat de mogelijke compatibaliteits problemen kunnen zijn voor een ander mobo....en die problemen van jouw zien er naar uit dat het gewoon toevallige probleempjes zijn....

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:09
Hehehehe, altijd hetzelfde gepeupel. Iedereen kocht destijds MSI bordjes omdat ze zo goed aangeschreven waren (snel, stabiel enz enz). Logisch dat er in de loop der tijd ook veel problemen mee ontstaan. Gigabyte bijvoorbeeld zal ook leuke mobo's maken maar is lang niet zo groot als MSI. Maar goed, laten we nu met z'n allen Gigabyte kopen, hebben we over een jaar precies dezelfde topic maar dan over Gigabyte..... :P

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nooit problemen gehad met een MSI bord. vrienden/kennissen daarentegen wel héél vaak. zelf ben ik best wel een fan van MSI, nooit problemen mee gehad, maar ik begin steeds meer te denken dat ik "geluk" heb gehad. waarschijnlijk word mijn volgende dan ook geen MSI meer maar een ASUS ofzo.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 14:35
Mag ik aan al dit gedoe, ff een MSI K7T266 Pro mobo toevoegen.. Dit bord is zo goed, dat het 2 maanden na de garantie begint te crashen! En dan op zo'n manier dat zelf windows 2000 pro, SP3 er fouten van gaat geven. Explorer is levensmoe, outlook houd het voor gezien, winamp speelt nog 2 nummers en that's it... Wat hebben die k*t k*nk*r h**r* MSI mobo's toch?! Heb wel mooi 470 piek betaald voor die plank!

Voor mij geen MSI meer, ga gewoon weer voor Asus. Kan weinig fout aan!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Afgelopen week nog een MSI K7TPro2A vervangen op garantie door een el-cheapo ECS bord. Duron 700 heeft nog nooit zo mooi gedraaid op 933 :)

• SchizoDuckie
* SchizoDuckie heeft nog een beetje in het rond gesnuffeld en weet nu wel zo'n beetje zeker dat dit hem gaat worden :Y)

http://www.pcscoop.com/hardware/motherboards/ABIT/KT7A-RAID/
ultraflex bordje aan de reviews te zien

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 22:22

Wok

Dakloos...

MSI K7T Turbo i.c.m. AMD Athlon 1 GHz. Draait al ruim een jaar als een zonnetje! :) Daar moet ik bij vermelden dat het moederbord al meerdere kasten van binnen heeft gezien en dat er tijdens het ombouwen niet zachtaardig mee omgegaan is (met een hamer past alles :P).

Wie beweerde daar dat MSI slecht is :( :+ :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Ik durf het haast nie te zeggen maaréh, begin April MSI K7T266 Pro2-RU boardje gekocht
i.c.m. een AMD Athlon XP 1700+ draaide perfect tot de hond effe ongelukje veroorzaakte
flink in m'n systeem kast gezeken dus boeltje begon aardig te roken.

Na het smeulen van het geheel toch maar even alles onder de kraan gedaan en vervolgens
gedroogt met een haardroogstoker ;) 24 uur laten liggen en jawel spulletje werkt weer
perfect, oke op één USB 1.1 portje na :(

De hond heeft het trouwens ook nog overleeft :S

Ookal heeft 't PC'tje het nu wat zwaar (warm) straks met 'n flinke cooler erop zou alles
gewoon (hopelijk) weer een stuk beter moeten draaien. Iemand nog 'n idéé van 'n goeie
cooler ? :D

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Papa Eend schreef op 12 september 2002 @ 01:02:
* Waterlelie heeft nog een beetje in het rond gesnuffeld en weet nu wel zo'n beetje zeker dat dit hem gaat worden :Y)

http://www.pcscoop.com/hardware/motherboards/ABIT/KT7A-RAID/
ultraflex bordje aan de reviews te zien
waarom niet net zoeen als ik?, oja geen raid

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Papa Eend schreef op 11 september 2002 @ 15:51:
*uitgezocht*

Ik denk dat deze het wordt...

