[ASDL] Providers in Enschede?

Pagina: 1
Acties:

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Ik heb momenteel kabelmodem bij @home, maar zit te overwegen om ASDL te nemen.

Ik ben UT student dus zou gebruik kunnen maken van de aanbieding van de CIVshop (http://www.utwente.nl/civ), maar wil me graag nog wat breder orienteren qua snelheid, prijs, etc.

Het lijkt mij dat er vast wel ergens lijsten met providers per stad, met daarin kwaliteits en snelheidsoordelen verbonden. Heeft iemand URL's?

• Rhy

Rhy

Topicstarter
En opeens zag ik die belangrijke URL weer in een parallelle topic (die de search niet vond) :) : http://www.mordax.nl/

Maar dat is helaas niet per plaats, of wel?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Per plaats maakt het niks uit qua snelheid met Adsl itt Kabelinternet.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
nee, maar toch welke providers ik heb? Of heeft Amsterdam dezelfde providers als Enschede met dezelfde acties en limits?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je bent UT-student en je weet niet wta je moet nemen!?!?!?!????????

Echt ik heb het gehad, neem van mij aan, het ADSL abonnement van de UT is absoluut het allerbeste ADSL abo ooit!!! 8mbit, werd door mij zeker gehaald, voor fl85,- in de maand Das niks, en tevens toegang tot campusnet, wat wil jenog meer??? Dat je uberhaupt erover denkt om iets anders te kiezen verbaasd me eigenlijk al ten zeerste....

NEEM UT-ADSL!!!!!!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

erniemars schreef op 11 september 2002 @ 15:04:
nee, maar toch welke providers ik heb? Of heeft Amsterdam dezelfde providers als Enschede met dezelfde acties en limits?
Feitelijk wordt de UT je provider... Je kunt denk ik inderdaad geen beter abo nemen dan een bbned abo via de UT. Lekker leechen van het campusnet :P

I'm not as think as you stoned I am

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Ik ben als laatste binngekomen in het studentenhuis waar ze al @home hebben. Als enigste IT student moet ik goede argumenten hebben voor een eventuele overstap op ASDL (ivm nieuwe hoge aansluitkosten).

En heb gehoord dat @home via UT superhard zuigt ivm limits in up en down die opgelegd zijn. Wat is jouw ervaring dan Oscar28? Heb je echt 8Mbit down en 512Kbit up? Of zijn er toch stiekem limieten?
En limieten in aantal GB per maand?

En toegang tot campusnet?!? Dat kunnen toch alleen studenten op de Campus zelf??

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik haalde zeker 8mbit down en meer dan 512 up, ik dacht die die grens op 712 up lag, maar ik kan ernaast zitten, nooit echt op gelet. En in principe heeft iedereen toegang tot campusnet, alleen de bewoners hebben vaak een range van ip-adressen staan die op hun pc mogen. Zo kon ik vanuit ons huis met adsl dus op denk ik op 50% van de pc's komen. Das vaak zat, want het komt maar zelden dat er iets maar op 1 pc staat.
Verder kun je ook als je inbelt bij de ut ook op c-net komen. Ik bel vanaf mijn ouders altijd via de ut in en dan kan ik op c-net komen en downen, gaat alleen traag omdat het een isdn verbinding is, dus eigenlijk alleen af en toe een mp3.
Datalimiet kennen ze niet. Ondanks dat campusbewoners zelf wel een datalimiet hebben, hebben gebruikers van adsl dat niet.
De eerste dagen dat we het hadden trok ik 10GByte per dag, en mijn huisgenoten ook wel minimaal een GB per dag. Denk dat de eerste maand er zeker meer dan 200GB aan data bij ons door de modem is gekomen >:)

Ik heb het abo nu helaas niet meer, woon niet meer in E'de, dus kan niet kijken wat de uploadsnelheid is....

