windows nog steeds traag

Pagina: 1
Acties:

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 16:46

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Topicstarter
kennissen van mij hadden een virus op de computer welke het systeem steeds langzamer liet reageren (dwz. vlak na het opstarten gaat alles nog prima, maar naar verloopvan tijd wordt hij steeds stroperiger)

ik dacht direct aan een virus en draaide een oude versie van norton antivirus.
hij vond inderdaad een virus (ben de naam ff kwijt) en heeft deze verwijdert, maar de problemen zijn niet verdwenen?

een nieuwere versie van norton antivirus wil ie niet installeren en het systeem blijft ontzettend traag reageren?

wat zijn mijn opties? (aangezien het niet mijn computer is en ook nog een packard bell, wil ik de optie format c: zo lang mogelijk uitstellen)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Als het virus een aantal bestanden heeft beschadigd kan je weinig meer doen... Je kan het virus wel verwijderen maar de schade die het heeft aangericht blijft ongewijzigd....

Format C: is ben ik bang de beste optie...

SysSpec

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:22

MadEgg

Tux is lievvv

Dat een systeem steeds trager gaat lopen is geen virus, dat is Windows zelf...

Tja

Verwijderd

Op voorwaarde dat voor het virus het systeem stabiel en relatief snel was en het dus niet het systeem is dat langzamer word door slecht onderhoud of slechte instellingen lijkt me een format zeer wenselijk.

Wat je zou kunnen proberen is door windows te herinstalleren over de huidige versie. Maar dat is niet ideaal :)

MadEgg: een slechte timmerman geeft altijd zijn gereedschap de schuld :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien iets van Adaware draaien ofzo?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Afhankelijk van je OS kan je in de task manager zien of een bepaald proces veel processortijd gebruikt.

Afhankelijk van wat de boosdoener is, kan een format + reinstall inderdaad het meeste resultaat opleveren.

Welk OS is het? Dan kan ik dat even in de toppictitel zetten, zie Windows Operated Systems - Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

zeker omdat je met een oude norton gescanned hebt en een nieuwere niet geinstalleerd hebt kan het zijn dat er nog een virus dwars ligt.
Voor je overgaat tot zoiets drastisch als het formatteren van de pc zou ik dat eerst uitsluiten door de PC online te scannen via b.v.

http://housecall.antivirus.com/pc_housecall/
Pagina: 1