http://www.giga-byte.com/products/7zx_h.htm
Requirements:
• moet UDMA 100 ondersteunen
• Moet PC133 SDRAM ondersteunen
• Audio onboard is meegenomen

Deze kost 109 pleuro'tjes in de pricewatch.
Iemand tips / opmerkingen / aanmerkingen?
ja koop een ecs k7s5a deze heeft gewoon sdr ondersteuning

ultra 100
audio

maar verder kost deze maar 60euro nieuwe

en als je hem nog een overklok bios geeft dan kan je nog overklokken ook.

verder ondersteunt deze ook de nieuwe amd 166bus en de nieuwe amd xp

dus de bx voor amd (en ook net zo stabiel)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Als je 105 euro wilt uit geven,
koop dan gewoon een gigabyte 7vrx(p),
of als je wat minder wilt uitgeven een ecs k7s5a !
Ik heb hier allebei de bordjes draaien, :7 :*)
en ze zijn allebei super !!!

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

he ff tussendoor, als je die dell kaart via rma vervangen hebt gekregen en weer die strepen hebt dan hoeft dat echt niet je mobo te zijn hoor!

ik heb een dell gehad en in 1,5 jaar zeker 4 geforce kaarten laten vervangen. Allemaal het zelfde resultaat, zwarte vegen in het beeld. Had iets te maken met een ramdac chip ofzo...

enneuh het is me inderdaad overkomen dat een rma kaart net zo brak was als degeen die ik had ingeleverd... Heb het zelfs gehad dat een monteur on site kwam, de vegen zag en zei;"ja maar je hebt toch beeld???"

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

MSI maakt over het algemeen prima moederborden. Ik heb er hier twee draaien zonder problemen. Doorbranden gebeurt nooit zomaar. We zijn dan wel tweakers, klooien aan de hardware kan een keer mis gaan. En als het compleet mis gaat is dat all in the game!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dat zou ook nog kunnen. maar het blijft gewoon k*t en erg onlogisch dat dit voor de 2e keer gebeurd bij een zelfde type mobo.
Nu zeg je het zelf dat het onlogisch, kijk eens naar de voeding ofzo of hij wel een stabiele volt lijn geeft, ik weet haast wel zeker dat het niet aan je mobo ligt.

Verwijderd

Erg Kut voor je snel vergeten

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-02 13:19
Sja werk dagelijks met MSI en moet zeggen dat ik de laatste tijd erg veel probs heb met die dingen vooralin combo met GF4 TI kaarten.. wissel je het mobo is het probleem over.. En als je later dat mobo dan weer in een nieuwe pc zet met ook een GF 4TI is het probleem opgelost :?

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
Ik ga nu een beetje hetzelfde verkondigen als alle mensen voor mij, maar...... sinds jaar en dag gebruik ik alleen maar MSI als moederbord leverancier hier :) heb er nu 3 gehad (2 staan hier nog, die andere weer doorverkocht zo goed was ie nog ;) ) en echt NOOIT problemen gehad die ik bij andere mensen zie. Is gewoon niet ieder mobo als een mens? uniek met zijn eigen eigenschappen?

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• NDF82
  • Laatst online: 09:00

NDF82

Doomed Space Marine

Heb ook een MSI K7T Turbo, heb wel is problemen gehad, alle windows versies gaven blauwe schermen en reboots. Dacht ook dat het aan m'n moederbord lag, maar was dus niet zo. Nieuw toetsenbord en sindsdien geen enkele crash meer! Wat ik hiermee wil zeggen is dat problemen vaak in een heel klein hoekje zitten waar je ze niet verwacht.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Sjek m'n sig. Ik heb vier van die soltekjes in huis (nja drie in huis 1 op de zaak) en ze draaien allemaal als een tiet. Nooit vastlopers ed, nooit bootprobs, gewoon al-tijd werken :)
Een maat van mij heeft bijna dezelfde pc, alleen SB geluidskaart, en een Abit mobo met de KT333 chipset (raid uitvoering van het bordje) en hij heeft altijd stabiliteitsproblemen... Hij heeft z'n bak een week later dan ik gekocht. En ik zei nog: koop zo'n soltek. Maar hij wilde voor zekerheid gaan :+ :D

Edit: zijn HW op mijn plankje draait overigens ook als een tiet :D
Mijn HW op zijn plankje loopt ook om de haverklap vast :(

Verwijderd

mOrPhie schreef op 11 september 2002 @ 14:21:
Ok, gigabyte it is.

