[Slackware] De libc.so.6 versie updaten

Pagina: 1
Acties:

• gizmonl
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05-2021

gizmonl

Professional Rukker

Topicstarter
Allow,

Ik zit met het volgende

een slackware 7.1 machine met de Linux 2.2.17 kernel.

Maar met de oude versie van libc wil een nieuw programma niet werken, hoe kan je deze file update zonder dat je systeem plat gaat?

renamen/moven/linken is allemaal geen optie helaas :(

Verwijderd

Is een complete upgrade van je Slackware versie dan geen optie? Je hebt nu glibc-2.1.3. Ik denk niet dat je zonder consequenties zomaar een nieuwere glibc er op kunt gooien. Het kan goed gaan, je hebt ook kans dat er programma's het niet meer doen. Ik zou de 8.1 iso halen en dan je hele Slackware versie upgraden.
ftp://ftp.bit.nl/mirror/slackware/slackware-8.1/UPGRADE.TXT

• gizmonl

gizmonl

Professional Rukker

Topicstarter
Helaas is het niet mogelijk dit systeem zo lang down te hebben, het is onze secondary DNS, radius server, mail server, gateway enz. Hij doet helaas te veel functies.

Maar als er niks anders opzit dan zullen we een ander systeem er langs moeten gaan draaien wat zijn taken weer overneem dant :(

Verwijderd

Ja, als hij niet plat mag is het laatste wat je moert doen, rommelen met libc/glibc. Jammer op zich, het zou mooi zijn als ze dat wat meer backwards compatible zouden maken.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Als je zeker wilt zijn van een VEEL langere downtime dan het installeren van een nieuwere slackware-versie zou duren, dan moet je absoluut met glibc gaan rotzooien inderdaad.

Inderdaad lastig...welk programma wil dan niet compileren met de oude glibc?

• gizmonl

gizmonl

Professional Rukker

Topicstarter
De nieuwe radius server met mysql client wil niet compilen..... puur glibc probleem :(
Pagina: 1