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Hmm interesting :) heeft iemand daar nog iets aan toe te voegen? ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee tuurlijk niet.. Even om je heen vragen bij je mede studenten en bij 't CIV had je deze semi/genante open deur die we met veel liefde ingetrapt hebben bespaard ±o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rhy

Rhy

Topicstarter
CIV geeft verkoop babbels, geen feiten. Dus wordt er niet veel wijzer uit.
En ik ken geen medestudenten met ASDL aansluiting. Waarom denk je dat ik hier vraag doh? :+

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Wij hebben destijds ook een adsl aanvraag via de ut gedaan, we hebben er meer dan een half jaar op gewacht en op den duur maar gecanceld omdat we steeds aan het lijntje gehouden werden, we hebben hier daarom maar de @home kabelverbinding gehouden wat ook prima bevalt

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Kleine kanttekening trouwens ... is dat er momenteel inderdaad geen aanvragen voor ASDL worden geaccepteerd. Maar als het waar is wat er gezegd wordt over ASDL@UT dan blijf ik er naar uitkijken. Ik wil dus alleen graag weten of het waar is of je toegang tot campusnet, was de FUP van UT is, down- en upstream snelheden.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb het dus gehad en mijn oude huis heeft het dus nog steeds, en JA de up en downloadsnelheden zijn zo hoog als het theoretische maximum en JA je hebt toegang tot campusnet....

Zucht..... :Z

ps. Je kunt bij civ vast wel een paar e-mail adressen krijgen van mensen die ADSL hebben, dan kun je ze zelf mailen als je mij niet geloofd....

Verwijderd

erniemars schreef op 12 september 2002 @ 15:47:
Kleine kanttekening trouwens ... is dat er momenteel inderdaad geen aanvragen voor ASDL worden geaccepteerd.
Inmiddels worden aanvragen voor in Enschede wel weer geaccepteerd. Hengelo en andere plaatsen later dit jaar (als het goed is).

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Oscar28 schreef op 11 september 2002 @ 16:55:
Ik haalde zeker 8mbit down en meer dan 512 up, ik dacht die die grens op 712 up lag
De grens ligt op 8192/512 want er is niet genoeg ruimte voor een hogere down-en upload... Het is dus niet mogelijk dat jij er "zeker" boven kwam
Afbeeldingslocatie: http://www.flash.net/~gkawano/cs572/adsl-spectrum.gif

Ik geloof dat de Essent kabel verbindingen op de UT hebben gezet op 128/64 maar dat weet ik niet zeker. Een vriend van me had dit vroeger en die verbinding was echt om te janken...

Verwijderd

WooK schreef op 13 september 2002 @ 10:01:
Ik geloof dat de Essent kabel verbindingen op de UT hebben gezet op 128/64 maar dat weet ik niet zeker. Een vriend van me had dit vroeger en die verbinding was echt om te janken...
Essent Kabelcom levert geen ADSL@UT, maar Kabel@UT. ADSL wordt door een andere leverancier gedaan.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:58:
[...]
Essent Kabelcom levert geen ADSL@UT, maar Kabel@UT. ADSL wordt door een andere leverancier gedaan.
lezen?
[...]

Verwijderd

erniemars foei, kom op je studeerd aan de UT. Je doet IT. En dan weet je niet wat de UT aanbied?! OMG, foei foei foei. Ga eens heel snel naar het CIV en laat je voorlichten. owja kooop er geen zooi service is belabberd maar prijzen zijn redelijk ok,

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

[...]

De grens ligt op 8192/512 want er is niet genoeg ruimte voor een hogere down-en upload... Het is dus niet mogelijk dat jij er "zeker" boven kwam
[afbeelding]

Sorry, die zeker sloeg alleen op de 8mbit, je hebt helemaal gelijk dat de down niet meer dan 512 kan zijn. Ik dacht dus dat het hoger was, maar ik zat er dus naast |:(

Maar die 8mbit haalden wij dus echt 100% zeker, echter of je het haalt is afhankelijk van de afstand tot de nummercentrale en de kwaliteit van je lijn, 2 mbit kan gegarandeerd worden, maar iedereen die samen met mij in de test-pilot zaten, haalde dacht ik boven de 5 mbit down, en wij haalden dus zelfs het maximum.

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Guys ... cut me some slack. Ik zit 3 weken op de UT, kan niet gelijk alles weten hey ;) Weet je hoeveel er om me afkomt? 8)7

ah ... test-pilot fase ... dan wordt de toe- en afvoer nog niet geknepen ... daar zit ik dus mee ... maarja.

En CIV? Geen ervaring mee, ik adviseer eigenlijk alleen maar IAPC (http://iapc.cs.utwente.nl)
uitstekende service, en omdat het een stichting is (en er dus geen winstbejag is): zeer lage prijzen.

Maar het is inderdaad een idee om eens met de technodudes van CIV te gaan babbelen over verdere info over ASDL.

Iedereen bedankt voor de input!

