Welke Philips dvd-speler?

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik krijg binnenkort de kans om voor weinig Philips spullen te kopen. Overigens alleen voor mezelf en volledig legaal. In ieder geval nu wil ik nog een dvd-speler hebben. Daar had ik al een topic over open staan....

Maar nu kan ik dus goedkoop een Philips DVD-speler kopen, ik weet alleen nog niks concreets over prijzen :( Dus ik weet wel wat ik wil besteden, tussen de €150 en €200,- Maar ik weet niet hoeveel korting ik daar krijg, is namelijk een fabriekswinkel en als de doos kapot is zit er soms wel 50% korting op, dat heb ik dan wel weer gehoord.

Daar ik dus niks kan zeggen over de prijzen en ik wel meteen moet kopen, wil ik dus eigenlijk weten welke philips dvd-spelers zijn aanraders? Soms zijn namelijk lagere typen toch beter dan een hoger type, dus het hoeft niet verstandig te zijn automatisch voor het hoogste type nr te gaan.

Ik heb wel een paar voorkeuren:
-Optische digitale uitgang
-SVCD kunnen afspelen
-MP3 cd's afspelen (kunnen ze dacht ik allemaal)
-Regiovrij te maken, liefst met alleen code

Het is een heel verhaal, maar op welke spelers zou ik moeten letten?

• Oscar Mopperkont
Die site ken ik uiteraard. Maar daar staan alleen maar specificaties en tevens alleen de huidige modellen. Ik weet niet of ze ook nog recente modellen verkopen die eruit zijn.
Daarbij zou ik ook graag weten of bepaalde dvd-spelers van Philips misschien heel goed getest zijn of dat ze juist gebreken vertonen waardoor hem juist absoluut niet moet nemen.

Voordat er begonnen wordt over www.kieskeurig.nl, dat vind ik niet echt meest betrouwbare site. Bijna iedereen hemelt daar zijn eigen speler op....

Verwijderd

IK zal nooit meer een Philips DVD-speler kopen. Philips is nogal vreemd met zijn visie van de standaard specs van de DVD-Standaard, waardoor sommige dingen die (redelijlk) standaard zijn binnen DVD-land gewoon fout gaan. Maar goedkoop uitzoeken... Ik vind de Q40 wel een mooi dingetje, De Q50 had in de eerste batch een hoop rare dingen, maar die zijn er volgens mij wel uit. Is de top of the line speler van philips (voor zover ik weet) Geeft een goed beeld (en dito geluid), en voor standaard gebruik is het een prima ding. Je moet alleen niet teveel willen van een disc.
Als de speler vastloopt, gewoon opnieuw de disc erin, overal afblijven, en opnieuw proberen via de 'normale' weg. Da's mijn ervaring, en da's mijn advies.

• Oscar Mopperkont
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 15:57:
IK zal nooit meer een Philips DVD-speler kopen. Philips is nogal vreemd met zijn visie van de standaard specs van de DVD-Standaard, waardoor sommige dingen die (redelijlk) standaard zijn binnen DVD-land gewoon fout gaan.
Zou je dat nader kunnen toelichten? Want volgens mij is de DVD standaard in principe van Philips zelf, dus lijkt me raar dat ze moeite hebben met de standaard....
Maar goedkoop uitzoeken... Ik vind de Q40 wel een mooi dingetje, De Q50 had in de eerste batch een hoop rare dingen, maar die zijn er volgens mij wel uit. Is de top of the line speler van philips (voor zover ik weet) Geeft een goed beeld (en dito geluid), en voor standaard gebruik is het een prima ding. Je moet alleen niet teveel willen van een disc.
Je bedoelt geen krassen en vuiligheid op de disc?
Als de speler vastloopt, gewoon opnieuw de disc erin, overal afblijven, en opnieuw proberen via de 'normale' weg. Da's mijn ervaring, en da's mijn advies.
Gebeurd dat vaak dan?

En kun je ook aangeven of dit puur en alleen jouw ervaring is met Philips DVD spelers, of hoor je het vaker dat het ondingen zouden zijn?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 10:42
ik heb 712 (zwarte versie van de 722) en die doet precies wat jij wil eigenlijk...
alleen spoelt ie niet alle SVCD'smaar volgens mij ligt dat aand e SVCD en niet aan de dvd speler ;)

• Oscar Mopperkont
G-Spotter schreef op 11 september 2002 @ 16:08:
ik heb 712 (zwarte versie van de 722) en die doet precies wat jij wil eigenlijk...
alleen spoelt ie niet alle SVCD'smaar volgens mij ligt dat aand e SVCD en niet aan de dvd speler ;)
Hij is dus ook regiovrij?

