Toon posts:

AMD MP 2000+ info + temp. help !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende onderdelen in mijn pc zitten:

1 Tyan Thunder K7X (S2468UGN) with onboard Graphics, dual 10/100MBit LAN and SCSI-Controller, 2 AMD Athlon MP 2000+ (incl. 2 CPU coolers), 1GB of Corsair Memory (DDR registered) and 1 Zippy Emacs Powersupply HP2-6460P(1) with 460W output.

Maar nu is mijn vraag: Mijn processoren worden maarliefst 72 graden ...is dit normaal? De een zegt dat het niet uitmaakt en de ander zegt dat mijn pc binnenkort uit elkaar knalt....

Ook wil ik weten hoe dit prestatiegewijs nu te vergelijken is met bijvoorbeeld de XP serie van AMD.... Wie o wie kan antwoord geven op mijn vraagjes??

uiteraard alvast bedankt !

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
2 processoren in een systeem maken veel warmte...
zorg dat je goeie airflow in je kast hebt.
Dus meer coolers in je kast zetten, kijk in de faq voor juiste airflow (evt. ook met voeding outtake).
Heb je overigens pasta ertussen gedaan en standaard coolers zijn ook niet altijd goed.

Tweakers Discord

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

72 graden is zeker te veel. Rond de 50 graden zou het beter zijn. Zoals Tweakdude al zegt voor een beter airflow zorgen. En misschien zijn je koelers niet zwaar genoeg voor een 2000+. Koelpasta eronder?? Je kan ook een waterkoeling zet eropzetten, scheeld ook een hoop.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Ik heb twee geunlockte XP 2000+ cpu's in een coolermaster ATC-201 kast, met coolermaster HHC-001 koelers, stressed draaien m'n cpu's 50 - 52 graden.
Verder nog een Leadtek Ti4600 (HEET!!) en 512 MB Corsair XMS3000 geheugen. Ik weet 99.99% zeker dat het aan de airflow in je kast ligt. In m'n ouwe Aopen HQ-08 zonder airflow draaide hetzelfde systeem (zelfde cpu-koelers) 78 graden.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik heb inderdaad best wel een lading koelpasta ( zilverkleurig) ertussen zitten.

Wat is nu het verschil tussen bijvoorbeeld 2x XP2000+ of 2x MP2000+ ??

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Bespaar niet op je koelers.
Ik had eerst een goedkope Spire koeler op mn AMD1200 zitten (Spire vertelde dat ie procs tot 1500 goed kon koelen). Mn temp kwam op een gegeven moment niet meer onder de 65 graden. En dat is met maar 1 processor.
Later een Alpha 8045 er op gedaan (meteen maar overkill). Nu komt ie stressed nog niet eens boven de 45 graden. (ok ok, mn kast staat ook open). De koeler bovenop die 8045 is een standaard kast koelertje (8 cm).

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Oh ja, het verschil tussen MP en XP.
De MP is getest op Dual functionaliteit e.d. (is dan ook werkelijk aangesloten geweest).
De XP komt zo uit de fabriek rollen.
Maar dat is voor zover ik het begrepen heb. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht namelijk dat de MP voor Multi Processing stond....dus eigenlijk gewoon een Athlon XP maar die zo is geconfigureerd dat hij goed samenwerkt...of zit ik er nu naast...?

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 14:30:
Bedankt voor de reacties!
Ik heb inderdaad best wel een lading koelpasta ( zilverkleurig) ertussen zitten.
Niet teveel hoop ik, dan gaat de werking totaal verloren en kan de temperatuur zelfs oplopen. Het gaat erom dat je een dun laagje aanbrengt om het contact tussen de CPU en de koeler te verbeteren.

Verwijderd

Roman schreef op 11 september 2002 @ 14:20:
72 graden is zeker te veel. Rond de 50 graden zou het beter zijn. Zoals Tweakdude al zegt voor een beter airflow zorgen. En misschien zijn je koelers niet zwaar genoeg voor een 2000+. Koelpasta eronder?? Je kan ook een waterkoeling zet eropzetten, scheeld ook een hoop.
dat is echt totaal niet waar

ik werk bij een pczaak en we hebben vaak klanten die dat beweren ja. Een AMDXP draait tot een graadje of 65, niet 50 dus, met normale koeling. 72 is wel wat warm ja dus daar zou ik ff naar kijken. Ook met de koelpasta moet je oppassen. Er moet wel wát tussenzitten, maar teveel is helemaal niet goed. Een klein druppeltje is ruim voldoende. Wat ik zelf met me xp1800 ook deed om hem koeler te houden is simpelweg de kast openlaten, dat scheelt al snel een graad of 10 (bij mij het geval)
in ieder geval zou ik er ff 2 case fans 8x8 ingooien dat is in ieder geval een goed begin

Verwijderd

hmm als ik dit lees dan is mn cpu idd veeeeelste warm :S

zie

Vraagje over automatische reboot

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01
72 graadjes is idd behoorlijk warm, 60 graden of lager is wat idealer. Heb zelf de afgeslankte versie van jou bord, de Tiger S2466n-4M, watergekoeld op 41 graden en luchtgekoeld oorspronkelijk ook rond de 70. Kast opgengezet hielp enorm, daarna werd'ie max 62 graadjes :)

Over dat XP & MP: ik heb nu 1 XP erin zitten, waarvan ik de laatste L5 brug verbonden heb. Resultaat: tijdens opstarten en ook in windhoos zelf detecteert'ie 'm netjes als een AMD Athlon MP2000+ :D

Dat MP is alleen maar een soort garantie, dat'ie 100% zeker werkt. Maar waarschijnlijk komen ze van dezelfde lijn af en is er bij een XP een bruggetje extra doorgelasert zodat ze wat meer konden vragen voor de MP ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

met een paar casefans en een paar standaard koelertjes worden mijn xp-tjes echt niet warmer dan 50 graden....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zoals iedereen al zegt een aantal casefans doet wonderen
heb zelf een xp 1800 werd eerst ook een dikke 65 graden maar nu lekker koel op 37 graden met waterkoeling -it really ownz- :)
Pagina: 1