Toon posts:

Layer over spelende video mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk een <DIV> bovenop een spelende video in een activeX-object te leggen?
Tot nu toe krijg ik de <DIV> alleen onder de video, onafhankelijk van de z-index...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Kortweg: nee, dat kan niet :)
Je zou wel je videootje tijdelijk kunnen verbergen...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil juist het videootje laten zien terwijl er een menu overheen moet kunnen vallen terwijl de video blijft spelen...
Kan dit ook niet door gebruik te maken van een ander active-X object of bv Flash voor de video?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 13:50:
Maar ik wil juist het videootje laten zien terwijl er een menu overheen moet kunnen vallen terwijl de video blijft spelen...
Kan dit ook niet door gebruik te maken van een ander active-X object of bv Flash voor de video?
Met Flash zal het wel kunnen denk ik, maar dan moet je het menuutje zelf ook in Flash maken.
Alle embedded objecten worden op een andere manier gerenderd door de browser dan HTML elementen; je kan daardoor nooit een HTML element over een embedded object plaatsen...

Intentionally left blank

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

met Flash MX kan het gewoon, maar dat is dus alleen binnen het flash window (binnen de embed eigenlijk)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Als je een menu over de video heen wilt zetten, zal de kwaliteit wel niet zo hoog hoeven zijn. Er zijn programma's die video om zetten naar bewegende gifjes. Dan kun je wel gewoon met een div werken over je plaatjes.
Een andere mogelijkheid, hoewel niet getest, is je video te bewerken en een menu toevoegen in je beeld. Je kunt dan waarschijnlijk wel met een scriptje voor muis-XY positiebepaling weer functies aanroepen.
Video's kun je trouwens wel over elkaar heen laten vallen. Als je een menu opneemt als videobestandje kun je dat over je opname heen zetten. Met je muisuitlezing kun je dan weer wat doen. Allemaal futuristisch maar kan wel volgens mij.
Pagina: 1