Ben je tevreden met de speler?

En herken jij de problemen die Eeyore heeft?

Verder vraag ik me eigenijk af hoe goed is de functionaliteit van de mp3 playback? Werkt dat allemaal goed en kan ie ook playlists laden? En heeft ie eventueel goede informatie op de tv, en/of de display van de speler zelf?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Wij hebben thuis de 633, opzich een prima speler, alleen voldoet hij niet helemaal aan jouw eisen. Hij heeft alleen een coxiaale digitale uitgang. MP3 en s-vcd speelt ie gewoon af, ik weet echter niet of je hem gemakkelijk regiovrij kan makan, ik heb het zelf in ieder geval nog nooit geprobeerd.

Waar je nog op kan letten bij de aanschaf van je DVD-speler kunnen misschien de extra uitangen zijn. Moet je DVD-speler bijvoorbeeld naast een gewone scart aansluiting ook nog een apparte s-video of component video uitput hebben? Waar je ook nog op kan letten is de geluidsproductie tijdens het afspelen van een dvd-tje, maar ik denk zelf dat dat niet zulke hele belangrijke factoren zijn.

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 14:33
Als het goed is kun je (vrijwel) elke Philips DVD-speler regiocode-vrij maken met behulp van een speciaal afstandsbedieningssignaal plus wat toetsen. De (nederlandse) site ben ik zo gauw vergeten, maar als je hier zoekt kom je een heel eind... ;)

Verwijderd

Oscar28 schreef op 11 september 2002 @ 16:06:Zou je dat nader kunnen toelichten? Want volgens mij is de DVD standaard in principe van Philips zelf, dus lijkt me raar dat ze moeite hebben met de standaard....
Philips heeft samen met (ongeveer tien) andere bedrijven een standaard ontwikkeld die verenigd is in het DVD-Forum. In deze standaard zitten een aantal dingen die op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden. Philips heeft de ene interpretatie, Panasonic de andere en Sony weer een andere. Sony is in mijn ogen degene die het beste de specs hanteerd, en Philips en Panasonic (en PC's, maar da's een ander verhaal) het slechtst.
Je bedoelt geen krassen en vuiligheid op de disc?
Nee, Ik bedoel inbreken tijdens navigatie (op next / menu drukken enzo) Moet je echt niet doen op een philips. zo ook kan het wel eens misgaan op een philips als je een code moet intypen of op zoek gaat naar een hidden feature ofzo. Ook heeft philips besloten de knop TITLE weg te laten op de meeste AB's, terwijl die weldegelijk een functie heeft in DVD-land...
Gebeurd dat vaak dan?
Nee, maar als je bijvoorbeeld op next drukt kun je ineen heel ergens anders uitkomen dan dat de bedoeling is van de programmeur, of dat de speler crasched. da's nogal vervelend.
En kun je ook aangeven of dit puur en alleen jouw ervaring is met Philips DVD spelers, of hoor je het vaker dat het ondingen zouden zijn?
Ik maak DVD's. Da's dus een beroep tegenwoordig, en de meeste problemen die we tegenkomen van klanten ('als ik hierop druk doet ie dit of juist niet...') zijn terug te vinden op philips of panasonic-spelers. (en niet te vergeten de oekimoeki-spelers, maar dat zijn meer dvd-rom-spelers op PC's dan DVD-spelers.) Vaak zijn er wel 'workarounds' te vinden, maar ik krijg de indruk dat philips en panasonic er een sport van maken om bij elke speler die van de band komt de firmware te veranderen, zodat de ene workaround juist weer vastloopt op de andere firmware. Maar nogmaals: als je een 'normale' gebruiker bent, en niet een control-freak die alles sneller wil laten gebeuren dan eigenlijk de bedoeling is: prima ding zo#n philips.

• Oscar Mopperkont
Aha. Eigenlijk wil je dus zeggen dat de software voor de bediening van de Philips vrij brak is, en dat als je "gewoon" een film ermee kijkt. Dus dvd erin en afspelen maar, het dus wel goed gaat.
En over de kwaliteit van het beeld ben je dus wel tevreden?
Vind je trouwens dat die brakke software/firmware ook aan het licht komt bij het afspelen van mp3's of heb je daar geen ervaring mee?