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Zo ben ik weer eens ... heftige e-mail gehad met SNT helpdesk van de Universiteit Twente, en dit zijn mijn resultaten toe nu toe (misschien interessant voor mensen die met zelfde aanschafvragen zitten en niet geholpen zijn met standaard FAQ van het CIV):

@home van essent hanteerd fair use policy, in praktijk komt dat neer op 40GB in de week en zo min mogelijk downen in de piekuren van 18:00-0:00. Doe je dat wel krijg je waarschuwing van @home!
Ik vroeg me af hoe de fair use policy bij ADSL@UT georganiseerd was.
De limieten als overal op de campus, kabel en ADSL zijn:
- 15 gig upload extern
- 150 gig upload intern (130.89)
- 50 gig download overal
Limieten gelden per week.

Wat betreft de snelheden:
de snelheid hangt af van de kwaliteit van de lijn.. hoe verder je van een
basisstation af zit hoe meer ruis er op de lijn zit en hoe lager de
snelheid is. de maximale download snelheid is meestal rond de 8 mbit
en upload rond de 800 kbit bij slechte lijnkwaliteit kan de download snelheid zakken tot zo'n 2mbit je hebt in principe geen toegang tot campusnet. het wordt dus niet ondersteund. Vaak blijkt echter dat er wel een enigszins beperkte toegang mogelijk is. zoals het downloaden van files via bepaalde zoekmachines. hier geven we echter geen garanties voor.
In welke IP range zit ik dan, want dance heeft 130.89 ranges nodig.
130.89. [208.9 - 221.254]. In principe worden dit soort dingen overigens
goed gezet door DHCP.
Bij doorvraag blijkt dat Dance niet werkt, maar Swing wel.

Waar ik zelf nogsteeds mee zit, zijn de aansluitkosten, want zoveel voordeel valt er dus niet te behalen qua bandbreedte. En de aansluitkosten zijn helaas wel bijna 200 euro :( Heb momenteel vragen lopen bij SNT of ik de modem niet zelf kan bekostigen (aansluiten moet je zobiezo al zelf doen). Al met al is de hoge prijs niet gerechtvaardigd tot nu toe als je al Essent Kabel hebt.
Nog een handige URL: http://www.snt.utwente.nl/

Ohja en ik weet dat ADSL@UT behandeling afwijkt van threadtitel. Antwoord op m'n eigen gestelde threadvraag is: http://www.internetten.nl/ (thanx Exploder ;))

update 1:14am, op http://www.utwente.nl/civ/CIVshop/prijslijstcomponenten.htm
vind ik het volgende:
Aanvraag ADSL (maandelijks 39,50) 185
Aanvraag ADSL2 (maandelijks 47 60 67) 100

Let op: ADSL en ADSL2 gaan per 1-1-2003 naar 240 aansluitkosten. Kabelmodem aansluitkosten per 1-1-2003 209.
Dat is redelijk slecht nieuws! :( En hmm een tweede ASDL abbo? How interesting ;) Alleen vage getalletjes die erbij staan wat maandelijkse kosten betreft.
Natuurlijk heeft de FAQ er niks over te melden :( http://www.utwente.nl/civ...tudenten/10_faq/adsl.doc/
Staan ook nog TWRC gebouw adressen in :O :'(

Het wachten is op reply van SNT dus .... I'll keep ya all posted. Ookal is het misschien meer voor mezelf dan voor anderen ;)

update 3:30am (tjonge wat is het alweer laat :D ): nieuws: Nieuwe standaard voor ADSL vrijgegeven over ASDL2 ... could it be true? vreemd dat de aansluitkosten lager zijn. But ... who cares? })

update 9 dec 18:14am (antwoord terug gehad van CIV):
De verschillen stonden ooit goed uitgelegd, maar helaas moeten die pagina's nog uit de backups teruggehaald worden. De belangrijkste verschillen zijn:

ADSL, ADSL2
In Enschede, Buiten Enschede
Netwerk van Eager Telecom, Netwerk van Bbned
2-8Mbps down 512K, 1024K of 2-8Mbps down
384-864 Kbps up 256, 512 of 512Kbps up
EUR 39,50/mnd EUR 47, EUR 60 of EUR 67/mnd (afhankelijk
van gekozen snelheid)
130.89.x.y IP-adres 145.99.x.y IP-adres in *.adsl2.utwente.nl
range, wordt door centrale systemen als Utnet-aansluiting herkend

[ Voor 63% gewijzigd door Rhy op 09-12-2002 18:15 ]

Pagina: 1