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Ik had eerst een Gigabyte 5AX (ja ik weet het ss7) en dat dat nou zo geweldig werkte kan ik niet zeggen.
Mijn broertje heeft ook een Gigabyte socket A mobo (type weet ik niet precies) en dat werkt ook niet zo erg lekker vindt ik.
Geef mij maar mijn MSI K7T 266 PRO2. (in het begin wel problemen mee gehad maar dat lag niet aan het mobo)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 12:40:
[...]

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens.
Ik had eerst een Gigabyte 5AX (ja ik weet het ss7) en dat dat nou zo geweldig werkte kan ik niet zeggen.
Mijn broertje heeft ook een Gigabyte socket A mobo (type weet ik niet precies) en dat werkt ook niet zo erg lekker vindt ik.
Geef mij maar mijn MSI K7T 266 PRO2. (in het begin wel problemen mee gehad maar dat lag niet aan het mobo)
Ja, het blijft toch heel persoonlijk denk ik. Ieder moederbord kent zijn voor- en nadelen. Echt slechte moederborden bestaan niet, als je maar niet voor de low-budget zooi gaat zoals Freetech bijvoorbeeld. Ook MSI is dus niet slecht, ik ken ook zat mensen die er wel een goed bord aan hadden. Echter is gigabyte meestal het meest feature-rich, als je dit vergelijkt met de andere groten zoals Abit en Asus. MSI zit qua features meestal ook wel goed, maar dan komt het, zoals ik al zei, op persoonlijke selectie aan. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik heb zelf ook eens een msi gehad, niks anders dan ellende, het was trouwens nog met een slot a athlon 750. :P

een en al ellende :(

toen een ecs gekocht en dat was huilen met de pet op :(

nu trotse bezitter van een ASUS A7V333 _/-\o_

ik hou het wel bij ASUS :P

get rich or die try'in

• DaRoot

DaRoot

Some say...

MMS_El_Guapo schreef op 11 september 2002 @ 23:30:
Mag ik aan al dit gedoe, ff een MSI K7T266 Pro mobo toevoegen.. Dit bord is zo goed, dat het 2 maanden na de garantie begint te crashen! En dan op zo'n manier dat zelf windows 2000 pro, SP3 er fouten van gaat geven. Explorer is levensmoe, outlook houd het voor gezien, winamp speelt nog 2 nummers en that's it... Wat hebben die k*t k*nk*r h**r* MSI mobo's toch?! Heb wel mooi 470 piek betaald voor die plank!

Voor mij geen MSI meer, ga gewoon weer voor Asus. Kan weinig fout aan!
Na 2 maanden stuk? zit 2 of 3 jaar garantie op MSI hoor. Teruggaan naar je dealer... en hoe weet je dat het je moederbord is? en niet bijv. je geheugen of je voeding?

Oh ja, als je 470 piek heb betaald voor dat moederbord, ben je wel errug dom, sorry dat ik het zeg. Heb dat bord toen voor zeker 100 piek minder gekocht... was ie net uit.

Verwijderd

De K7t serie heeft gewoon slechte condensatoren (gaan lekken)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Je bent nu hoop ik wel genoeg uit-gefrustreerd :+ Als je de zoek zou gebruiken zou je tot je verbazing (?) kunnen vaststellen dat velen jou al zijn voorgegaan met dit type bord; er is schijnbaar iets mis mee dat na twee jaar of zo er erg veel stuk gaan. Wel, je ziet 't vanzelf als je er gericht naar zoekt. Veel sterkte though.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.