Verwijderd

Oscar28 schreef op 11 september 2002 @ 16:48:
Aha. Eigenlijk wil je dus zeggen dat de software voor de bediening van de Philips vrij brak is, en dat als je "gewoon" een film ermee kijkt. Dus dvd erin en afspelen maar, het dus wel goed gaat.
En over de kwaliteit van het beeld ben je dus wel tevreden?
Vind je trouwens dat die brakke software/firmware ook aan het licht komt bij het afspelen van mp3's of heb je daar geen ervaring mee?
Spijker op de kop als het ware.
Het beeld ben ik wel tevreden over, maar je moet niet al die onzin gebruiken als Digital Natural Motion, en Digital Crystal Clear enzo, dat maakt het beeld Anders dan dat de makers (wij) het op de disc hebben gezet, en da's dus simpelweg niet de bedoeling. Dat wil zeggen: IK vind het niet mooi, maar aan iedereen de keuze om dat zelf te bepalen. Ik heb ooit een Q50 gehad die moeilijk deed met het beeld, en dat was dan ook de laatste philips die ik ooit gehad heb, maar zoals ik al zei: ik geloof dat die problemen allemaal opgelost zijn bij philips.
MP3's: ook spijker op de kop. Geen ervaring mee...

• Oscar Mopperkont
Korting viel een beetje tegen, maar kan een 712 krijgen voor €170,- Is dat goede deal of kan ik dan net zo goed een ander merk kopen?
En is die makkelijk regiovrij te maken? Ik heb wel dingen gelzen , maar dan moet je weer allemaal dingen bopuwen enzo, of een bepaald type ab hebben.
ijn er winkels die het ook kunnen voro een zacht prijsje in de buurt van Elst (gld)

Verwijderd

Normaal gesproken kun je een philips met een speciale code op een andere regio zetten. Moet je ff goed zoeken op internet, zo voor de 712 weet ik het niet.
Kijk trouwens even rond voordat je ehm koopt, soms heeft de RAF, de Horn, de MegaPool of wat dan ook een hele leuke aanbieding, en het zou zonde zijn als je een speler koopt die (Mét korting) duurder is dan elders.
Ga in elk geval voor een merk. Een DVD-speler koop je toch voor een langere periode, misschien koop je een keer een grote breedbeeld, en dan ga je echt spijt krijgen als je een CyberHome of iets dergelijks hebt gekocht. Ik persoonlijk ben heel tevreden met mijn technicks a01, maar die valt een beetje uiten je prijsklasse denk ik, en hij is niet meer verkrijgbaar voor zover ik weet.
Qua audio en mogenlijkheden zul je niet veel grote verschillen zien, behalve wel of niet DTS aan boord, maar vooral Qua Video kunnen erg grote verschillen onstaan bij het decoderen van de MPEG stream. de goedkopere machines hebben vaak een 8-bit video-decoder, en dat zie je echt in kleur-overgangen. De meeste 'echte' merken gaan voor een 10-bit decoder, en dat is zoals 9 van de 10 video-ENcoders ook werke, met behoud van absolute kwaliteit.
Eis ook van de verkopers in de shops om 2 (of meer) verschillende spelers naast elkaar te mogen zien, en dan met name een dure vergelijken met een goedkope. Je hoeft niet altijd grote verschillen te zien, en zeker bij philips is het zo dat de prijs omhoog gaat met het aantal onnodige snufjes.

Samengevat:
Kijk even rond bij verschillende locaties voor prijzen,
Kijk goed naar het video en vraag een vergelijking tussen verschillende modellen (ook van hetzelfde merk),
Koop een speler MET DTS, anders krijg je spijt, (als ze uberhaupt nog zonder te krijgen zijn)
Ga voor een merk, desnoods een Philips.
Betaal desnoods iets meer dan je in gedachten had, je wil deze over 3 jaar niet bij het vuilnis zetten, omdat ie net niet al DIE snufjes had dieje had WILLEN hebben.

Nogmaals, Succes!

• Oscar Mopperkont
Die philips speler heeft zelf geen encoders aan boord, maar kan wel een dts signala doorgeven. Ik heb daar echter niks aan want ik heb een versterker, Marantz SR-590, die geen dts ondersteund. Maar volgens mij moet elke dvd volgens de standaar minimaal met een DD signaal uitgerust zijn, en als er dan dts op staat is er meestal nog wel een stereotrack in DD op de DVD aanwezig, met waarschijnlijk pro-logic erin. Das wel wat minder dan DD, maar in iedere geval beter dan stereo.
Pagina: 1