Toon posts:

Vraagje over automatische reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik had even een vraagje!

Ik heb de laatste tijd last van een zeer vervelend probleem: Wanneer ik met zware documenten van bijvoorbeeld photoshop bezig ben... of en spelletje wat veel van de computer vraagt start hij de computer soms uit zichzelf opnieuw op!
vervelend natuurlijk als je m een tijdje niet gesaved heb!

Nou heb ik in mn bios gekeken toen hij hem zelf opnieuw opstartte en de temperatuur van mn processor was op dat moment 92 graden!

volgens mij is dit niet normaal... of wel? en als het hier niet aan ligt... heeft iemand een idee waar dat dan aan kan liggen?

Ik heb het volgende systeem:
AMD Thunderbird 1,333 ghz
MSI k7t turbo moederbord
Koeler: geen idee welk merk
640mb Ram
40 GB Samsung HD 5400
Win XP Professional

alvast bedankt voor de reacties!

greetz Ronald

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Win XP start je pc opnieuw op als er een 'kritieke fout' (mooi woord) ontstaat. Denk toch dat je een betere cooler (met (tand-)pasta) moet gaan gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door pagani op 11-09-2002 14:11 . Reden: Was niet wakker bezig ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit doet je bios dus, lijkt me een beveiliging. Heb je nog koelers in je kast zitten, die luch aanvoeren?(dus niet die van de voeding)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
2x 256 mb en 1x 128

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een koperkleurige koeler op mn processor zitten met zowel aan de bovenkant en onderkant een ventilatortje (echt stil is ie niet)

• pagani
  • Niet online
Had al geedit, maar dacht dat het 2x256 en 2x64 zou zijn, wist niet dat het mogelijk was om 1 losse 128-reep te plaatsen...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eens zonder die ene reep 128Mb

en misschien een ander koelertje zou wel werken denk ik

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 11 september 2002 @ 14:13:
[...]

Had al geedit, maar dacht dat het 2x256 en 2x64 zou zijn, wist niet dat het mogelijk was om 1 losse 128-reep te plaatsen...
No problem ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 14:13:
ik heb een koperkleurige koeler op mn processor zitten met zowel aan de bovenkant en onderkant een ventilatortje (echt stil is ie niet)
Dus alleen een koeler op je processor, en verder niet in je kast? Het lijkt me dat je dan te weinig koele lucht in je kast krijgt, al is 92 graden wel erg extreem. Gebruik je wel koelpasta voor de koeler op je processor?

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
nee ik gebruik geen koelpasta idd... maar ik hoorde er gister voor het eerst van van mn broer maar heb geen idee wat het is! kan je dat gewoon kopen in een compu zaakje ofzo?

• pagani
  • Niet online
Yup, en dan heb je de gewone (goedkope) witte pasta en de iets betere silver-shit pasta... (met zilver, geleidt ietsie beter)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, ik zal eens informeren in het zaakje waar ik hem vandaan heb, ik heb de kast nu ook al expres er afgehaald, zal nu eens kijken hoe de temperatuur is nu die het niet zo druk heeft.... brb

• pagani
  • Niet online
Heeft msi geen status control proggie voor onder windows? misschien handig...

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik niet weten eigenlijk... maar ik heb even gekeken... mijn compu staat nu ongeveer 4 uur aan een heeft eigenlijk alleen een beetje gedownload....

processor: 84 graden
systeemtemp: 36 graden

dat is alweer iets minder maar toch nog wel hoog zeker? vooral omdat hij nu zeg maar in "rust"stand is?

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 14:30:
dat zou ik niet weten eigenlijk... maar ik heb even gekeken... mijn compu staat nu ongeveer 4 uur aan een heeft eigenlijk alleen een beetje gedownload....

processor: 84 graden
systeemtemp: 36 graden

dat is alweer iets minder maar toch nog wel hoog zeker? vooral omdat hij nu zeg maar in "rust"stand is?
Als je nou een dvd gaat rippen ofsow zal ie waarschijnlijk compleet wegsmelten ja... Zou 'm uitzetten en wat aan airflow en koeling gaan doen...

Verwijderd

Topicstarter
hehe ja dat geloof ik wel ja... tis niet best in ieder geval... nouja ik zal eens langsgaan bij mn leverancier en dan ff kijken voor een oplossing... heb zelf wel aardig wat over in €'s voor een goede koeler en vooral een stille goede koeler :)

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 14:36:
hehe ja dat geloof ik wel ja... tis niet best in ieder geval... nouja ik zal eens langsgaan bij mn leverancier en dan ff kijken voor een oplossing... heb zelf wel aardig wat over in €'s voor een goede koeler en vooral een stille goede koeler :)
Hoor ik daar Prometeia? :D

Verwijderd

Topicstarter
hehe ben zelf niet zo'n expert hoor :) wat is dat?

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Stille koeler ? Ik heb een AMD 1200@1300 op 48C met een Zallman koeler @1450 rpm. Kost een paar centen (€37) maar dan heb je ook wat.

• pagani
  • Niet online
Phase change koeler, errug kewl maar wel een dollar of 650 8)7 (wordt waarschijnlijk mijn volgende pc-kast)
edit:

Voor uitleg over phase change, zie FAQ. Int kort: Werking op basis van verdamping van een vloeistof, hierdoor wordt warmte aan de omgeving onttrokken, om er vervolgens weer een vloeistof van te maken komt de damp tegen een cold plate (gekoelde plaat) aan en wordt weer terug geleid naar de processor (eerst door compressor e.d. natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe 650 dollar gaat me iets te ver :) ... maar ik zag de zallman koeler ook bij mycom staan ja dus ik zal eens informeren... ik zat alleen nog even te kijken... maakt het aantal rpm ook nog veel uit? want die van mij draait nu rond de 6100rpm (volgens de bios)

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Kun je instellen. 1450 toeren hoor je echt niet. In de zomer als het warmer is laat ik hem gewoon wat sneller draaien. Er zit een speciaal potmeterje bij waarmee je het toerental kunt instellen. De koeler die je nu hebt draait op 12 volt en kun je eenvoudig op 7 volt laten draaien alleen ben ik bang dat je processor dan meteen wegsmelt.
Ik heb overigens wel mijn voeding bovenop mijn case moeten leggen anders ging de koeler er niet in. Als je een bigtower hebt mag het geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
owkay thanx mensen voor alle info, werd er beetje moe van maar ik zal m totdat ik een goeie heb maar even niet te zwaar gebruiken! maar ik denk dat t nu goed moet komen met m :)

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 14:47:
hehehe 650 dollar gaat me iets te ver :) ... maar ik zag de zallman koeler ook bij mycom staan ja dus ik zal eens informeren... ik zat alleen nog even te kijken... maakt het aantal rpm ook nog veel uit? want die van mij draait nu rond de 6100rpm (volgens de bios)
Pas wel een beetje op als je je kast veel verplaatst (lan party's etc.), die koelers zijn vrij zwaar en dan heb je risico's m.b.t. je core...

Verwijderd

Topicstarter
:) de enige keer dat ik m nog een heel stuk moet verplaatsen is volgende week want dan ga ik verhuizen.... maar voor de rest laat ik m gewoon staan ;)
Pagina: 1