Ik ben er zojuist achter gekomen dat er voor de 2e keer een MSI bord van me dood is 
het is een k7t turbo RAID, en hij heeft naar z'n graf ook nog effe een GF2 mx meegenomen
Het zit zo:
Een jaar terug ofzo had ik al problemen met dit type bord. De voeding van de koeling was uitgevallen. gevolg: een aantal SMD's totaal weggesmolten van de hitte, en mn processor ( tb 1.2 ghz) was zwartgeblakerd.
De hele zwik incl. voeding processor en videokaart teruggstuurd naar Gistron voor controle.
Resultaat:
Voeding: Werkt
Videokaart : Werkt
Moederbord: Werkt niet
Processor: Werkt niet
Nieuw moederbord teruggekregen, geimplanteerd in mn computer, en toen moest ik dus nog sparen voor een nieuwe proc
De oude processor had ik al helemaal schoongeboend met schuursponsje, water etcetera ( niet echt voorzichtig dus
) maar met mn eigenwijze hoofd kwam ik toch nog op het idee om hem nog één keer te testen in het nieuwe bord.
Resultaat: hij doet het nog tot op de dag van vandaag!
prutz0rs @ gistron
denk je dan wel ff
Afijn. nieuwe bord loopt als een zonnetje.
Maar nu, een week geleden: Ik start mn pc op, zitten er inene een aantal kolommen tekst blokken door de graphics heen! allemaal wazige ASCII tekentjes in allerlei kleuren en half knipperend.
Een onderzoek van het videokaartje (mn eerste gedachte) leverde dit op:

een beetje doorgefikt dus..
Gelukkig is het niet mijn gf2 mx met tv out, maar heb ik gewisseld met de niet-tvout kaart (een DELL ding) van mn huisgenoot (tv-out in de huiskamer is toch beter
)
Met een gewone pci kaart loopt mn pc wel, alleen reboot hij af en toe spontaan
Afijn, DELL RMA, nieuwe videokaart gister binnengekregen, en vandaag getest.
Precies dezelfde strepen over het beeldscherm, zij het wat minder breed.
Conclusie: dit K*T moederbord is ook kapot
Tijd voor een ander merk dus. voor mij geen M
S
I meer
het is een k7t turbo RAID, en hij heeft naar z'n graf ook nog effe een GF2 mx meegenomen
Het zit zo:
Een jaar terug ofzo had ik al problemen met dit type bord. De voeding van de koeling was uitgevallen. gevolg: een aantal SMD's totaal weggesmolten van de hitte, en mn processor ( tb 1.2 ghz) was zwartgeblakerd.
De hele zwik incl. voeding processor en videokaart teruggstuurd naar Gistron voor controle.
Resultaat:
Voeding: Werkt
Videokaart : Werkt
Moederbord: Werkt niet
Processor: Werkt niet
Nieuw moederbord teruggekregen, geimplanteerd in mn computer, en toen moest ik dus nog sparen voor een nieuwe proc
De oude processor had ik al helemaal schoongeboend met schuursponsje, water etcetera ( niet echt voorzichtig dus
Resultaat: hij doet het nog tot op de dag van vandaag!
Afijn. nieuwe bord loopt als een zonnetje.
Maar nu, een week geleden: Ik start mn pc op, zitten er inene een aantal kolommen tekst blokken door de graphics heen! allemaal wazige ASCII tekentjes in allerlei kleuren en half knipperend.
Een onderzoek van het videokaartje (mn eerste gedachte) leverde dit op:

een beetje doorgefikt dus..
Gelukkig is het niet mijn gf2 mx met tv out, maar heb ik gewisseld met de niet-tvout kaart (een DELL ding) van mn huisgenoot (tv-out in de huiskamer is toch beter
Met een gewone pci kaart loopt mn pc wel, alleen reboot hij af en toe spontaan
Afijn, DELL RMA, nieuwe videokaart gister binnengekregen, en vandaag getest.
Precies dezelfde strepen over het beeldscherm, zij het wat minder breed.
Conclusie: dit K*T moederbord is ook kapot
Tijd voor een ander merk dus. voor mij geen M
[ Voor 0% gewijzigd door SchizoDuckie op 11-09-2002 14:13 . Reden: ik hoop dat het een beetje te lezen is. best een lap text zo :o ]