[Javascript] Cursus gezocht omstreken Den Haag

Pagina: 1
Acties:

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 11:34

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Hoi,
Ik mag van mijn baas een cursus doen en heb gekozen voor een cursus Javascript.
Waar kan ik in de omstreken van Den Haag (Rotterdam, Amsterdam, Utrecht) een goede cursus volgen?

Is zo'n cursus aan te raden? Ik heb namelijk weinig programmeer ervaring. Ik maak namelijk websites als beroep en wil graag meer kennis van Javascript en ASP.
Alvast bedankt.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Pelle
  • Laatst online: 29-05 23:26

Pelle

🚴‍♂️

Euh, laat je baas een stapel boeken kopen.. daar heb je veel meer aan denk ik.

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Shit!
vergissing! Kan iemand hem even verplaatsen naar het juiste onderdeel

• Pelle
  • Laatst online: 29-05 23:26

Pelle

🚴‍♂️

Kijk eens goed :P

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ik wil dus echt een cursus gaan doen.

Anoniem: 13428

Zijn er ook cursussen websites-ontwerpen-die-aan-w3-standaards voldoen? Of anders web-sites-ontwerpen-die-in-alle-browsers-werken? JavaScript! Alsjeblieft zeg. Hoeveel pagina's worden er al niet nodeloos met JavaScript uitgerust omdat het te hip is?

Als je het echt wilt: Koop een boek en ga in een donker hoekje oefenen waar niemand je ziet. En denk eraan: _niet_ voor echte dingen gebruiken. Het kan ook serverside!

Anoniem: 2935

Anoniem: 13428 schreef op 11 september 2002 @ 14:43:
Zijn er ook cursussen websites-ontwerpen-die-aan-w3-standaards voldoen?
Niet helemaal wat je bedoelt, maar http://www.accessibility.nl/diensten/training3.html komt er dicht in de buurt. :)

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ik wil dus eigenlijk een cursus doen dat een makkelijke opstap is naar ASP en Perl.
Of kan ik beter meteen een cursus Perl doen?

Functionaliteiten die ik bv. wil leren is formulier checks, formulieren verzenden en ook dat er een net mailtje verstuurd wordt als je dit gaat verzenden (stukje sendmail dus).

Anoniem: 13428

AMD schreef op 11 september 2002 @ 15:36:
Ik wil dus eigenlijk een cursus doen dat een makkelijke opstap is naar ASP en Perl.
Of kan ik beter meteen een cursus Perl doen?

Functionaliteiten die ik bv. wil leren is formulier checks, formulieren verzenden en ook dat er een net mailtje verstuurd wordt als je dit gaat verzenden (stukje sendmail dus).
Dan wil je m.i. Perl leren (Of een andere serverside taal), want een beetje slimme user kan zo'n om de javascriptjes heenwerken. Bovendien heeft niet iedereen javascript en zo'n serverside oplossing werkt (bijna) altijd.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Javascript is een ideale manier om meer interactiviteit in je pagina te integreren, dus de wens vind ik niet zo gek. De tijd van een statisch paginaatje is voorbij. Voor veel dingen als clientside formchecks (ja ook serverside checken, maar hoe eerder feedback hoe beter), uitklap/schuifmenu's voor ingewikkeldere informatiestructuren en dergelijke. Allemaal items die voornamelijk op interactieniveau grote verbeteringen in een ontwerp met zich mee kunnen brengen.

De taal zelf is echter niet zo bijster ingewikkeld, en juist een ideaal taaltje om je eerste programmeerervaring in op te doen. Veel cursussen zijn er niet van en dan zou ik me eerlijk gezegd ook ten zeerste afvragen of het niveau van een cursus het meestal astronomische bedrag dat gevraagd wordt rechtvaardigt.

Het geld voor een cursus zou ik voor iets serieuzers uitsparen.. Javascript is vrij eenvoudig te leren uit goede tutorials en boeken.

Perl zelf trouwens is als taal op internet enigszins achterhaald imho. ASP heeft al meer toekomst. PHP is een grappig alternatief. Wil je echt leren programmeren in plaats van scripten, maar toch professionele internetapplicaties kunnen ontwikkelen, kijk dan eens naar Java. Hier zijn zeer goede cursussen van te vinden, als je het geld er voor over hebt.

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Is ASP niet gewoon Java?
Ik zou het liefst een serverside taal willen leren die ook werkt op Apache, want met ASP beperk je je toch tot het IIS platform

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

um, nee. ASP is een taal an sich, en je kunt Jscript en VBscript gebruiken voor de extra opties. verder is er ChiliASP voor de andere platformen.

kijk eens op www.w3schools.com < heb ik al m'n ASP spul van geleerd. geeft je gelijk introducties in forms en stoeit met databases.

maar : PHP kost niks. als ik toch een cursus zou gaan nemen zou ik voor PHP gaan, en me een goed PHP boek en een Javascript boek aanschaffen. een hele cursus voor JS is bijna weggegooid geld, zeker als je bekijkt dat 't zo simpel te leren is.

teveel zooi, te weinig tijd

Anoniem: 4663

http://www.viamilia.com/trainingen_webtalen.html
Via Milia biedt onder andere Javascript cursussen aan. Of het wat is? Ik zou het niet weten :).

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Mochten ze willen :+
Pagina: 1