Toon posts:

[XP] wordt traag na update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb al een lange tijd XP op mijn computer staan. (wel regelmatig opnieuw geinstalleerd)
Aangezien ik niet altijd de beschikking heb over snel internet heb ik laatst (vorige week) voor de eerste keer het hele systeem geupdated. sindsdien gaat mijn explorer (in taskman. "explore.exe") de gehele cpu-snelheid inpikken. door het bestand enorm groot te laten worden (over 100mb).
Nadat ik dit vernam heb ik de update ongedaan gemaakt, maar het probleem is nog gebleven.
weet iemand hier een oplossing voor, of wordt het weer een keer windows opnieuw installeren.

Verwijderd

Ik stem voor: Windows opnieuw >:)

Werken is gezond.... 8)7

Verwijderd

als je WinXP al een "paar keer" opnieuw hebt geinstalleerd doe je in mijn ogen al wat fout... ik draai de versie nog steeds die ik enkele weken voor de release al ergens vond O-) en die draait nog steeds prima ...

Verwijderd

Topicstarter
dit paar keer opnieuw installeren heeft met een niet goed werkende modem te maken, en met het opdelen in partities (met een poging om alles onder win98 werkend te krijgen.) heeft niets met het daadwerkelijke probleem te maken. Ik zal wel xp weer opnieuw moeten installeren. :(
Voor de rest draait het behoorlijk stabiel.

• Colina
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 18:16
Mijn XP geeft dezelfde problemen. Heb hem ook laatst opnieuw geïnstalleerd en ook de windowsupdate gedraait. Dit had ik al eens vaker gedaan, maar nu pas problemen met Internet Explorer die m'n hele processor snelheid afpakt. Heb ook geen programma's openstaan. Heb ook alle "rotzooi-"Internet Explorer files (lees: \content.ie5) weggegooit, maar ook dit hielp niks.

Raar iets, maar ik denk dat het dan toch maar weer een reïnstall wordt.

PIII 1Ghz - 256MB

Verwijderd

Ja ik heb er ook al last van.. me hele explorer word traag weet niet of het door de update komt maar opeens zit het er in..???

Verwijderd

Topicstarter
Dan begin je toch te denken, een update moet het toch beter werken O-)
maar het is weer helemaal :'( , Bill, je moet je mannen toch eens beter instrueren. of is het de bedoeling om vaak een systeem te installeren.

Voortaan doe ik geen windows-update meer, voordat ik zeker weet dat het goed voor mijn computer is.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 10:48
Ik heb zowel onder win2k als WinXP problemen gehad met updates die ik installeerde nadat ik al een tijdje van dat systeem gebruik maakte. Wat volgens mij het beste werkt voor die updates, is ze installeren op een schoon systeem. Dus herinstall, en dan pas met windows update de updates installeren.

Maar ik kan natuurlijk ook gewoon iedere keer wat fout hebben gedaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
dus het blijft bij niet opnieuw installeren, maar dan doe ik het wel zonder servicepack. ;)
Pagina: 1