Toon posts:

Datakabel N6210 Laptop XP verhaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alrighty... daar zijn we weer met onze misterieuze vragen vanaf de werkvloer...

We hebben:

- Een mooie Dell laptop met windows XP Professional.
- Een Nokia 6210
- Een Datakabel
- Nokia Datasuit 4.81 (for XP).

De nokia babbeld harstikke leuk met de laptop via het Infrarood poort, gaat gewoon reuze leuk.... We willen het alleen liever via de datakabel werkend hebben... en dat lukt NIET... kan hem gewoon niet connecten. Ik kan de GSM ook niet toevoegen bij de modems (kon eerst wel) maar op het moment dat ik de poort moet kiezen kun je dus geen poorten kiezen.... kan dus niet toegevoegd worden.

Jajaja... ik kan via Infrarood wel, kan ook een andere GSM kopen enz.. maar dat was de vraag niet. De flauwe antwoorden kunnen dus achterwege blijven ;)

Bedankt Mannen! (en ik hoop nog steeds dat er ook vrouwen zijn die posten op tweakers.net)

Laterz!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 13:52:
Bedankt Mannen! (en ik hoop nog steeds dat er ook vrouwen zijn die posten op tweakers.net)
Present!

Staat de seriële poort goed geconfigureerd? Ik kan me herinneren dat het bij mij het probleem een keer heeft veroorzaakt. Er was iets met COM5 aan de hand, maar de datakabel zat aan COM2, en werd daardoor niet herkend. Na wat bios-veranderingen werkte het opeens wel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
En wat moet ik dan waar veranderen? ('t is een nieuwe laptop, waar eigenlijk nog niets op is geinstalleerd).

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Versie 4.81 van DataSuite ???

Is het niet toevallig zo dat je DataSuite voor de 6310i heb opgehaald?

Huidige versie van DataSuite voor Nokia 6210 is mijn inziens versie 4.06

Verder:
Je heb niet aangegeven of je beschikt over een F/M bus-kabel of een DLR3P-kabel.

In geval van F/M bus-kabel lees verder:
Lees de bijgevoegde readme goed door of men die kabel nog support.

vb: 6310i met DataSuite versie 4.81 doet het niet met een F/M bus-kabel. Een DLR3P kabel is daarom een pre. Versie 4.80 van DataSuite deed het daarentegen wel goed. Dit alles stond te lezen in bijgevoeggde tekstdocument.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een DLR3P kabel, en op de sijt van Nokia stond te lezen dat je voor 6210 ook versie 4.81 moest hebben als je Win XP gebruikt.

Dat verhaal met de COM poort is inmiddels opgelost... geen idee wat we fout hadden gedaan, maar we hebben het opgelost door in de hardware instellingen (rechtermuisknop, Eigenschappen, op Mijn Computer) bij de categorie 'Poorten' de COM poort even op een ander nr. te zetten, Herstarten, COM poort weer terug naar COM1, en toen konden we hem weer selecteren... Geen idee wat er fout was (hij stond al op 1) maar het werkt weer. Dit even ter informatie voor de mensen die dit probleem ook hebben (gehad). (tevens een tip aan de lezers... als je een oplossing heb gevonden... plaats hem dan ook! Er lopen veel Threads waar geen oplossing in staat, terwijl er toch altijd wel een is!).

Ok, Back ontopic!